اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005065348216366

درب آلومینیومی، پنجره آلومینیومی

کد: 140005065348216366

https://bit.ly/376srFq

، (اخبار رسمی): درب و پنجره آلومینیومی از پرکاربردترین انواع درب و پنجره های فلزی می باشند که به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت و خوردگی در تماس با مواد خورنده و باران های اسیدی در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرند.

درب آلومینیومی , پنجره آلومینیومی , درب و پنجره آلومینیومی
درب و پنجره آلومینیومی

انواع درب و پنجره آلومینیومی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی درب و پنجره می باشد که نه تنها بر زیبایی و جلوه بنا تاثیرگذار است، بلکه ارتباط مستقیم با میزان اتلاف انرژی و حفظ امنیت در محیط مورد نظر دارد.

به همین دلیل تنوع بالایی در درب و پنجره ها وجود داشته و طیف گسترده ای از انواع درب های چوبی، آهنی و آلومینیومی و UPVC را شامل میشوند. با توجه به مقاومت بسیار بالای پروفیل های به کار رفته در درب و پنجره های آلومینیومی در سالهای اخیر تا حد زیادی جای درب های آهنی را گرفته و به شدت مورد توجه قرار گرفته اند.

پروفیل های مورد استفاده در این درب و پنجره ها چند ویژگی مهم دارند که باعث برتری آنها نسبت به سازه های آهنی و چوبی شده اند که عبارتند از:

  • وزن بسیار سبک و جلوگیری از وارد شدن فشار و سنگینی زیاد به دیوارهای ساختمان
  • جلوه بسیار مناسب و زیبا و قابلیت رنگ پذیری بالا بدنه درب و پنجره
  • مقاومت بالا در برابر اشتعال و حرارت بالا
  • استقامت و مقاومت بالا در برابر موارد خورنده و بارش باران های اسیدی
  • ممانعت از هدر رفت انرژی به دلیل عایق بودن بدنه پروفیل های آلومینیومی در حالت کلی و بر اساس نوع پروفیل و نحوه اجرای آنها در ساخت درب و پنجره آلومینیومی می توان آنها را به دو گروه تقسیم بندی نمود که شامل موارد زیر می باشند: درب و پنجره آلومینیومی تک جداره یا ساده همان طور که از نام این گروه از درب و پنجره ها مشخص است، پروفیل های مورد استفاده در آنها معمولی و تک جداره می باشند.

    به همین دلیل وزن سبکی داشته و میزان هدر رفت انرژی در آنها بیشتر از نوع دوجداره خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این درب و پنجره ها قیمت ارزان تری داشته و در سالهای اخیر کاربرد آنها رو به کاهش می باشد و سازه های دوجداره به مرور در حال جایگزین شدن با آنها می باشند.

درب آلومینیومی به دلیل استحکام بالا در برابر ضربه و وزن سبک از جمله درب های پرکاربرد برای پارکینگ و ورودی و همچنین درب حمام و سرویس بهداشتی می باشد. این درب ها با توجه به نحوه باز و بسته شدن، جنس پروفیل های به کار رفته در آنها و همچنین طرح و مدل در گروه های متعددی تقسیم بندی میشوند و به همین دلیل تنوع در قیمت آنها بسیار زیاد است. 

درب آلومینیومی شیشه ای

نوع دیگری از این درب ها که به شدت در سالهای اخیر با استقبال مواجه شده اند درب هایی با قاب آلومینیوم و بدنه شیشه هستند. در واقع این درب ها تلفیقی از شیشه و آلومینیوم بوده و به همین دلیل زیبایی ظاهری و کیفیت را در کنار هم دارند. این درب ها در انواع مختلف کشویی، لولایی، فلوکس واگنی، تاشو، اسلایدینگ به صورت دستی و برقی قابل پیاده سازی و نصب می باشند.

پنجره آلومینیومی چیست؟

در صنعت ساختمان سازی تجهیزات متعددی مورد استفاده قرار میگیرند که از مهم ترین آنها می توان به پنجره های نصب شده در اتاق ها و بخش های مختلف اشاره نمود. با توجه به تاثیر مستقیمی که پنجره های نصب شده در ساختمان بر میزان هدر رفت انرژی و همچنین عایق بودن در برابر صدا و دما دارد، به همین دلیل جنس به کار رفته در این سازه ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

این نوع پنجره  همان طور که از نامش مشخص است، از پروفیل های فلزی از جنس آلومینیوم ساخته میشوند که از گذشته تا امروز با تقاضای زیادی مواجه هستند. بدنه این پنجره ها از پروفیل های آلومینیومی ساده و دو جداره ساخته میشود و به همین خاطر انعطاف پذیری و شکل پذیری مناسبی داشته و منجر به افزایش تنوع در شکل ظاهری پنجره می گردد.

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc؟

علاوه بر پروفیل های آلومینیومی، در سالهای اخیر از UPVC نیز در ساخت درب و پنجره به وفور استفاده میشود. از مهم ترین تفاوت هایی که این دو نوع پنجره وجود دارد، جنس بدنه آنها می باشد که ارتباط مستقیم با میزان مقاومت آنها در برابر ضربه دارد. پنجره های UPVC (Unplasticized Polyvinyl Chloride) نوعی پلاستیک فشرده می باشد و مقاومت آنها کمتر از آلومینیوم می باشد.

البته توجه داشته باشید که پنجره های یو پی وی سی نسبت به پنجره های تک جداره و معمولی آلومینیومی عایق بهتری در برابر دما و حرارت می باشند و خورندگی کمتری در برابر تماس با باران های اسیدی دارند. با توجه به استحکام بالای پنجره های آلومینیومی قیمت گران تری نسبت به یو پی وی سی داشته و هر دو قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان