اطلاعات تماس
  • 090267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14001209573829832

خالق اتریوم کیست ؟

کد: 14001209573829832

https://bit.ly/3hCIP5H

، (اخبار رسمی): ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از تاثیرگذارترین افراد معاصر در حوزه کامپیوتر است. او سازنده و خالق دومین ارز دیجیتال بزرگ یعنی اتریوم است. بوترین از سال 2011 یکی از اعضای فعال جامعه بیت کوین بوده است. او یکی از بنیانگذاران مجله بیت کوین است و تا سال 2014 نیز با آن همکاری می‌کرد.

همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید، قیمت اتریوم در حدود ۳۰۰۰ دلار متغیر است. ارزش کل بازار این ارز دیجیتال، چیزی بیشتر از ۳۷۵ میلیارد دلار است! این میزان، سهم ۱۸ درصدی اتریوم از کل بازار کریپتو کارنسی را نشان می‌دهد. برای دیدن قیمت زنده اتریوم، می‌توانید به صفحه قیمت لحظه‌ ای اتریوم مراجعه کنید!

در ادامه، می‌خواهیم خالق اتریوم، ویتالیک بوترین را به شما معرفی کنیم و یک بیوگرافی جامع و خلاصه درباره این فرد را به شما ارائه دهیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتها، با ما در بیتمینو همراه باشید!

کودکی تا جوانی ویتالیک بوترین

تولد و کودکی

ویتالیک بوترین در سال ۱۹۹۴ در آخرین روز ماه ژانویه در یکی از شهرهای استان مسکو به نام کواومنا به دنیا آمد. همان طور که فهمیدید، او در روسیه به دنیا آمد و تا سن ۶ سالگی در روسیه زندگی کرد. زمانی که او دوران طفولیتش را طی می‌کرد، پدر و مادر او تصمیم گرفتند برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب‌تر، روسیه را به مقصد کانادا ترک کنند.
زمانی که او در کلاس سوم درس می‌خواند، مسئولان مدرسه‌اش متوجه شدند او استعداد ویژه‌ای در ریاضیات دارد؛ به همین دلیل، او را در برنامه ویژه استعدادهای درخشان قرار دادند. این جابجایی، باعث شد که Vitalik ، ناخواسته دوستانش را ترک کند و این، برای او سخت بود. دوری از دوستان، باعث منزوی شدن بوترین شده بود.

در زمانی که او برنامه‌های مخصوص تیزهوشان کانادا را می‌گذراند، متوجه شد که استعدادهای بسیار زیادی دارد. این موضوع، باعث تعجب معلمان و دانش آموزان همکلاسی‌اش شده بود. ویتالیک بوترین قادر بود جمع ذهنی اعداد سه رقمی را ۲ برابر سریعتر از انسان‌های عادی محاسبه کند. بوترین به صورت طبیعی، استعداد زیادی در ریاضیات و برنامه نویسی داشت و در همان سنین کودکی، علاقه بسیار زیادی به موضوع اقتصاد پیدا کرد.

نوجوانی

Vitalik ، در یکی از دبیرستان‌های خصوصی شهر تورنتو به نام آبرالد (Aberald) ادامه تحصیل داد. خود او، این دوره را جالب‌ترین دوران زندگی‌اش می‌داند و معتقد است دوره دبیرستان، نوع نگرش او نسبت به تحصیلات را تغییر داده است. مدرسه آبرالد، باعث شد که بوترین به یادگیری علاقه‌مند شود و آن را به هدف اول زندگی‌اش تبدیل کرد.

Buterin نمرات خوبی در دبیرستان کسب می‌کرد؛ اما به دلیل اینکه به بازی World of Warcraft اعتیاد پیدا کرده بود، کمی از هدف زندگی‌اش که همان یادگیری هرچه بیشتر بود، دور شد. او از 13 سالگی، علاقه زیادی به این بازی داشت و سعی می‌کرد تا در آن حرفه‌ای شود.

این علاقه افراطی، تا یکی از روزهای سال 2010 ادامه داشت. تا روزی که سرورهای بازی آپدیتی اساسی و سنگینی را اجرا کردند و تعداد زیادی از ویژگی‌های یکی از کاراکترهای مورد علاقه ویتالیک بوترین به کلی تغییر پیدا کند. این موضوع، به کلی باعث زده شدن او از بازی World of Warcraft شد. او تعریف می‌کند که آن شب را تماما گریه کرد و به تعدادی از مشکلات اساسی و وحشتناک سیستم‌های غیر متمرکز پی برد! پس از این اتفاق، او قید این بازی را برای همیشه زد.

دوران دانشجویی ناتمام و تولد ایده‌ای که دنیای بلاکچین را دگرگون کرد!

زمانی که Vitalik، بزرگترین تفریحش یعنی بازی ورلد آف وارکرفت را کنار گذاشت، شروع به جستجو برای پیدا کردن یک موضوع یا اشتیاق در زندگی‌اش کرد. این درست زمانی بود که آقای بوترین، در دانشگاه واترلو در حال گذراندن تحصیلات آکادمیک بود.

در همین زمان بود که واژه بیت کوین و مفهوم پول بدون پشتوانه را از زبان پدرش شنید! پدر او، یک دانشمند علوم کامپیوتری بود و در آن سال‌ها، یک استارتاپ در حوزه نرم افزار داشت. بوترین جزو آن دسته از افرادی بود که به حکومت‌های مرکزی و دولت‌ها، بدبینی شدیدی داشت و آنها را شیطانی خطاب می‌کرد.

او اعتقاد داشت که ارزهای دیجیتالی و پول‌های بدون پشتوانه، می‌توانند به جنبش تمرکز زدایی کمک کنند. این ارزها می‌توانستند یک اقتصاد جدید، شفاف و پرقدرت را ایجاد کنند. خیلی زود، او متوجه شد که علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کوین پیدا کرده است؛ پس تصمیم گرفت اطلاعاتش را راجع به رمز ارزها بیشتر کند.

ویتالیک در انجمن‌های مختلف مرتبط با بیت کوین عضو شد و زمان زیادی را در آنها گذراند و به تحقیق درباره بیت کوین و شبکه آن پرداخت. در ابتدا چیزی که مانند سکه‌ای درخشان توجه او را به خود جلب می‌کرد، عنصر ارز دیجیتالی بود؛ اما هرچه که می‌گذشت، او بیشتر به پتانسیل این فناوری جدید پی می‌برد.

وی علاقه بسیاری به کسب چند توکن از این ارز دیجیتالی داشت؛ اما نه دستگاهی داشت که توان پردازشی بالایی داشته باشد و نه پولی که بخواهد با آن، مقداری بیت کوین خریداری کند. در این زمان، او تصمیم گرفت تا به انجمن‌هایی که در ازای نوشتن هر مقاله، بیت کوین پرداخت می‌کنند مراجعه کرده و با آنها همکاری کند.

https://bitmino.com/vitalik-buterin/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090267*****
[نمایش اطلاعات]