اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004235326516685

تاریخچه تزیین کیک

کد: 140004235326516685

https://bit.ly/2Ud3LZ9

، (اخبار رسمی): رسم کیک های عروسی اولین بار در مصر دیده شده که برای مراسم عروسی کیک را پیش خدایان می بردند تا خدایان به زندگی آن ها برکت ببخشد. بعد ها این رسم توسط جولیس سزار به انگلستان نیز برده شد.

تاریخچه تزیین کیک
تاریخچه تزیین کیک

از اوایل قرن بیستم کیک ها به صورت لایه لایه و چند طبقه تغییر پیدا کردند که بیشتر برای خانواده های سلطنتی استفاده می شد و خانواده های متوسط از همان کیک های ساده تزیین شده استفاده می کردند

تعیین دقیق تاریخ اولین کیک کمی دشوار است امابه نظر می رسد که بابلی ها کیک را به مصری ها آموزش داده اند .

از روی تابلوی نقاشی شده مربوط به 1175 سال قبل از میلاد مسیح نانوایی را نشان می دهد که در آن چند نوع کیک و نان را پخته شده است. همچنین شواهد نشان می دهد که نان هایی شیرین شده مثل کیک و شیرینی در 700 سال قبل از میلاد در مصر به فروش می رسیده است.

کیک های مناسبتی مختلف هر کدام تاریخچه جداگانه ای دارند که ما در اینجا به آن ها می پردازیم.

تاریخچه کیک های کریسمس: کیک های کریسمس تاریخچه طولانی دارند و در قرن هجدهم توسط ثروتمندان به عنوان کیک های شب دوازدهم پخته می شدند. آن ها یک لوبیا و یک نخود را داخل کیک قرار می دادند و هر کسی که نخود را پیدا کرد (ملکه جشن) و کسی که لوبیا را پیدا کرد پادشاه جشن خواهد بود.

کیک های عروسی: کیک های عروسی دارای تاریخچه ای طولانی تر و دارای سنت دیرینه تری هستند و تاریخچه تزئین کیک را به عنوان یک هنر نشان می دهد.

سنت ایجاد کیک برای عوسی به زمان روم باستان بر می گردد در آن زمان به طور سنتی برای خدایان میوه و آجیل می برند و برای مراسم های عروسی یک کیک را روی سر عروس گذاشته و نزد خدایان می رفتند تا خدایان برای آن ها برکت و نعمت ببخشند که  این مراسم مراسم تاج گذاری عروس نامیده می شد.

این رسم توسط جولیس سزار، در 54 سال قبل از میلاد با انگلستان برده شد و بخشی از رسم های محلی آن ها شد. در آن زمان در ابتد فقط خانواده های ثروتمند می توانستند این رسم را انجام دهند و خانواده های فقیر تر فقط نان و گندم روی سر عروس ها می گذاشتند.

مراسم تاجگذاری عروس فقط تا 200 سال قبل ادامه داشت و بعد از آن عروس ها روی سر خود گندم و نان می گذاشتند و به همه ی مهمان ها یک تکه کیک می دادند.

اولین تزئینات

تزیینات کیک های عروسی اولین بار در انگلستان برای ملکه الیزابت ساخته شد که بیشتر تزیینات آن با خمیر بادام و به صورت قالب گیری بود که البته آن دوران تجمل گرایی بسیار زیاد شد.

در آن زمان برای میهمان ها در انگلستان کیک های کوچک جداگانه درست می کردند که مردم آن ها را خرد کنند و بر سر عروس بریزند و برای عروس و داماد یک کیک بزرگ درست می کردن که نماد سعادت و بچه های زیاد بوده است.

زمانی که چارلز دوم در سال 1660 از تبعید فرانسه به انگلستان برگشت و سلطنت را پس گرفت. طرز پخت غذاها و شیرینی های فرانسوی مورد علاقه خود را با خود آورد.

در آن زمان آشپز های انگلستان ایده تزئین کیک ها با پودرقند را دادند که طرفداران زیادی را به خود جذب کرد با اجرای این ایده همه ی سرآشپز های بزرگ اروپا و آشپز های سرارسر دنیا در تلاش بودند تا ایده های جالب تر برای تزئینات کیک بدهند و رقابت زیادی بین آشپز ها وجود داشت و هر کدام در تلاش بودند که کیک مناسب سفره پادشاه را تزئین کنند.

با کشف استفاده از پودر قند بر روی کیک ها در انگلستان دیگر کیک ها را خرد نمی کردند بلکه پودر قند را بر سر عروس می ریختند و کیک عسلی که با مایه خمیر درست شده بود را به عنوان کیک اصلی استفاده می کردند.

سنت تاج گذاری توسط کیک تا زمان ویکتوریا ادامه داشت بعد از آن کیک های مراسم عروسی به دو قسمت تقسیم شد بخش کیک داماد که کیک های ساده بودند و آن را تکه تکه می کردند تا مهمان ها آن را به خانه ببرند و کیک عروس که تجملی تر و تزئینات بیشتری داشت و به عنوان دسر در جشن عروسی پذیرایی می شد.

کیک های چند لایه

از اوایل قرن بیستم کیک ها به صورت لایه لایه و چند طبقه تغییر پیدا کردند که بیشتر برای خانواده های سلطنتی استفاده می شد و خانواده های متوسط از همان کیک های ساده تزیین شده استفاده می کردند و یا برای افزایش ارتفاع روی آن گلدان می گذاشتند به مرور زمان کیک سه طبقه با نماد زن - شوهر و ابدیت حتی اگر برای تعداد مهمان ها آن مقدار کیک اضافه بود جزء سنت در آن زمان قرار گرفت.

رسم بریدن کیک

رسم بریدن کیک توسط عروس و داماد از دهه 1930 شروع شد. در آن زمان کیک های چند لایه جزء سنت مردم انگلیس قرار گرفت.

داماد با استفاده از چاقو یا شمشیر به عروس کمک می کرد تا کیک را برش بزند. همچنین تزئینات روی کیک با نعل اسب به نماد خوش شانسی و یا کفش های ریز عروس ( به نماد اعطای عروس به داماد توسط پدرش).

امروزه ثابت شده که با استفاده از قدرت تخیل و ابتکار می توان کیک های جذاب درست کرد.

https://cake-online.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]