کد: 140206217481316157
در دسترس نیست

قیمت سنسور القایی

قیمت سنسور القایی

کد: 140206217481316157

، تبریز , (اخبار رسمی): قیمت سنسور القایی فرانگار تبریز

قیمت سنسور القایی
سنسور القایی

سنسور القایی فرانگار تبریز

سنسور القایی

سنسور القایی چیست ؟
سنسور القایی یا inductive sensor زیرمجموعه سنسورهای مجاورتی بوده که بدون هیچگونه تماس فیزیکی، برای تشخیص حرکت، موقعیت و همچنین شناسایی اجسام فلزی در صنایع الکترونیک، مکانیک، اتومبیل، پلاستیک یا مواد غذایی و دیگر صنایع، استفاده می شود.

 این سنسورها تنها در مقابل فلزات عکس العمل نشان می دهند و می توانند به رله ها، شیرهای برقی، سیستم های اندازه گیری و مدارات کنترل الکتریکی، فرمان هایی را به طور مستقیم ارسال نمایند.

سنسورهای القایی چون بر مبنای مدارهای مغناطیسی بنا شده اند به سنسورهای الکترومغناطیسی معروفند و چون بدون تماس با اجسام فلزی می توانند آنها را تشخیص دهند پس عواملی مانند اصطکاک و فرسایش مکانیکی روی طول عمر آن ها اثری ندارد.

در این سنسور تشخیص و موقعیت اشیاء فلزی بستگی به محدوده حساسیت یک سوئیچ الکتریکی به انواع فلزات دارد. فلزات آهنی مانند آهن و فولاد، دامنه حساسیت بیشتری را به وجود می آورند، در حالی که فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم و مس ممکن است دامنه حساسیت را تا 60 درصد کاهش دهند.

سنسورهای القایی برای اندازه گیری سرعت و ضخامت اجسام فلزی و جدا سازی آن ها  نیز به کار می رود و همچنین در جایی که یک حرکت یکنواخت وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال می توان به عنوان یک سوئیچ فرمان جهت تعیین موقعیت قسمتهای منتقل کننده از یک ماشین صنعتی مثل سیلندر هیدرولیکی یا برای اندازه گیری سرعت دوران شفت الکتروموتور از سنسور القایی استفاده نمود.

میدان مغناطیسی در سنسور القایی موجب جریان می شود و با تغییر میدان مغناطیسی جریان نیز تغییر می کند و همین باعث تشخیص اشیاء فلزی با یک میدان مغناطیسی می شود. مواد غیر فلزی مانند مایعات یا بعضی از انواع خاک با میدان مغناطیسی تداخل ندارند؛ بنابراین یک سنسور القایی می تواند در شرایط مرطوب یا محیط های کثیف و آلوده به خاک و روغن و گریس هم کار کند و به همین دلیل در اتومبیل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در این نوع از سنسورها لغزش قسمت های متحرک بر هم، باعث ایجاد نویز نمی شود. بطور کلی اگر بخواهید کمیت های فیزیکی مانند جهت، حضور یا عدم حضور، جریان را اندازه گیری کنید و قصد استفاده از سنسورهای مغناطیسی را داشته باشید، ابتدا باید این کمیت ها یک میدان مغناطیسی را بوجود آورند و یا تغییری در میدان مغناطیسی سنسور ایجاد نمایند تا این سنسور تغییر را احساس کرده و آن را توسط یک مدار به جریان و یا ولتاژ مناسب تغییر دهد.

نحوه عملکرد سنسور القایی (Proximity sensors)
با پیشرفت تکنولوژی دیگر نمی توان اتوماسیون صنعتی را بدون استفاده از سنسور القایی تصور کرد. این سنسور از یک حلقه القایی تشکیل شده که بر اساس قانون القای فارادی عمل می کند. ساده ترین نوع سنسور، یک سیم پیچ را با اسیلاتور هدایت می‌کند. قسمت اساسی این سنسورها از اسیلاتور با فرکانس بالا تشکیل یافته که می تواند توسط قطعات فلزی تحت تاُثیر قرار گیرد. هنگامی که یک جسم فلزی به سیم پیچ نزدیک می‌شود، اندوکتانس سیم پیچ را تغییر می‌دهد و تغییر فرکانس یا تغییر جریان در سیم پیچ را ایجاد می‌کند و این جریانهای گردابی در قطعه سبب جذب انرژی میدان می شود و در نتیجه دامنه اسیلاتور کاهش می یابد از آنجا که طبقه دمدولاتور آشکارساز دامنه اسیلاتور است در نتیجه، کاهش دامنه اسیلاتور توسط این قسمت به طبقه اشمیت تریگر منتقل می شود و باعث فعال شدن خروجی اشمیت تریگر گردیده و این قسمت نیز به نوبه خود باعث تحریک طبقه خروجی می شود.

بنابراین سنسور القایی از یک سیم پیچ برای تولید یک میدان مغناطیسی در حال تغییر استفاده می کند و از یک سیم پیچ دوم برای احساس تغییر در میدان مغناطیسی تولیدشده توسط یک جسم استفاده می شود. القای نوسان حلقه با توجه به مواد داخل آن تغییر می کند و از آنجا که فلزات بسیار مؤثرتر از سایر مواد هستند، حضور فلز باعث افزایش جریان از طریق حلقه می شود. این تغییر را می توان با حسگر مدار تشخیص داد و پس از آن، هر زمان که فلز شناسایی می شود، دستگاه دیگر سیگنال می دهد.

فاصله تشخیص یک سنسور القایی به قدرت میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آن بستگی دارد. به طور کلی این سنسورها مجاورتی هستند و اجسامی که نزدیک سنسور باشند (تا حدود 10سانت) قابل تشخیص هستند برای فواصل دورتر از سنسورهای نوری و لیزری باید استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار