اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006105406717134

با حمایت «مای‌لیدی» صورت می‌گیرد

برای اولین بار یک زن ایرانی از چهار جبهه به قله دماوند صعود می‌کند

کد: 140006105406717134

https://bit.ly/38IRfnT

، (اخبار رسمی): نگار سماک‌نژاد، دونده‌ بین‌المللی، قصد دارد به عنوان اولین زن ایرانی و با حمایت برند‌ «مای‌لیدی» صعود به قله دماوند از چهار جبهه را به نام خود ثبت کند.

برای اولین بار یک زن ایرانی از چهار جبهه به قله دماوند صعود می‌کند
برای اولین بار یک زن ایرانی از چهار جبهه به قله دماوند صعود می‌کند

نگار سماک‌نژاد که چندی پیش خبر موفقیت او در مسابقات معروف UTMB انعکاس رسانه‌ای گسترده‌ای یافت، این بار قصد دارد با حمایت برند «مای‌لیدی» با صعود به قله‌ دماوند از چهار جبهه، به نمایندگی از تمامی زنان ایرانی، این چالش متفاوت را به نام خود ثبت کند. قرار است فیلم مستند این صعود توسط سام کلانتری، مستندساز نامی ایرانی ساخته و منتشر شود.

جزئیات صعود به قله دماوند

نگار سماک‌نژاد بامداد روز ششم شهریور (درصورت شرایط جوی مساعد) از پای کوه دماوند، صعود خود را به بلندقامت‌ترین نماد ایران آغاز خواهد کرد. او با این صعود، اولین زنی خواهد بود که قصد دارد در یک بازه‌ی زمانی کوتاه از چهار جبهه قله دماوند را فتح کند. جبهه‌های جنوبی، شمالی، غربی و شمال شرقی جزو مسیرهای صعود او به قله هستند.

سفر وی شامل کوهنوردی انفرادی سرعتی در جریان رسیدن به قله است تا بتواند در کمترین زمان از چهار جهت به دماوند صعود کرده و رکوردی قابل قبول را به ثبت برساند.

او در طول سفر خود در پناهگاه‌های سیمرغ، تخت فریدون، بارگاه سوم و پناهگاه شمالی استراحت می‌کند و با انرژی در مسیر رسیدن به قله قدم بر می‌دارد.

شرایط جوی بی‌ثبات در برخی جبهه‌ها باعث شده تیمی متخصص به طور مستمر در حال رصد شرایط آب و هوایی منطقه در چهار جبهه باشند و این امر ممکن است در زمان شروع صعود نگار تغییر ایجاد کند.

اگرچه هدف نگار صعود به قله است، اما می‌داند که در طول مسیر با زوایای تازه‌ای از خودش آشنا می‌شود و توانایی‌هایش را کشف می‌کند.

نگار سماک‌نژاد کیست؟

نگار سماک‌نژاد، دونده جوانی است که موفق شد به واسطه موفقیت‌های متعدد در چند سال گذشته نامی برای خود دست‌وپا کند. او بعد از تحصیلات در مقطع دکترای رشته علوم شناختی از کالیفرنیا به ایران آمد و اکنون عضو هیات علمی پژوهشکده‌ علوم شناختی مغز دانشگاه شهید بهشتی و همچنین مربی دو استقامت است.

نگار، اولین و تنها بانوی ایرانی است که موفق شد مسابقه UTMB: Ultra-Trail du Mont-Blanc را با زمان ۴۱ ساعت به پایان برساند. این رقابت معتبرترین مسابقه دو استقامت جهان است که دوندگان طی آن بیش از ۱۷۰ کیلومتر مسافت و پیمایش بیش از ۱۰ هزار متر ارتفاع را به صورت متوالی انجام می‌دهند.

بنابر اعلام UTWT: Ultra Trail World Tour، او صاحب رتبه ۴۱ برترین دوندگان استقامت زن جهان در سال ۲۰۱۹ است.

از دیگر افتخارات ثبت شده در کارنامه‌ وی می‌توان به کسب موفقیت در مسابقه بین‌المللی و معتبر Salomon Cappadocia Ultra Trail با طی مسافت ۱۲۰ کیلومتر و پیمایش ارتفاع ۳۷۳۰ متر با مدت زمان ۲۰ ساعت به صورت متوالی در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اشاره کرد.

وی همچنین نفر سوم مسابقه بین‌المللی و معتبر Aladaglar Sky-Trail در سال ۲۰۱۷ با طی مسافت بیش از ۴۷ کیلومتر و پیمایش ارتفاع ۳۵۰۰ متر با مدت زمان ۹ ساعت است.

در کنار تمامی این فعالیت‌ها و افتخارات، او هم‌اکنون مدیر و بنیان‌گذار رانینگ کلاب «الترا ایران» با بیش از ۲۰۰ دونده فعال است.

کمپین «پیدا شو» مای‌لیدی؛ در مسیر توانمندسازی زنان

نگار سماک‌نژاد در مسیر این چالش و صعود متفاوت، حمایت برند مای‌لیدی را در کنار خود دارد. هدف این برند از حمایت از این دونده‌ استقامت در این چالش بزرگ، توانمندسازی بانوان تحت عنوان کمپینی به نام «پیدا شو» است. مای‌لیدی در مسیر خود برای توانمندسازی زنان، همواره آنان را برای ابراز بیشتر افکار، احساسات و باورهای خود و همچنین، اطمینان به خودشان در موقعیت‌های گوناگون اجتماعی تشویق می‌کند.

از دید مای‌لیدی در این کمپین، هر بار زنی پا پیش می‌گذارد و قفل سکوت و انزوا و درخود فرورفتن را می‌شکند و به عبارتی خود را می‌یابد، الهام بخش دیگر زنان برای بیان خویشتن می‌شود.

علاوه بر حمایت از نگار سماک‌نژاد، این برند همراهی مستمر خود برای یافتن و آشکار کردن توانایی‌های زنان را در گذشته نیز به اثبات رسانده است.

مستند صعود نگار را چه کسی می‌سازد؟

صعود نگار و ثبت رکورد او در قاب دوربین ثبت خواهد شد؛ از آغاز برنامه‌ریزی تا کسب موفقیت. این مستند را سام کلانتری، مستندساز نامی ایرانی با حمایت مالی «مای‌لیدی» به تصویر خواهد کشید.

وی که چندین فیلم موفق در عرصه ملی و بین‌المللی به نام خود ثبت کرده است در آخرین ساخته‌ خود با عنوان «جایی برای فرشته‌ها نیست» به موضوع ورزش زنان و دغدغه‌های آنان پرداخته بود و با همین فیلم بار دیگر توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. در همین راستا نیز، در مردادماه ۱۴۰۰ و در جشن مستقل سینمای مستند ایران، به پاس فعالیت و زحماتش در سینما از او تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، عنوان «هیچ کس نخوابد» عنوان فیلمی خواهد بود که با حمایت «ما‌ی‌لیدی» و کارگردانی سام کلانتری از سفر نگار سماک‌نژاد به بلندترین قله ایران ساخته می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]