اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005105355116207

کفسابی , نماشویی , سنگسابی و شستشوی نما با کفسابی کریمی

کد: 140005105355116207

https://bit.ly/3rOl5Ac

، (اخبار رسمی): سنگ‌سابی به معنای لایه‌روبی از سطح سنگ‌های کثیف گفته می‌شود اما کفسابی را می‌توان به عنوان بخشی از افعال زیباسازی ساختمان معرفی کرد؛ همچنین نماشویی شست‌و‌شوی نمای بیرونی ساختمان است که شامل شستن شیشه‌ها، سنگ‌ها، حفاظ و کلیۀ درهای ساختمان می‌شود که در نمای ساختمان به ‌کار رفته‌اند.

کفسابی , نماشویی , سنگسابی و شستشوی نما با کفسابی کریمی
سنگسابی

کفسابی چیست و خدمات کفسابی شامل چه مواردی می باشد؟

همانطور که قبلاً گفته شد، کفسابی را می‌توان به عنوان بخشی از افعال زیباسازی ساختمان معرفی کرد؛ اگر به تعبیر تحت‌الفظی این واژه دقت کنیم، واضح است این واژه به عمل سایش و  ساییدن سطوح  یا کف ساختمان مربوط می‌شود.

در واقع کفسابی یا پولیش‌زنی سنگفرش کف ساختمان که معادل انگلیسی آن (Grinding and polishing concrete floors)  می‌باشد، عملی است که برای جرمگیری، زدودن، لایروبی و لایه‌برداری، پاکسازی و شفافیت و صیقل دادن سنگ‌های کف ساختمان، به وسیله ماشین‌های مخصوص کفسابی انجام می‌گیرد.

اگر توجه داشته باشید، در فرآیند ساخت یک بنا، از ابتدا تا اتمام نازک کاری، و یا در بازسازی یک ساختمان، احتمال سقوط و جابجایی اجسام سنگین، ریختن متریال یا مصالح ساختمانی، ریختن چسب، رنگ و غیره بر روی سنگ‌های کف وجود دارد و به همین دلیل ممکن است در برخی نقاط شما متوجه شکستگی یا پریدگی قسمت‌هایی از سنگفرش، کدری و بدرنگی سنگ و یا برجستگی‌ها، ناهمواری‌ها ( ناخنک سنگ) و پستی و بلندی‌های موجود بر روی سطح سنگ شده باشید.

حال به منظور رفع این آسیب‌ها، می‌توان از خدمات کفسابی بهره گرفت. علاوه بر نقش ترمیمی و نیز زیباسازی، از کفسابی برای برطرف کردن فرسایش، مشکلات و نواقص سنگ، همچنین برای یکدستی و تراز کردن سطح سنگ و کف ساختمان، نیز استفاده می‌شود؛ که این امر باعث افزایش عمر مفید سنگ‌ها و البته سهولت در نظافت و شستشوی سختمان نیز می‌شود.

سنگسابی ساختمان چیست؟

در مختصرترین تعریف می‌توان گفت که سنگ‌سابی به معنای لایه‌روبی از سطح سنگ‌های کثیف گفته می‌شود. سنگ‌ها به سبب آلودگی، دوده و سایر موارد دیگر پس از مدتی کثیف شده که باعث از بین رفتن زیبایی نماهای ساختمان در بیرون و زشت شدن سنگ‌های استفاده شده در داخل ساختمان می‌شود. برای زیباشدن و طولانی‌تر شدن طول عمر سنگ‌ها باید لایه‌روبی کرد.

سنگسابی، نمایش جلوه ای چشم نواز از سنگ ها

سنگسابی هنر بازسازی و جلا بخشیدن به سنگ های ساختمان شماست، تجربه دوباره زیبایی و بی نقصی را از خود دریغ نکنید.

این عملیات با استفاده از دستگاه مخصوص که متناسب با نوع سنگ،متراژ و محل کار انتخاب می گردد قابل اجراست

اهداف سنگسابی شامل موارد زیر است:

  • رفع نواقص و ایرادات سنگ
  • پاک کردن آلودگی ها، جرم و لکه های سخت
  • براق و آینه ای کردن سنگ
  • عملیات مذکور معمولا در هشت مرحله و بسته به شرایط، با تعداد مراحل بالاتر نیز اجرا می شود.
  • اساس کلی سنگسابی سابیدن سنگ های کف و دیوار ها با بکار گیری انواع لقمه سنگ ها و برس ها برای دستیابی به نتیجه مطلوب است.
  • شناسایی عملیات نماشویی ارزان
  • عوامل بسیاری در تعیین هزینه نماشویی موثر هستند که در یک دسته بندی کلی شامل موارد زیر می باشند:
  • متراژ شستشو(ارتفاع ساختمان)
  • میزان آلودگی و جرم گرفتگی
  • روش اجرای عملیات و ابزار مورد استفاده
  • جنس بنا

روش شستشو و مواد مورد استفاده

مواردی مثل استفاده از راپل و روش شستشوی ساده با ابزار معمول در کاهش هزینه نماشویی تاثیر گذار خواهند بود.

شستشوی نما به چه صورت انجام می‌شود؟

امروزه با توجه به وجود ساختمان‌های مرتفع با سبک‌های معماری متنوع و البته وجود انواع آلاینده‌های هوا (اولیه و ثانویه)، شستشوی نما کاری بسیار سخت و دشوار بشمار می‌آید. درواقع شستشوی نما با توجه به مصالح به کار برده شده در نمای ساختمان ( سنگ، آجر، سیمان، چوب، کامپوزیت، شیشه و غیره)، به روش‌های مختلف از جمله شستشوی نما با راپل یا همان طناب، با بالابرهای صنعتی، با داربست و غیره امکان پذیر است. موادی که در شستشوی نما کاربرد دارند، آب، سیلیس، اسید، نانو ذرات و غیره هستند. برای اجرای هر یک از روش‌های شستشوی نما ( آّبی، شیمیایی و سمباده‌ای یا پولیش)، می‌توان به ابزار آلات شستشوی نما از جمله ابر و تی، واترپروف، واترجت، توبرو واتر، سندبلاستر، همراه با مواد ساینده و شوینده قوی اشاره کرد.

نحوه انجام خدمات مربوط به شستشوی نما بدون داربست؟

معمولاً در گذشته شستشوی نمای ساختمان (نماشویی سنتی) از طریق داربست صورت می‌گرفت. اما امروزه کار شستشوی نما اغلب با تکنیک راپل (طناب) و بدون بسته شدن داربست و ایجاد مزاحمت برای عابران یا ساکنان ساختمان صورت می‌گیرد. این کار سخت و دشوار مستلزم کادر حرفه ای و متخصص و آموزش دیده می باشد.

واضح است که کار در ارتفاع، کار آسانی نیست. در واقع شستشوی نما به وسیله طناب نسبت به شستشوی نما با داربست، علاوه بر ایمنی بیشتر و دسترسی به همه‌ی نقاط کور و غیرقابل دسترس، هزینه مالی و زمانی کمتر و توجیه اقتصادی بهتری دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان