اطلاعات تماس
  • 090267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000603539639832

آموزش سئو مقدماتی بصورت پیشرفته ( رایگان )

کد: 14000603539639832

https://bit.ly/3kZvWFA

، (اخبار رسمی): در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه میتوانید بصورت 0 تا 100 سئو بیاموزید.

کلمه SEO مخفف عبارت: « بهینه سازی موتور جستجو » یا « Search Engine Optimization » می‌باشد که یکی از مفاهیم تقریباً جدید در بحث مدیریت سایت است. در واقع SEO فرآیند حذف مراحل اضافی برای کمک به یک وب سایت یا محتوا به جهت بالا آمدن در صفحات اول جستجوی Google است.

درست است که شما می‌توانید این کار را با پرداخت پول به گوگل نیز انجام دهید، اما تفاوت‌های اساسی بین سئو و تبلیغات پولی وجود دارد و سئو یک رتبه بندی ارگانیک و طبیعی برای سایتتان ایجاد می‌کند. از این رو اگر قصد مدیریت یک سایت را دارید آموزش سئو بخش بسیار مهمی از فعالیت‌های بازاریابی شما محسوب می‌شود و می‌بایست به بخش‌های مختلف آن تسلط داشته باشید.
به طور کلی آموزش سئو از سه بخش کلی تشکیل شده است: سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی فنی یا تکنیکال که در ادامه به طور کامل در مورد هر سه بخش توضیح خواهیم داد

چرا آموزش سئو مهم است؟

بیشتر جستجوهای آنلاین از طریق یک موتور جستجو آغاز می‌شود. موتور جستجوی گوگل در این میان با سهم ۷۵ درصدی، نسبت به سایر موتورهای جستجو در راس قرار دارد. از این رو مهم است که در رتبه بندی نتایج این موتور، سایت شما در چه صفحه و جایگاهی قرار می‌گیرید.

برای این کار گوگل چیزی به اسم ربات‌های جستجو دارد. برای این ربات‌ها داشتن یک سری ویژگی‌های خاص مهم است. در واقع اگر صفحات شما این ویژگی‌ها را داشته باشند، توسط این ربات‌ها دیده می‌شوند. در غیر این صورت از چشم آنها دور مانده و در صفحات آخری جای می‌گیرند. به هر نسبت که شما این ویژگی‌ها را بیشتر داشته باشید، شانس دیده شدن شما افزایش پیدا می‌کند.
هدف از آموزش سئو در واقع توضیح همین ویژگی‌ها است. قوانین سئو به شما آموزش می‌دهند که این ویژگی‌ها چیست و چطور می‌توانید آنها را برای سایت یا صفحه‌ی خود ایجاد کنید. بدون این ویژگی‌ها دیده نمی‌شوید و در صفحه‌ی اول گوگل قرار نمی‌گیرید.

آمارها نشان می‌دهد تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود به صفحه‌ی دوم یا سوم کشیده می‌شود! پس این یعنی اگر در صفحه‌ی اول قرار نگیرید بیش از ۷۰ درصد از مشتریان هدف خود را از دست خواهید داد. به همین خاطر است که رعایت آموزش سئو بخش بسیار مهمی از مدیریت یک سایت است. همچنین جهت آشنای بیشتر با نحوه ی قرارداد سئو میتوانید این مقاله را دنبال کنید.

سئو‌ی داخلی چیست (ON PAGE SEO)

چک لیست on page seo

این بخش از آموزش سئو، به محتوای وب سایت شما مربوط می‌شود و شامل استراتژی‌هایی برای بهینه سازی صفحات در وب سایت است. فاکتورهای سئوی داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع محتوا را بفهمند و ببینند که آیا یک سایت بخصوص، در سطحی ارزشمندی است که مردم مایل به دیدنش باشند یا خیر. این نوع سئو شامل بخش‌های زیر است:

عنوان صفحه ( Page Title)

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در سئوی سایت؛ عنوان مطالب است. در این عنوان کلمه‌ی کلیدی شما حتماً باید لحاظ شود. بعلاوه جذاب باشد تا برای مخاطب جالب باشد. تکنیک‌های زیادی برای نوشتن یک عنوان جذاب وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. مثلاً تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از اعداد در عنوان، مخاطب را بیشتر جذب خود می‌کند. مثلاً: «۱۰ روش خانگیِ درمان ریزش مو»

جستجو برای کلمه‌ی کلیدی (Keyword Research)

این بخش یکی از مهمترین بخش‌ها در آموزش سئوی داخلی است. فرض کنید شما می‌خواهید در مورد ریختن موی سر افراد محتوا آماده کنید. باید بدانید که کلمه‌ی کلیدی درست چیست. کاربران دقیقاً با چه کلماتی در گوگل به دنبال اطلاعات در مورد این موضوع می‌گردند. برای این کار ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانند در هر ثانیه در بین صدها صفحه‌ی گوگل جستجو کنند و به شما در پیدا کردن کلمه‌ی کلیدی صحیح کمک کنند. این کلمه باید هم در عنوان و هم در متن ( به دفعات و با چگالی مناسب ۱ تا ۲ درصد) تکرار شود.

تگ توضیحات ( Meta Description)

تگ توضیحات از آن بخش‌هایی است که در صفحات سایت زیاد فراموش می‌شود. اما بخش مهمی در سئوی سایت و سئوی محتوا محسوب می‌شود. تگ توضیحات در واقع یک جمله‌ی ۱۵۰ کاراکتری است که در آن باید خلاصه‌ای از محتوای خود را بنویسید که کاربران با خواندن آن علاقه مند شوند صفحه‌ی شما را باز کنند و محتوای شما را بخوانند. شما باید در این بخش هم از کلمه‌ی کلیدی استفاده کنید. این تگ باید با محتوای سایت شما هم خوانی نیز داشته باشد در غیر این صورت گوگل شما را به عنوان یکه صفحه‌ی هرز تشخیص می‌دهد.

آدرس یا URL صفحه

این بخش نیز یکی دیگر از بخش‌های مهم در سئوی سایت است. در این آدرس نیز توصیه شده است که کلمه‌ی کلیدی مورد نظر تکرار شود تا بهتر توسط ربات‌های جستجو دیده شود. همچنین نباید از آدرس‌های پیچیده نیز برای این کار استفاده کنید.

تگ‌ های بدنه

تگ‌های بدنه یا تگ عناوین نیز بخش مهم دیگری از آموزش سئو درون صفحه هستند. داشتن تگ‌های منظم در طول متن باعث منظم شدن و بهتر خوانده شدن آن می‌شود. بعلاوه این تگ‌ها توسط ربات‌های جستجو نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. در یک متن تگ H1 همان تگ عنوان است و بعد از سایر تگ‌ها ( یعنی تگ H2 و H3 و به ندرت سایر تگ‌ها) استفاده می‌شود. تگ بدنه محل بسیار خوبی برای پرداختن به سئوی محلی نیز هست.

تگ تصاویر یا تگ Alt

استفاده از عکس‌ها برای جذابیت متن لازم‌ است اما باید از نظر سئوی محلی نیز بهینه شوند. باید به عکس‌ها نیز تگ بدهید که به تگ Alt معروف است و پیشنهاد می‌شود که حتماً از کلمه‌ی کلیدی نیز در یکی از این تگ‌ها استفاده شود. سئوی تصاویر از اهمیت بالایی در آموزش سئو برخوردار است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود.

لینک‌های داخلی

یکی از مهمترین بخش‌ها در سئوی داخلی، استفاده از لینک‌ داخلی مناسب است. صفحاتی که از آنها به سایر صفحات سایت لینک داده نشود، صفحات بن بستی هستند که با ورود کاربر به آنها، جستجویش به پایان می‌رسد. علاوه بر کاربر، ربات‌های جستجو هم از همین طریق می‌توانند سایر صفحات سایت شما را ‌ببینند.

متن محتوا

متنی که برای محتوا استفاده می‌کنید نه تنها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و بر کلمه‌ی کلیدی متمرکز باشد، بلکه باید جدید باشد و حاصل کپی از صفحات دیگر سایت‌ها نباشد زیرا در غیر این صورت به سرعت توسط ربات‌های جستجو رد می‌شوند.

سئوی تکنیکال چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است

بخش دیگری از آموزش سئو، موضوع سئوی تکنیکال است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این بخش از سئوی سایت به عناصر غیرمحتوایی پرداخته می‌شود. در واقع سئوی تکنیکال شامل استراتژی‌هایی برای بهبود ساختار و بنیاد سایت است. سئوی فنی، خوانایی سایت را بهبود می‌بخشد (که باعث آسانتر شدن جستجو و فهم سایت توسط موتورهای جستجو می‌شود) و تجربه‌ی کاربری خوبی را فراهم می‌کند که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا متوجه کیفیت سایت شما شوند. یک تجربه‌ی کاربری خوب برای خوانندگان نیز مهم است و می‌تواند میزان کلی بازدید و تعامل را تحت تأثیر قرار دهد. بعضی از بخش‌های مهم در این بخش از آموزش سئو به شرح زیراند:

  • سرعت سایت

سرعت یکی از مهمترین بخش‌ها در سئوی سایت است. شما نمی‌توانید با سایتی که صفحات آن به سختی بالا می‌آیند در گوگل حرفی برای گفتن داشته باشید. تحقیقات نشان داده است اگر سرعت بالا آمدن صفحه‌ی شما بالای ۵ ثانیه باشد، به احتمال زیاد کاربر سایت را ترک خواهد کرد! تکنیک‌های زیادی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آنها عدم استفاده از تصاویر بیش از حد یا شلوغ کردن گرافیکی صفحات است.

  • صفحه‌های ریسپانسیو

این موضوع یکی از جدیدترین مباحث در آموزش سئو است که در اثر افزایش محبوبیت گوشی تلفن همراه برای جستجوهای اینترنتی مطرح شده است. سایت ریسپانسیو به سایتی گفته می‌شود که صفحات آن مطابق با وسیله‌ای که در آن باز می‌شوند، تغییر شکل می‌دهند. صفحه نمایش موبایل با صفحه نمایش لب تاب اندازه‌های بسیار متفاوتی دارند و سایت شما باید این قابلیت را داشته باشد که در هر کدام از آنها که باز می‌شود، بخش‌های مختلفش بهم نریزد و باعث سردرگمی کاربر نشود.

  • نقشه‌ی سایت

یکی از مهمترین بخش‌ها در سئوی تکنیکال، ایجاد نقشه‌ی سایت است. این نقشه که یک فایل xml است در واقع یک مسیر راهنما برای حرکت ربات‌های موتور جستجو در صفحات مختلف سایت شما است. در این نقشه‌ آدرس سایت و تمام صفحات موجود در آن به گوگل اعلام می‌شود.

  • داده‌های ساختاری

بخش دیگری در آموزش سئو مربوط به داده‌های ساختاری است که به طور غیر مستقیم بر آن تاثیر می‌گذارد. در واقع این بخش باعث افزایش نرخ کلیک و بیشتر دیده شدن سایت می‌شود. شما می‌توانید این داده‌های ساختاری را به کمک افزونه‌های مختلف در صفحات خود قرار دهید.

  • گواهینامه‌ی امنیتی

این گواهینامه که بخش بسیار مهمی در آموزش سئو است، اجازه‌ی انتقال امن اطلاعات به کاربران را می‌دهد. درواقع این گواهینامه یک ارتباط امن بین سرور و مرورگر ایجاد می‌کند که امکان ردیابی اطلاعات شخصی کاربر را کاهش می‌دهد و در نتیجه امکان هک شدن کاهش پیدا می‌کند. برای اینکه نشان دهید این گواهینامه را دارید باید از پروتکل HTTPS استفاده کنید.

  • سئوی خارجی را بهتر بشناسید

بخش سوم از بخش‌های مختلف آموزش سئو، بخش سئوی خارجی است. تکنیک‌های سئوی خارجی ‌به تقویت تأثیرگذاری و رابطه‌ی وب سایت شما با سایر سایت‌ها کمک می‌کند. در واقع این بخش از سئو شامل راهکارهایی برای ایجاد اعتبار و اقتدار برای وب سایت است و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند سایت شما، نتیجه‌ی یک جستجوی ایده آل است زیرا از یک منبع معتبر و قابل اعتماد است.
بخش زیادی از آموزش سئو خارجی، مربوط به بک لینک گرفتن است. یعنی پیوندهایی که از سایت‌های معتبر و مرتبط، به سایت شما اشاره می‌کنند تا به موتورهای جستجو نشان دهند که سایت شما ارزشمند و معتبر است. می توانید این سیگنال‌های اعتماد را از طریق روش‌های مختلف ایجاد لینک و ارسال مهمان کسب کنید.  به جز خرید بک لینک گرفتن بخش‌های دیگری نیز در سئوی خارجی وجود دارد که بعضی از آنها در ادامه آمده‌اند

  • سئوی محلی

سئوی محلی که خود دنیای بسیار گسترده‌ای است را می‌توان بخشی از سئوی خارجی در نظر گرفت. این بخش از آموزش سئو را می‌توان از طریق گوگل مای بیزینس و اطلاعات تماس دنبال کرد. موضوع این است که در این بخش از سئو، کسب و کارهای اینرنتی مشابه یا در منطقه‌ی شما، سایتتان را معرفی کنند. بیش از ۴۶ درصد از جستجوهای گوگل به سئوی محلی اختصاص دارند. که در آن افراد به دنبال یک کسب و کار خاص در یک محله‌ی خاص می‌گردند، مثلاً به دنبال یک آرایشگاه در یک محله‌ی مشخص.
رپورتاژ آگهی نیز یکی از بخش‌های مهم در مبحث سئوی خارجی است که در آن به صورت غیرمستقیم می‌توان صفحات مختلف سایت شما را تبلیغ کرد. در این وضعیت شما می‌توانید رپورتاژ آگهی‌های مختلف را از سایت‌های معتبر خریداری کنید.  مشخص شده است که این روش از سئوی خارجی، تاثیر زیادی در تبلیغ شما دارد.

  • شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نیز نقش در سئوی خارجی صفحات سایت بسیار تاثیرگذار هستند و روز به روز به قدرتشان اضافه می‌شود. از آنجایی که آنها طرفداران زیادی دارند و می‌توانند افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهند به یک گزینه‌ی بسیار ایده‌آل برای تبلیغات تبدیل شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید به خوبی دیده شوید حتماً در صفحات اجتماعی افراد پرطرفدار نیز صفحه‌ی خود را تبلیغ کنید. و شبکه اجتماعی را بعنوان یک مکمل و تکمیل کننده سئو خودتان در نظر بگیرید.

  • ایونت مارکتینگ

درست است که این روش بازاریابی خارج از فضای مجازی رخ می‌دهد، اما ایونت مارکتینگ روش بسیار مناسبی برای تبلیغ و بهبود سئوی خارجی سایت شماست. افرادی که در این ایونت‌ها شرکت می‌کنند شما را در صفحات خود تبلیغ می‌کنند و به سایت شما لینک می‌دهند و در نتیجه شما توسط عده زیادی دیده می‌شوید.

جمع‌بندی

شما باید برای بهبود استراتژی بازاریابی خود از هر سه نوع سئو استفاده کنید. برای ایجاد یک برنامه‌ی سئوی اساسی و واقعی که به رتبه بندی شما در صفحات جستجوی گوگل کمک کند و منجر به نتایج واقعی شود، نمی‌توانید فقط روی یک گروه از عوامل رتبه بندی تمرکز کنید. باید از بخش‌های مختلف آموزش سئو به همراه یکدیگر استفاده کنید تا به سایت خود فرصتی مناسب برای نمایش در صفحات جستجو را بدهید.
منبع سایت تسمینو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090267*****
[نمایش اطلاعات]