کد: 140006085404916157

آی تی

آی تی

کد: 140006085404916157

https://bit.ly/3h43xeY

، تبریز , (اخبار رسمی): آِی تی همواره یکی از گرایش های پر طرفدار دانشگاهی می باشد که بدون شک بازار کار خوبی در این انتظار گرایش خواهد بود.

آی تی
آی تی

آی تی همواره یکی از گرایش های پر طرفدار دانشگاهی می باشد که بدون شک بازار کار خوبی در این انتظار  گرایش خواهد بود.

آی تی یا کامپیوتر

آی تی یا کامپیوتر شاید یکی از سوالاتی باشد که شما را بین گرایش آی تی  و کامپیوتر به شک انداخته باشد.

بنابراین جهت راهنمایی دقیق دانش آموزان و دانشجویان قصد داریم شما را به طور دقیق تر و بیشتر با این گرایش ها آشنا نماییم.

رشته آی تی

آی تی در واقع یکی از رشته های دانشگاهی می باشد که امروزه دانشجویانی زیادی به این رشته علاقه مند شده اند . از گرایش های این رشته در سطح ارشد و دکتری می توان به هوش مصنوعی،امنیت شبکه، تجارت الکترونیکی و... اشاره نمود.

رشته کامپیوتر

در مقابل رشته آی تی، رشته کامپیوتر قرار دارد که این رشته هم همانند آی تی از استقبال خوبی بین جوانان برخودار می باشد و می توان یکی از رشته های خوب در سطح جهان معرفی کرد.

از گرایش های این رشته در سطح ارشد و دکتری می توان به هوش مصنوعی،معماری سیستم های کامپیوتری، شبکه، نرم افزار، تجریه و تحلیل سیستم ها و... اشاره نمود.

آی تی یا کامپیوتر همانطور که دید در ظاهر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و چه بسا در مقطع کارشناسی دارای دروس مشترکی همچون مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر، شبکه، پایگاه داده و... دارند.

در مقطع ارشد همچنین می توانید برحسب علاقه گرایش هوش مصنوعی یا شبکه را از هر دو رشته وارد شوید.

داشتن اطلاعات دقیق از رشته های دانشگاهی می تواند آینده کاری شما را  مورد تاثر واقع دهد و در همین راستا توصیه می شود که با مشاوره دقیق رشته دانشگاهی خود را انتخاب نمایید.

شاید قابل ذکر باشد که برخی از گرایش ها مانند هوض مصنوعی در سطح کارشناسی یک درس تئوری می باشد در مقطع ارشد نیازمند جبر و احتمالات بالایی می باشد و بدون دانش متوسط از دروس ریاضی شاید در روند تحصیل دچار مشکل شوید.

بازار کار آی تی بهتر است یا مهندسی کامپیوتر

در زمینه بازار کار شاید نتوان اطلاعات دقیقی ارائه داد  چرا که امروزه مهارت و داشتن تخصص نکته اصلی در استخدام کارجویان می باشد.

بنابراین اگر مهات و تجربه کافی را دشاته باشید یدون شک بازار کار بهتری در پیش روی شما خواهد بود چرا که هر دو رشته آی تی و شبکه عملا بازار کار خوبی دارند و این بازار کار خوب حاکی از نیاز روز به این رشته ها می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف