کد: 140206067458216157
در دسترس نیست

پرده نوری

مشخصات پرده ­نوری

کد: 140206067458216157

، تبریز , (اخبار رسمی): مشخصات پرده ­نوری

مشخصات پرده ­نوری
پرده نوری فرانگار تبریز

پرده نوری فرانگار

مشخصات پرده ­نوری

مشخصات سیستم های حفاظتی پرده نوری عبارتند از:

  • درجه حفاظت سیستم
  • ارتفاع دید مفید مورد نیاز
  • نوع استارت مجدد
  • برد مورد نیاز

درجه حفاظت پرده ­نوری به کوچکترین ابعاد یک جسم گفته می­شود که در صورت قرارگرفتن در بین قسمت­ های فرستنده و گیرنده، سیستم قابلیت تشخیص آن را دارد.

به عنوان مثال کاربرد پرده نوری که توانایی تشخیص دست انسان را دارد ممکن است انگشت را به دلیل ابعاد کوچکتر آن نسبت به دست تشخیص ندهد.

در اینجا نیاز به استفاده از سیستمی با درجه حفاظت بالاتر وجود دارد که بتواند علاوه بر دست، انگشت انسان را نیز تشخیص بدهد. درجه حفاظت یک پرده ­نوری با فاصله بیم­ های استفاده ­شده درون فرستنده و گیرنده آن مشخص می­ شود.

هرچه فاصله این بیم ­ها کمتر باشد، قدرت تشخیص پرده­ نوری بیشتر و درجه حفاظت سیستم افزایش می­ یابد.

ارتفاع دید مفید به ارتفاعی گفته می­ شود که در صورت قرار­گیری جسم درون این ارتفاع بین فرستنده و گیرنده، سیستم آن را تشخیص داده و خروجی پرده ­نوری فعال خواهد شد.

این ارتفاع جدا از ارتفاع یا طول کلی پرده ­نوری می­ باشد که معمولا ًدر حدود 4 الی 10 سانتیمتر بزرگتر از ارتفاع دید مفید آن می­ باشد. در شکل زیر فواصل L1، L2 و L3 به ترتیب ارتفاع کلی، ارتفاع دید مفید و رزولوشن پرده نوری می باشند.

سیستم های حفاظتی پرده نوری فرانگار تبریز به دو صورت اتوماتیک و دستی ساخته می شوند.

1- استارت اتوماتیک ( Automatic Restart )  : به محض خارج شدن جسم از محدوده دید سیستم، خروجی به صورت خودکار به حالت اولیه برگشته و سیستم عملکرد عادی خود را آغاز می­کند.

2- استارت دستی ( Manual Restart ) : به محض خارج شدن جسم از محدوده دید سیستم، خروجی پرده­ نوری همچنان در حالت فعال باقی­ می­ ماند. به منظور شروع به کار مجدد پرده ­نوری ­باید با استفاده از یک شستی استارت مجدد یا اتصال لحظه­ ای سیم مربوطه به مثبت تغذیه سیستم ( در قسمت سیم­ بندی به طور کامل توضیح داده می شود) سیستم را ریست نمود.

لازم به ذکر است که در پرده ­نوری­ های با سیم ­بندی کابلی، نوع استارت مجدد به صورت اتوماتیک بوده و استارت مجدد به صورت دستی و اتوماتیک تنها در نوع سوکتی موجود است.

برد سیستم­ های حفاظتی پرده ­نوری به حداکثر فاصله میان قسمت فرستنده و گیرنده سیستم گفته می ­شود به نحوی که در این فاصله، پرده ­نوری عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

رله مانیتور

سیستم ­های حفاظتی پرده ­نوری به منظور کنترل ابزارهای مختلف با جریان­ های بار مورد نیاز متفاوت به کار گرفته می­ شوند.

اگر جریان مورد نیاز برای راه ­اندازی این ابزار مقدار بیشتری نسبت به ماکزیمم جریان خروجی پرده ­نوری باشد نیاز به یک واسط قدرت بین خروجی پرده نوری و ورودی سیستم مورد حفاظت می باشد تا بتوان جریان مورد نیاز بار را تامین نمود. در این مواقع استفاده از رله مانیتور می­ تواند این نیاز را برآورده کند.

منبع : https://farasense.ir/applications-of-lightcurtain/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید