اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006105405714906

بررسی علل سرد شدن آب شوفاژخانه

کد: 140006105405714906

https://bit.ly/3yNMtjk

، تهران , (اخبار رسمی): سرد شدن آب شوفاژخانه یا موتورخانه یکی از مشکلاتی است، که ممکن است برای هر ساختمان که از این سیستم گرمایشی استفاده می کند، به وجود آید. سرد شدن آب و نداشتن آب گرم مصرفی علت های مختلفی دارد، که در این قسمت از مقاله به شناخت این علل و راه های رفع آن می پردازیم.

بررسی علل سرد شدن آب شوفاژخانه
تعمیر موتورخانه

سرد شدن آب مصرفی شوفاژخانه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای شوفاژخانه (موتورخانه) به وجود می آید، سرد شدن آب شوفاژخانه و گرم نشدن آب مصرفی است، که می تواند برای ساکنین ساختمان بسیار آزاردهنده باشد و آسایش آنها را مختل کند. اگر این اتفاق در فصل سرما و زمستان بیافتد، که دیگر هیچ و باید هر چه سریع تر این مشکل رفع شود. برای برطرف سازی مشکل گرم نشدن آب مصرفی، ابتدا باید متخصصین ماهر و مجرب به عیب یابی آن پرداخته تا علت های اصلی گرم نشدن آب شوفاژخانه را پیدا کنند.

علت های مهم سرد شدن آب شوفاژخانه ( گرم نشدن آب مصرفی )

سرد شدن آب شوفاژخانه و گرم نشدن آب مصرفی یکی از مشکلات ساختمان هایی است، که از موتورخانه یا شوفاژخانه به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می کنند. درست کار کردن شوفاژخانه برای کارکرد ساختمان بسیار مهم است. متاسفانه ممکن است زمانی که به آب گرم احتیاج دارید، با سرد بودن آب مواجه شوید. مشکلات رایج شوفاژخانه از انسداد گرفته تا از دست رفتن عایق بندی تجهیزات می باشد. سرد شدن آب شوفاژ خانه علل مختلفی دارد، که در این قسمت به چندین عامل مهم آن می پردازیم.

رسوب بستن دیگ آب گرم

به دلیل ناخالصی ها موجود در آب، دیگ شوفاژخانه به مرور زمان شروع به رسوب بستن می کند. رسوبات داخل دیگ آب گرم از رسوبات کربناتی و سیلیکانی می باشد، که به سختی از سطح دیگ جدا می شوند، که این می تواند مشکل ساز شود و باعث شود که گرمای کم تری به آب برسد و آب داخل بویلر سرد شود و در نهایت باعث گرم نشدن آب شوفاژخانه شود. یکی از راه های رسوب زدایی استفاده از مواد شمیایی است، که برای انجام این کار بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید، که بتواند به راحتی مشکل شما را بعد از بررسی های لازم رفع کند.

هوا داشتن لوله ها

تعمیرکاران ماهر بعد از بررسی های لازم متوجه می شوند، که یکی دیگر از علت های سرد شدن آب شوفاژخانه، وجود هوا در لوله ها است، که با هواگیری درست لوله ها، رادیاتورها ( شوفاژ) مشکل برطرف می شود. زمانی که قسمتی از رادیاتور و یا شوفاژ سرد و نیمی دیگر گرم، نشان می دهد که شوفاژ شما به هواگیری نیاز دارد. دقت داشته باشید، که برای هواگیری، شوفاژ بسته باشد. هوا داشتن لوله های منبع انبساط هم که ناشی از عدم وجود آب در داخل منبع است، می تواند تاثیری زیادی بر روی گرم نشدن آب مصرفی موتورخانه بگذارد.

کم بودن سطح آب دیگ

سطح مطلوب میزان آب دیگ، باید بین 12 تا 15 Psi باشد. کم شدن حجم آب دیگ، یکی از علت های اصلی و مهم سرد شدن آب شوفاژخانه می باشد، که برای رفع این مشکل ابتدا باید منبع انبساط را که در بالاترین نقطه موتورخانه قرار گرفته است، چک شود و از وجود آب در آن اطمینان حاصل نمایید، چرا که اگر منبع انبساط آب نداشته باشد، حجم آب دیگ هم کاهش می یابد. برای برطرف کردن این مسئله، باید به هواگیری منبع انبساط موتورخانه اقدام کنید. جالب است بدانید که حجم بالای آب در منبع انبساط هم می تواند برای دیگ بخار مشکل ساز شود.

معیوب بودن ترموستات

یکی دیگر از مشکلاتی که برای شوفاژخانه به وجود می آید و برای تعمیرات موتورخانه باید آن را چک کنید، ترموستات است. خراب بودن ترموستات تاثیر زیادی بر گرم نشدن آب مصرفی و سرد شدن آب شوفازخانه می گذارد. ترموستات یکی از قطعات مهم در موتورخانه است، که دمای آب را کنترل و تنظیم می کند. گاهی اوقات ممکن است تنظیمات ترموستات بهم بریزد و دمای آب را بالا و پایین کند. برای رفع این مشکل می توانید ترموستات را به صورت دستی به درستی تنظیم کنید.

سرویس کار درعیب یابی موتورخانه شوفاژ چه خدماتی را به شما ارائه می دهد؟

  • رفع مشکل سرد شدن آب در موتورخانه شوفاژ ( که مبحث اصلی این مقاله است)
  • عیب یابی مشعل گازوئیلی
  • هواگیری موتورخانه
  • هواگیری منبع انبساط
  • هواگیری منبع دوجداره
  • رفع مشکل سرد شدن و یا خیلی گرم شدن آب منبع انبساط
  • بررسی منبع دوجداره و منبع انبساط از نداشتن نشتی و خوردگی
  • برطرف کردن مشکل بازنشاندن مشعل شوفاژ
  • عایق کاری اتصالات
  • بررسی ترموستات

سخن پایانی

شرکت فنی مهندسی تهویه گستر راگا با وجود تیم حرفه ای و مجرب در زمینه امور تاسیساتی و خدمات هر روز به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. کافی است برای سفارش با شماره تلفن های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید و یا اینکه به صورت آنلاین سفارشات خود را ثبت کنید. همکاران ما بعد از دریافت سفارش شما، در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را رفع خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل