کد: 140206147471016157
در دسترس نیست

پرده نوری ایمنی چیست؟ (مشخصات، انواع و حالت های کاری)

پرده نوری ایمنی چیست؟ (مشخصات، انواع و حالت های کاری)

کد: 140206147471016157

، تبریز , (اخبار رسمی): پرده نوری ایمنی چیست؟ (مشخصات، انواع و حالت های کاری)

پرده نوری ایمنی چیست؟ (مشخصات، انواع و حالت های کاری)
آشنایی با پرده نوری

انواع پرده نوری فرانگار

پرده نوری ایمنی چیست؟ (مشخصات، انواع و حالت های کاری)

پرده نوری ایمنی یا Safety Light Curtain وسیله‌ای است که در سراسر جهان از آن برای محافظت و حفظ ایمنی پرسنل استفاده می‌شود. با آنکه این تکنولوژی بیش از ۷۰ سال پیش طراحی شده است، کاربردهای بسیاری هستند که هنوز هم شاید از توانایی‌ها و قابلیت‌های این وسایل استفاده نمی‌کنند. در این مطلب سعی کردیم توضیح بدهیم که پرده‌های نوری ایمنی می‌توانند چه تاثیری در ایمنی ماشین‌آلات شما، کنترل کارخانه و بهره‌وری داشته باشند. قابلیت‌ها و امکانات موجود را بررسی می‌کنیم.

پرده نوری به حدی رایج است که اکثر افراد به سادگی آن را یک دستگاه روشن/خاموش در نظر می‌گیرند: که فقط به عنوان پرده محافظ نصب می‌شود و فراموش می‌شود. از طرفی، گستره‌ی رو به گسترش و انعطاف‌پذیری از پرده‌های نوری ساخته شده‌اند که می‌توانند قابلیت و کارکردهایی مختلف داشته باشند و می‌توانند تاثیری کارآمد در بهره‌وری بگذارند و با شبکه‌های محلی کارخانه ادغام شوند تا بهتر از اتوماسیون در سراسر کارخانه پشتیبانی شود.

تاریخچه پرده نوری ایمنی
در سال ۱۹۵۱ میلادی، اروین سیک (موسس برند سنسورهای سیک)اول مدل چوبی پرده نوری ایمنی را در «نمایشگاه تجاری مخترعان و توسعه جدید آلمان» در مونیخ معرفی کرد. در اواخر همان سال، ثبت اختراع پرده نوری بر اساس اصل اتوکالیماتور (autocollimator) به عنوان یکی از دستاوردهای مهم فنی مطرح شد که به نوعی شروع توسعه تکنولوژی و فناوری امروزی بود: نوعی از فناوری که جان تعداد بی‌شماری از افراد را نجات داده و جلوی جراحت و آسیب توسط ماشین‌آلات خطرناک را گرفته است.

از آن زمان تاکنون، توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، انعطاف‌پذیری و استفاده از پرده‌های نوری ایمنی را دگرگون کرده است. ویژگی‌های کلیدی پرده‌های نوری چندان تغییری نکرده‌اند اما پتانسیل آن‌ها شاید هنوز کاملا محقق نشده است.

مشخصات فنی پرده نوری ایمنی
واقعا چیزی به اسم «منو» یا فهرست پرده‌های نوری وجود ندارد چون تمام تولیدکنندگان، مجموعه‌های خود را عرضه می‌کنند که شامل ابعاد، اشکال و رزولوشن‌های متفاوت می‌شود.

از طرفی، یکی از موارد ابتدایی هر کاربرد ایمنی، همیشه خطری است که می‌خواهید در برابر آن محافظت ایجاد کنید و فضایی که در آن قرار دارد.

در حال حاضر، سند EN ISO 13855 استاندارد جامع برای موقعیت‌دهی سیستم‌های پرتوئی نور ایمنی است و می‌تواند در تعیین اینکه کدام یک از خصیصه‌های فیزیکی باید در نظر گرفته شود کمک کند و در این بخش سعی کرده‌ایم مشخصات فنی اصلی که باید در نظر بگیرید را توضیح دهیم. از طرفی، ویژگی‌های بیشتری هم مثل درجه‌بندی IP، میزان مصرف جریان، نشانگری‌های بصری و … هم وجود دارند که اینجا به آن‌ها پرداخته نشده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید