اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107106749715287
در دسترس نیست

عمل جراحی کیست مویی

عمل جراحی کیست مویی به روش بسته و باز

کد: 140107106749715287

، (اخبار رسمی): عمل کیست مویی در گذشته کاربردهای بسیاری داشت، اما امروزه به ندرت انجام میشود. علت این امر هم عوارض و مشکلاتی است که این عمل به همراه دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این درمان می پردازیم:

عمل جراحی کیست مویی به روش بسته و باز
عمل جراحی کیست مویی

عمل کیست مویی چیست؟

به جراحی یا درمانی که به جهت برداشت بافت آسیب دیده ناشی از کیست انجام میشود، عمل کیست مویی می گوییم. این عمل جراحی سنتی در بیمارستان و تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام میشود. در طی عمل بافت کیست و منافذ آن به شکل لوزی برش داده میشود، تا محدوده ایجاد کیست به طور کامل تخلیه شود.

مقدار عمق زخم عمل کیست مویی به میزان گستردگی کیست بستگی دارد. در بیشتر موارد زخم جراحی به اندازه یک گردو است. اما در مواردی مشاهده شده اندازه آن به یک پرتقال نیز می رسد. این حفره بر خلاف ظاهر ترسناک آن، خطری برای بیمار به همراه ندارد.

انواع روشهای جراحی کیست مویی 

جراحی کیست مویی به روش بسته و باز انجام می‌شود. این جراحی در بیمارستان و تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود، هدف از این جراحی تخلیه توده کیست است. مدت زمان بهبودی بعد از این جراحی حداقل 4 الی 6 هفته است. انتخاب نوع جراحی بستگی به موضع کیست و برش آن دارد.

عمل کیست مویی بسته

در روش بسته پس از تخلیه موضع جراحی شده را بخیه می زنند. این روش خطر ریسک کمتری برای عفونت زخم دارد. با این حال ریسک عود مجدد بیماری بیشتر است پس معمولاً پزشکان رخم را بخیه نمی زنند.

در این روش معمولاً بخیه ها 10 روز بعد از جراحی برداشته میشود. به دلیل خطر عفونت و عود مجدد معمولاً این روش توصیه نمیشود.

عمل کیست مویی باز

در این روش موضع تخلیه شده را بدون بخیه رها می کنند. تا موضع از داخل به سمت خارج ترمیم شود. این روش خطر عفونت بیشتری داشته اما تجربه نشان داده روش موثرتری نسبت به حالت باز است. در این روش جراح برای جلوگیری از عفونت موضع را با گاز و پنبه پر می کند. تعویض مرتب پانسمان و ضدعفونی کردن زخم الزامی است. مدت زمان بهبودی در این روش از 4 تا 16 هفته بسته به اندازه کیست متغیر است.

دوران نقاهت بعد از عمل کیست مویی

معمولاً پس از عمل از موضعی که باز گذاشته شده بود، ترشحاتی خارج میشود. این ترشحات عفونی نیست و جای نگرانی ندارد. همچنین در بیشتر مواقع در کمتر از یک هفته برطرف میشود.

اگر پزشک احساس کند که احتمال عفونت وجود دارد، ممکن است موضع را با گاز پر کند. پس از یک الی دو روز پانسمان خارج شده و باید زخم را با سرم نمکی شستشو داد. در برخی مواقع نیز مصرف پماد هایی برای تسریع روند بهبودی تجویز میشود.  به تدریج حفره با کف پر می شود. پس از گذشت حدود 2 الی 3 ماه موضع توسط بافت های اطراف پر میشود.

اگر در طی این مدت زخم عفونت کند. پزشک وسیله ای به نام ” درن ” را درون زخم قرار می دهد. کار درن زهکشی یا کمک به تخلیه عفونت است.

وقتی بافت زخم شروع به ترمیم کرد. ممکن است موضع به رنگ قرمز، صورتی و یا حتی زرد رنگ باشد. بهتر است این بافت را با گاز ضد عفونی کنید. اگر احساس درد می کنید، می تواند از چند قطره لیدوکائین استفاده نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

drabedian

کلینیک عابدیان، مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر در تهران است. خدمات این مرکز شامل موارد زیر میشوند: درمان بواسیر با لیزر درمان کیست مویی با لیزر درمان شقاق با لیزر درمان فیستول با لیزر درمان واریس با لیزر

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان