اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005305389516450

مقایسه عمل سرپایی کیست مویی با روشهای باز و بسته

کد: 140005305389516450

https://bit.ly/3kpK8Gu

، (اخبار رسمی): برای درمان کیست مویی از روشهای مختلف جراحی استفاده میشود. این روشها مزایا و معایب مختلفی نسبت به یکدیگر دارند.

مقایسه عمل سرپایی کیست مویی با روشهای باز و بسته
مقایسه عمل سرپایی کیست مویی با روشهای باز و بسته

کیست مویی که با نام سینوس پیلونیدال هم شناخته می شود از شایع ترین بیماریهای مقعدی است که درمان قطعی و دائمی آن فقط به وسیله ی انجام عمل جراحی با لیزر امکان پذیر است. کیست مویی عارضه ای است که در ناحیه ی پایین کمر و بالای خط باسن به وجود می آید. این بیماری بر اثر پیچیدن و بازگشت مو به زیر پوست رخ می دهد. در نتیجه مویی که در زیر پوست قرار می گیرد برای بدن به عنوان یک عضو بیگانه و ناشناس تلقی می شود و واکنش دفاعی بدن علیه آن آغاز می گردد.

در چنین شرایطی کیست مویی شروع به عفونت می کند و به دلیل تجمع چرک و عفونت به مرور زمان بزرگ تر و دردناک تر می شود. در چنین مواقعی تنها روش قطعی برای از میان بردن این عارضه برداشتن کیست به وسیله ی جراحی و لیزر است.

عمل سرپایی کیست مویی با لیزر
امکان موفقیت سایر روش های درمانی برای درمان و از بین بردن کیست مویی در حال حاضر بسیار پایین است و فقط روش درمان با لیزر برای موارد خاصی به عنوان جایگزین عمل برای این عارضه مورد استفاده قرار می گیرد. روش های سنتی برای درمان این بیماری معایب بسیاری دارند که همین موضوع باعث گرایش بیماران به لیزر درمانی شده و توصیه اکثر پزشکان نیز همین روش درمان می باشد.

جراحی کیست مویی با لیزر، با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوش کردن بیمار نمی باشد، علاوه بر آن فرد درد و خونریزی کمتری را تحمل می کند و پس از درمان از طریق لیزر که در عرض کمتر از یک ساعت انجام می شود می تواند به زندگی عادی و روزمره خود بازگردد.

مطالعه کنید : درمان کیست مویی با لیزر بدون جراحی |کیست مویی چیست؟

مشورت با پزشک در واتساپ
برای پرسش سوالات خود و رزرو نوبت و …. می توانید از طریق با این شماره در واتساپ با پزشک در ارتباط باشید.

۰۹۱۹۷۷۱۵۵۲۷
در ادامه به روش های سنتی درمان که جراحی به روش باز و بسته کیست مویی می باشد خواهیم پرداخت. روش های متعددی برای عمل سینوس پیلونیدال وجود دارد . هر یک از این روش ها با توجه به محل، اندازه، میزان گسترش عفونت و سایر موارد انتخاب می شود .

عمل کیست مویی باز
جراحی باز
در این روش بیمار تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار می گیرد . سپس کیست تخلیه و مطابق تصویر به طور کامل از بدن خارج می شود . پس از تخلیه ی کامل، محل عمل بخیه زده نمی شود و به صورت باز باقی می ماند . در نتیجه محل عارضه به صورت یک حفره ی خالی باقی می ماند.

این حفره به تدریج از لایه های زیرین خود شروع به ترمیم می شود . اندازه ی این حفره می تواند از اندازه ی یک نخود تا یک پرتقال متغیر باشد . از محل این حفره برای مدت زمان ۱ هفته ترشحاتی خارج می شود که به مرور زمان کمتر می شود و نیاز به تعویض پانسمان روزانه دارد .
در این روش چون محل کیست مویی و بافت های تخریب شده ی اطراف آن به طور کامل برداشته می شود، احتمال بازگشت مجدد بیماری بسیار کم است . از طرف دیگر چون محل عمل باز است، چرک و عفونت آن کاملا تخلیه می شود .

عمل بسته کیست مویی
جراحی کیست مویی
در این روش محل عارضه به شکل یک بیضی باز می شود و پس از تخلیه ی کامل کیست، دو طرف محل برش بخیه زده می شود .در این روش اگر موفقیت آمیز باشد سرعت بهبودی بسیار بیشتر است ولی معمولا محل زخم و بخیه ها باز می شوند و عفونت به وجود می آید .در این روش معمولا پزشک قبل از انجام عمل به منظور پیشگیری از بروز عفونت برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند .

یک روش دیگر وجود دارد که به روش جراحی پلاستیک معروف است . این روش برای سینوس های پیچیده و پیشرفته بیشتر به کار می رود و با کمک جراحی پلاستیک و روش های ترمیمی با فلپ ناحیه ی عمل را به طور کامل می بندند . مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان در این روش ممکن است کمی بیشتر باشد ولی معمولا میزان موفقیت عمل بسیار بالاست .

یک روش دیگر هم برای برای موارد حاد و اورژانسی وجود دارد که محل سینوس پیلونیدال یا آبسه را از وسط برش داده و محتویات عفونی داخل آن را خالی می کنند . در این روش به علت تورم ممکن است کیست به طور کامل تخلیه نشود و امکان عود کردن مجدد آن وجود دارد . در این روش نیازی به بستری بیمار نیست و بیمار بلافاصله مرخص می شود .

مزایای عمل سرپایی نسبت به روشهای سنتی
مهمترین مزیت های عمل سرپایی لیزر در مقایسه با روشهای سنتی عبارت است از :

اثربخشی بیشتر
آمار ها از موفقیت ۹۸ درصدی لیزر کیست مویی خبر می دهند. چرا که لیزر می تواند دقت پزشک حین عمل را تا چند برابر افزایش دهد و عمل تخلیه عفونت بهتر از سایر روشها انجام میشود. این در حالی است که در جراحی سنتی ممکن است، بیماری بعد از طی مدت کوتاهی مجدداً عود کند.

هزینه مناسب تر
هزینه های جراحی سنتی کیست مویی مجموعه ای از هزینه های بیمارستان، دستمزد متخصص کیست مویی، هزینه بیهوشی و … است و معمولاً از جراحی لیزری بیشتر می شود. زیرا که باید بیمار چند روزی را در بیمارستان بستری باشد. همچنین به استراحت چند هفته ای در منزل نیاز دارد.

در حالی که عمل سرپایی کیست مویی در مطب پزشک، بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود و بعد از عمل هم نیازی به بستری نیست و بیماران می توانند به کارهای روزمره خود برسند. این عوامل هزینه های درمان را حداقل به یک سوم جراحی سنتی کاهش می دهد.

 تعیین دقیق هزینه کار مشکلی است، زیرا معمولاً هزینه پرداختی در هر بیمارستان متفاوت است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید، صفحه هزینه عمل جراحی کیست مویی را مطالعه نمایید.

مطالعه کنید : هزینه عمل جراحی کیست مویی با لیزر چقدر است؟

تعیین هزینه عمل با تماس تلفنی
جهت اطلاع از هزینه های درمان کیست مویی با لیزر با این شماره تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۸۷۱۰۴۷
درد و خونریزی کمتر
در جراحی سرپایی کیست مویی با لیزر، بافت های بدن حین برش ترمیم میشوند و این یعنی از درد و خونریزی جلوگیری می شود و زخم ها خیلی سریع تر ترمیم میشوند.

در حالی که جراحی سنتی به دلیل ایجاد برش های عمیق در بافت های بدن، خونریزی شدیدی را ایجاد می کند. از طرفی اغلب بیماران بعد از به هوش آمدن درد شدیدی را احساس کرده و نیاز به مسکن های قوی دارند.

بدون نیاز به دوران نقاهت
همان طور که ذکر شد، لیزر سرپایی است و بعد از آن بیمار می تواند یک روز را در منزل استراحت کند و بعد از به زندگی روزمره را از سر گیرد و به محل کار خود بازگردد.

در حالی که برای جراحی سنتی باید چند روزی را در بیمارستان بستری شوید و بعد از آن هم حداقل ۲ هفته را باید در منزل به سر ببرید. در ضمن در جراحی سنتی، باید پانسمان ها خود را روزانه تعویض کنید.

حفظ زیبایی پوست با جای زخم کمتر
حفظ زیبایی پوست بعد از عمل، از موارد مهم به خصوص برای خانم های جوان است. یکی از مهمترین مزیت های عمل سرپایی در مقایسه با روش جراحی باز و بسته، حفظ زیبایی پوست است، چرا که لیزر اسکارهای کمتری به جای میگذارد و حتی در اغلب موارد ردی از جای زخم ها باقی نمی ماند.

در حالی که جراحی سنتی اسکار و جای زخم آزار دهنده ای را به جای می گذارد و این مورد می تواند اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

بدون نیاز به تزریق داروی بیهوشی
عمل سرپایی کیست مویی نیازی به داروی بیهوشی نداشته و فقط در مواقع ضرورت پزشک از بی حسی موضعی استفاده می نماید. در حالی که در روش سنتی بیمار باید چند روزی را در بیمارستان بستری باشد، و جراحی تنها تحت بیهوشی انجام میشود.

این در حالی است که تعدادی از بیماران به دلیل مشکلات خاص خود، توانایی لازم جهت دریافت داروی بیهوشی را ندارند.

پیشگیری از عوارض ناخوشایند
با انجام عمل لیزر نیازی به نگرانی در مورد عفونت زخم و یا آسیب عضله ی اسفنکتر که در نتیجه ی آن امکان بی اختیاری وجود دارد، نیست.

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان