اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005255381917001

اعطای درگاه پرداخت با ثبت اولیه و بدون اینماد به صرافی‌های ارز دیجیتال

کد: 140005255381917001

https://bit.ly/3iQ4DfJ

، تهران , (اخبار رسمی): مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، طی اطلاعیه‌ای بر خلاف پرداخت‌یارها که خواهان توقف طرح بودند، تنها راه‌های اجرای این طرح را آسان کرد.در این اطلاعیه به ابلاغیه شاپرک درباره لزوم اینماد برای پرداخت یارها از انتهای مرداد اشاره شده و همچنین طرح برخی دغدغه‌ها نسبت به اجرای آن بیان شده‌است ...

اعطای درگاه پرداخت با ثبت اولیه و بدون اینماد به صرافی‌های ارز دیجیتال
درگاه پرداخت ارز دیجیتال

حل بحران نماد الکترونیکی؛ اعطای درگاه پرداخت با ثبت اولیه و بدون اینماد

در پی مخالفت پرداخت‌یارها با اجرایی شدن ابلاغیه شاپرک مبنی بر لزوم استفاده از اینماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بار دیگر جهت شفاف سازی بیشتر به موضوع ورود کرد.

این مرکز پیروی انتشار اطلاعیه‌ای، در جهت ارائه تدابیر مشترک برای اجرای بهینه الزام اینماد برای پرداخت‌یارها کوشید. این اطلاعیه بر خلاف پرداخت‌یارها که خواهان توقف طرح بودند، تنها راه‌های اجرای این طرح را آسان کرد.

در این اطلاعیه به ابلاغیه شاپرک درباره لزوم اینماد برای پرداختیارها از انتهای مرداد اشاره شده و همچنین طرح برخی دغدغه‌ها نسبت به اجرای آن بیان شده‌است.

ابلاغیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بدین صورت است:

«بانک مرکزی و شاپرک (متولی شبکه پرداخت کشور) و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (متولی تجارت الکترونیکی) به منظور رعایت کامل ملاحظات و رفع نگرانی‌‌ها، بر اساس پیشنهادهای مطرح ‌شده بخش خصوصی تدابیر لازم را طراحی و توافق کردند.»

بنا به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بعد از الزام شرکت‌های PSP به ارائه درگاه پرداخت، تنها به کسب‌وکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) در اجرای مقررات مبازره با پولشویی از سال ۱۳۹۸ و انجام هماهنگی‌‌های لازم به منظور اجرای این الزام توسط شرکت‌ های پرداخت‌یار از اواخر سال گذشته، با توجه به الزام قانونی و پیگیری مراجع نظارتی، سرانجام ابلاغیه مربوط درباره الزام اینماد برای پرداختیارها از انتهای مردادماه ۱۴۰۰ توسط شرکت شاپرک صادر شد.

اینماد بدون ستاره، راهی برای تغییر شرایط

از طرفی با توجه به طرح برخی دغدغه‌ها به ویژه در مورد کسب ‌و کارهای کوچک و نوپا، پس از برگزاری جلسات و دریافت نظرات بخش خصوصی با محوریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان متولی تجارت الکترونیکی و بانک مرکزی و شاپرک به عنوان متولی شبکه پرداخت کشور، اقدام به اخذ تصمیم‌ها و تدابیر زیر کردند:

۱- به منظور سهولت حداکثری برای کسب ‌و کارهای کوچک، «اینماد بدون ستاره»، صرفاً با احراز هویت و دامنه و حداقل هزینه در اسرع وقت توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اجرا شود.

۲- محدودیتی برای تبدیل اینماد بدون ستاره به اینماد ستاره‌ دار وجود ندارد. اما در صورتی که تعداد یا مجموع مبلغ تراکنش شخص صاحب امتیاز کسب ‌و کارهای خرد طی یک ماه، از محدودیت‌های تعیین ‌شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فراتر رود، این کسب‌وکارها موظفند ظرف ۱۰ روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای اینماد و تبدیل اینماد بدون ستاره به اینماد ستاره‌دار اقدام کنند.

۳- به منظور رفع مشکل کسب‌‌وکارهای فعال در حوزه‌ های مالی جدید که تاکنون قانونی در خصوص آنها وضع نشده، پس از ثبت‌ نام اولیه در سامانه اینماد صرفاً با احراز هویت و دامنه انجام و بدون اعطای اینماد، ارائه درگاه پرداخت به آن‌ها تا زمان تعیین تکلیف حوزه‌‌های مذکور با تشخیص و تأیید بانک مرکزی انجام پذیرد.

۴- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی امکان ارسال سیستمی اطلاعات احرازشده کسب ‌و کارها اعم از خرد و غیرخرد را با رعایت ملاحظات امنیتی خود، در قالب وب سرویس برای شرکت‌‌های پرداخت‌یار دارای زیرساخت لازم فراهم کند.

۵- در مورد حالت بازارگاهی (marketplace)، در صورتی که فروش و صدور فاکتور توسط بازارگاه انجام شده و پرداخت صرفاً از طریق درگاه پرداخت متعلق به مالک بازارگاه انجام شود، یک اینماد کافی است.

اما در صورت نیاز به تعریف درگاه‌های پرداخت مستقل، امکان دریافت اینماد مستقل برای هر تأمین‌ کننده به صورت زیردامنه بازارگاه بدون محدودیت امکان‌پذیر خواهد بود. رعایت الزامات شبکه پرداخت کشور توسط بازارگاه الزامی است.

حالا پس از انتشار این اطلاعیه که نتیجه همفکری و هدف مشترک شاپرک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و نظام صنفی رایانه‌ای است، باید دید پرداخت‌یارها به‌عنوان بخش خصوصی چه واکنشی نسبت به این موضوع خواهند داشت و در مقابل این اطلاعیه ۵ بندی چه تصمیمی خواهند گرفت.

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اکس نوین

صرافی آنلاین اکس نوین‌ ‌ ‌‌ بازار معاملاتی خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران , خرید بیت کوین تتر لایت کوین دوج کوین اتریوم ترون شیبا ریپل سوشی و ...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]