با تعصبات غلط بازارهای مالی از بورس ایران گرفته تا بازار فارکس آشنا شوید

کد: 140004225324716818

https://bit.ly/3zQPl0d

، مشهد , (اخبار رسمی): چه در بورس ایران چه در بازار رمز ارزها و چه در در بازار فارکس یکی از اساسی ترین مسائلی که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد عدم تعصب نسبت به تحلیل و پیشبینی میباشد.

از منظر روانشناسی بازار فارکس بسیار مهم است که بدون تعصب به بازار نگاه کنیم و فرق پایبندی به تحلیل و استراتژی را با تعصب غلط بدانیم.

شاید شما نیز بعنوان یک انسان متوسط – و یک سرمایه گذار متوسط – علی رغم فراوانی مشکلات و بروز آنها در زندگی روزمره و منظمی که قربانی آنها می شوید ، عمدتاً از این ناکارآمدی های ذهنی روانی بی اطلاع هستید.

در حالی که لیست کامل سوگیری های شناختی بسیار بزرگ  است ، این مقاله به یازده مورد از رایج ترین تمایلات متمرکز است ، هم به دلیل شیوع آنها در طبیعت انسان و هم ارتباط آنها با سرمایه گذاری در بازارهای مالی.

هدف این مقاله آموزش شما در زمینه این عوامل  روانشناختی است تا بتوانید آنها را در تصمیم گیری های خود بهتر بشناسید و بر آنها غلبه کنید.

این مقاله چکیده ای از مقاله ترجمه شده اصلی در بخش آموزش متوسطه فارکس میباشد.

در بورس ایران یا بازار فارکس یا ر بازار مالی در سرتاسر دنیا از منظر روانشناسی ما دو نوع تعصب داریم یکی تعصب صحیح و یکی تعصب غلط.

6 تعصب غلط بسیار بزرگ وجود دارد که اگر به آنها توجه نکنیم و از آنها دوری نکنیم عواقب بسیار بدی در انتظار ما خواهد بود:

  1. توقف و تعصب بر تحلیل اولیه نداشته باشید و همیشه در حال بررسی و البته پایبندی به اصول علمی و کاربردی در بازار فارکس باشید.
  2. ترس ضرر و اثرات صبر کردن بیش از اندازه را کنار بگذارید . اگر همه چیز نشان دهنده این است که شما تحلیل اشتباه داشته اید متعصبانه برخورد نکنید و با ترس از ضرر منتظر یک معجزه نباشید.
  3. تعصبات غلط رایج را کنار بگذارید بعنوان مثال حجم را افزایش ندهیم یا حد ضرر را مدام افزایش ندهیم و از همه بدتر مدام به امید یک معجزه معاملات جدید باز نکنیم.
  4. اگر میخواهید بصورت حرفه ای در بازار فارکس فعالیت کنید و به کسب سود بپردازید به هیچ وجه در گذشته نمانید. از ضرر های گذشته خود درس بگیرید اما آنها را عاملی برای معاملات آینده خود قرار ندهید.
  5. منطق تحلیلی را کنار نگذارید و به سمت منطق قمار بازی نروید اینجا بزرگترین بازار مالی دنیاست نه میز قمار بازی و پوکر پس مثل یک قمار باز رفتار نکنید.
  6. توهم غیر واقع بینانه نسبت به پول نداشته باشید.

پول شما آن چیزی است که ارزش مشخص در قبال دریافت چیزی دارد نه یک عدد و ارزش عددی به هنگام ضرر یا حتی شروع یک معامله حساب نکنید چه عددی به دست خواهید آورد.

یا چه عددی را از دست خواهید داد یا از دست داده اید برعکس حساب کنید با پولی که به دست خواهید آورد یا از دست خواهید داد چه چیزی را میتوانید تهیه کنید یا چه چیزی را از دست خواهید داد.

تمامی این 6 اصل روانشناسی بازار فارکس میخواهند به ما بگویند که در این بازار احساسات و بخش روانی و روانشناختی بسیار اهمیت دارد پس از آن غافل نباشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تیم آموزشی تجارت فارکس یک تیم حرفه ای در خصوص آموزش بازار های مالی بورس ایران و بورس بین المللی

تجارت فارکس با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در بازارهای مالی داخلی و بین المللی.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه