کد: 140004225325116157

آی تی چیست؟

آی تی چیست؟

کد: 140004225325116157

https://bit.ly/3hCtWBk

، تبریز , (اخبار رسمی): آی تی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

آی تی چیست؟
آی تی چیست؟

سایت داینامیک یا پویا به سایتی گفته می‌شود که انعطاف‌پذیر باشد و امکان ویرایش را در اختیار مدیران قرار دهد. این سایت‌ها با سیستم مدیریت محتوا یا CMS طراحی می‌شوند

آی تی چیست؟

آی تی چیست شاید سوالی باشد که ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد و بدون شک داشتن اطلاعات در این زمینه امروزه امری مهم و حیاتی است.

آی تی در واقع به علم استفاده از تکنولوژی روز دنیا گفته می شود.

با افزایش چشمگیر تنوع تجهیزات و خدمات مربوط به فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات ارائه شده در این حوزه نیز با چالشهای فراوانی روبرو شده‌است. مدیریت رسیدگی به مشکلات و درخواست‌ها، مدیریت تجهیزات و منابع در رابطه با خدمات پشتیبانی فنی و تخصیص آن‌ها به کاربران، و همچنین نظارت، کنترل و برنامه‌ریز در این زمینه از جمله مواردی است که مدیران حوزه فناوری اطلاعات را بر آن می‌دارد تا برای خود ابزارهای سودمند و کارا تدارک ببینند. از جمله این ابزارها، می‌توان به نرم‌افزارهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات اشاره نمود که می‌توانند مدیران و کارشناسان و تکنسین‌ها را در این رابطه یاری نمایند.

گرایش های فناوری اطلاعات

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش شبکه‌های رایانه‌ای

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سامانه‌های اطلاعات

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش سامانه‌های چندرسانه ای

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش معماری سازمانی

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت فناوری

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش امنیت

مهندسی فناوری اطلاعات گرایش طراحی و تولید نرم‌افزار

بسیاری مفهوم فناوری اطلاعات را با رایانه و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالی است که این‌ها ابزارهای فیزیکی فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات پوشش می‌دهد. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین زمینه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، رایانه، شبکه، نرم‌افزار و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خود سیب است که محصول اصلی است و هدف و نتیجه در آن خلاصه می‌شود.

انواع سایت ها در حیطه آی تی و فناوری اطلاعات

سایت استاتیک

سایت استاتیک یا ایستا به سایتی گفته می‌شود که قابلیت تغییر یا آپدیت شدن ندارد. این سایت‌ها با دو روش HTML و فول‌فلش نوشته می‌‌شوند. مزایای سایت‌های استاتیک و پابرجا به شرح زیر است:

برای طراحی سایت‌های استاتیک نیازی نیست برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید. یک اچ تی ام ال کار هم می‌تواند فرایند طراحی را انجام دهد. به این ترتیب هزینه طراحی سایت پایین می‌آید.
از آن جا که طراحی صفحات در سایت‌های ایستا به صورت جداگانه انجام می‌شود، طراح می‌تواند هر صفحه را با ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی کند.

سایت‌های داینامیک

سایت داینامیک یا پویا به سایتی گفته می‌شود که انعطاف‌پذیر باشد و امکان ویرایش را در اختیار مدیران قرار دهد. این سایت‌ها با سیستم مدیریت محتوا یا CMS طراحی می‌شوند.

با داشتن این سایت‌ها نیازی نیست حوره کامپیوتر باشید یا برنامه‌نویسی بدانید تا بتوانید به راحتی به مطالب سایت خود دسترسی داشته باشید، هر وقت دل‌تان خواست آن‌ها را تغییر بدهید و به روز رسانی کنید. سیستم‌های مدیریت محتوای متعددی وجود دارند که وردپرس یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف