اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005195373016685

کوکی چگونه به وجود آمد و در فرهنگ های مختلف به چه صورت است؟

تاریخچه کوکی و معروف ترین کوکی های دنیا

کد: 140005195373016685

https://bit.ly/2VMnIpU

، (اخبار رسمی): قدمت کوکی ها به قرن هفتم و زمان رنسانس بر می گردد و ایران اولین کشوری بود که توانست نیشکر را رشد دهد و برداشت کند که در اثر جنگ های بین ایران و کشور های دیگر باعث پخش نیشکر در کشور های اروپایی نیز شد.

تاریخچه کوکی و معروف ترین کوکی های دنیا
تاریخچه کوکی و معروف ترین کوکی های دنیا

کوکی از کجا آمده؟

یکی از شیرینی های خیلی معروف دنیا که میلیون ها نفر به آن علاقه مند هستند کوکی است.

کوکی چگونه به وجود آمد و در فرهنگ های مختلف به چه صورت است؟

تاریخچه کوکی

تصور می شود که اولین کلوچه ها کیک های آزمایشی نانوایی ها هستند که برای آزمایش دمای فر استفاده می شدند.

قدمت آنها به قرن هفتم بر می گردد و جالب است بدانید اولین کوکی ها در ایران درست شدند.

ایران اولین کشوری بود که توانست نیشکر را رشد دهد و برداشت کند. در آن زمان بر اثر جنگ های بین ایران و کشور های دیگر نیشکر و کلوچه به مدیترانه و کشور های اروپایی نیز رسید و تا آخر قرن چهاردهم میلادی کلوچه در همه ی شهر های اروپا رایج شده بود.

اولین کتاب های آشپزی به دوره ی رنسانس بر می گردد که در آن ها به وفور دستور العمل کوکی دیده شده است.

یکی از انواع کوکی های محبوب در انگلیس، یک کلوچه مربعی شکل بود که با زرده تخم مرغ و ادویه جات درست می شد و روی کاغذ روغنی پخته می شد.

پس از انقلاب صنعتی پیشرفت در فناوری منجر به این شد که انواع مختلفی از کلوچه ها به صورت تجاری در دسترس باشند. البته پایه همه ی آن ها یکسان بود (آرد گندم، شکر و چربی هایی مانند کره و روغن)

ورود کوکی به آمریکا

زمانی که اروپایی ها به آمریکا اومدن دستور پخت کوکی را با خود به آنجا آوردند. و پس از زمان کوتاهی دستور العمل های قدیمی دستخوش تغییراتی شد. کوکی های آمریکایی نسبتا نزدیک به شیرینی های اسکاتلندی هستند.

در مستعمرات جنوب تقریبا هر خانم خانه داری می توانست کوکی های کنار چای را بپزد که گاهی اوقات علاوه بر کره چند قطره گلاب نیز به آن اضافه می کردند.

با پیشرفت آمریکا مواد جدید تری در دستورالعمل های کوکی در آمریکا آمد مثلا با راه اندازی راه آهن مردم بیشتری توانستند غلات و میوه مثل نارگیل و پرتقال را خریداری کنند. پس از تولید کورن فلکس (کمپلکس صبحانه) استفاده از غلات و حبوبات در دستور کار کوکی ها قرار گرفت سپس با اختراع یخچال های برقی در دهه 1930 اختراع شد. کلوچه های یخی نیز محبوب شدند.

برخی از محبوب ترین کوکی های جهان

ANIMAL CRACKERS در اصل از انگلستان به آمریکا آمده.

ANZAC کوکی ملی استرالیا. این کوکی ها به دلیل ماندگاری زیاد به عنوان جایگزینی برای نان استفاده می شدند.

BISCOTTI اصطلاح عمومی در ایتالیا برای کوکی ها است این کلمه به معنای دوبار پخته شده است. ابتدا خمیر را به صورت یک تکه می پزند تا رنگ آن طلایی شود سپس آن را به تکه های کوچک کوکی تقسیم می کنند سپس دوباره می پزند.

کشور های دیگر نیز مدل های مختلفی از BISCOTTI ها را دارند.

کوکی شکلات چیپسی

در واقع شکلات چیپسی به صورت اتفاقی توسط روت گریوز ویکفیلد در سال 1937 در ماساچوست اختراع شد. او رستوارن TOLL HOUSE را اداره می کرد و اغلب برای مهمانان خود کوکی می پخت. یک روز در حال پخت کوکی متوجه شد که مایه شکلات او تمام شده است به همین دلیل او شکلات های تکه ای را خرد کرد و به جای مایه شکلات به خمیر کوکی اضافه کرد و این اولین کوکی با شکلات چیپسی بود.

کوکی انجیر نیوتن

منشا انجیر نیوتن هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. یک ادعا این است که کوکی های مربایی توسط یک فرد فیلادلفیایی به نام جیمز هنری میچل اختراع شده است.

در سال 1891 او دستگاهی را اختراع کرد تا بتوان درون کوکی ها را با مربا پر کرد و نام آن کوکی ها از شهر نیوتن ماساچوست گرفته شد.

اما ادعای دیگر این است که انجیر نیوتن اولین بار در سال 1899 توسط چارلز مارتین روزر در سن پترزیرگ فلوریدا اختراع شد.

چارلز یک شرکت تولید کلوچه و آبنبات داشت و می گوید که حق کوکی های انجیر خود را به قیمت 1 میلیون دلار فروخته است البته شواهد کمی برای اثبات این موضوع وجود دارد.

https://cake-online.com/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی