اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006115409017134

نگار سماک‌نژاد از چهار جبهه به نبرد دماوند می‌رود

چالش دشوار ورزشکار ایرانی با حمایت مای‌لیدی

کد: 140006115409017134

https://bit.ly/3DEOTVc

، (اخبار رسمی): برند مای‌لیدی که در سال‌های گذشته حمایت و پشتیبانی از زنان را در راستای رسیدن به اهداف‌ متهورانه شان، در دستور کار قرار داده و در این عرصه به عنوان یکی از اولویت‌های خود در حوزه مسئولیت اجتماعی عملکرد بسیار خوبی داشته،

چالش دشوار ورزشکار ایرانی با حمایت مای‌لیدی
چالش دشوار ورزشکار ایرانی با حمایت مای‌لیدی
برند مای‌لیدی که در سال‌های گذشته حمایت و پشتیبانی از زنان را در راستای رسیدن به اهداف‌ متهورانه شان، در دستور کار قرار داده و در این عرصه به عنوان یکی از اولویت‌های خود در حوزه مسئولیت اجتماعی عملکرد بسیار خوبی داشته، این بار قصد دارد با حمایت از نگار سماک‌نژاد، دونده بین‌المللی کشورمان، او را در مسیر فتح قله دماوند از چهار جبهه و پشت سر گذاشتن چالشی جدید، یاری کند.

مای‌لیدی در راستای توانمندسازی زنان، سفر هیجان‌انگیز و جسورانه نگار سماک‌نژاد، دونده بین‌المللی ایرانی را مورد پشتیبانی قرار داده است. ورزشکاری که پیش از این نیز در مسابقات معروف UTMB سروصدای زیادی در محافل مختلف به‌پا کرده بود.

چالش سفر به بام ایران از چهار جبهه، برای اولین بار توسط یک بانوی ایرانی آغاز شده است. بانویی که به نمایندگی از تمام زنان ایرانی در مسیر «پیدا شدن» قدم برمی‌دارد.

نگار یک نماینده است و در این رخداد هر زن ایرانی می‌تواند نگار باشد. او هزاران گام برمی‌دارد و هر گامی که برمی‌دارد سفری درونی برای خودشکوفایی اوست. قله نماد و مقصد است، گام مسیر است.

مای‌لیدی در رابطه با این کمپین در صفحه اجتماعی خود نوشته است: «پیدا شدن جزئی از زندگی‌ست. توانایی کشف زیبایی‌هایی‌ که در دل اتفاقات کوچک و بزرگ پیرامون ما پنهانند. ما زنان می‌توانیم با همراهی و همفکری هم در مسیر پیدا کردن خودمان، احساسات، توانایی‌ها و باور هایمان حرکت کنیم.

ما کنار هم کوهی هستیم به عظمت دماوند، با شکوه، زیبا و ماندگار. ما اینجاییم تا با قدم‌هایمان این مسیر را هموار کنیم. در این سفر با ما باش، قدمی بردار و در مسیر پیدا شو…. قدم‌های استوار «مای‌لیدی» در مسیر توانمندسازی زنان نخستین بار نیست که صورت می گیرد و به نظر می رسد که آخرین بار هم نباشد.

مای‌لیدی، همواره به اشکال مختلف مشوق زنان توانمند ایرانی بوده تا برای ابراز بیشتر افکار، احساسات و باورهای خود و اطمینان به خودشان در موقعیت های گوناگون اجتماعی قدم بردارند و حمایت این برند معتبر ایرانی برای یافتن و آشکار کردن توانایی‌های زنان ایرانی قطعا اثرا گذار بوده است.

هر بار زنی پا پیش می‌گذارد و قفل سکوت و انزوا و در خود فرو رفتن را می‌شکند و از خودش و هویتش و چالش‌های زندگی‌اش می‌گوید، الهام‌بخش دیگر زنان برای بیان خویشتن می‌شود.

به همین دلیل، ابراز هویت فردی و اطمینان به خود، حرکتی است که اگر در کنار هم انجام شود، تاثیر ماندگارتر و پررنگ‌تری خواهد گذاشت.

درباره نگار سماک نژاد چه می دانیم؟

بسیاری از ایرانیان، «نگار سماک‌نژاد» را به واسطه موفقیت‌های متعدد در چند سال گذشته می‌شناسند؛ موفقیت‌هایی که با تلاش نگار و تداوم ثبت آن‌ها، نامی برای او دست و پا کرده اند.

نگار بعد از تحصیلات در مقطع دکترای رشته علوم شناختی از کالیفرنیا به ایران آمد و اکنون عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی مغز دانشگاه شهید بهشتی و مربی دو استقامت است.

درخشش او اما در مسابقه UTMB: Ultra-Trail du Mont-Blanc بیش از پیش به چشم آمد، چرا که توانست رقابت خود را با زمان ۴۱ ساعت به پایان برساند.

مسابقات UTMB معتبرترین مسابقه دو استقامتی در دنیا به شمار می‌رود که دوندگان طی آن بیش از ۱۷۰ کیلومتر مسافت و پیمایش بیش از ۱۰ هزار متر ارتفاع را به صورت متوالی انجام می‌دهند.

جایگاه این ورزشکار کشورمان در رتبه‌بندی جهانی نیز تحسین‌برانگیز است؛ چرا که بنابر اعلام UTWT: Ultra Trail World Tour، او رتبه ۴۱ فهرست برترین دوندگان استقامت زن جهان در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرده است.

از دیگر افتخارات ثبت شده در کارنامه وی می‌توان به کسب موفقیت در مسابقه بین‌المللی و معتبر Salomon Cappadocia Ultra Trail با طی مسافت ۱۲۰ کیلومتر و پیمایش ارتفاع ۳۷۳۰ متر با مدت زمان ۲۰ ساعت به صورت متوالی در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اشاره کرد.

وی همچنین نفر سوم مسابقه بین‌المللی و معتبر Aladaglar Sky-Trail در سال ۲۰۱۷ با طی مسافت بیش از ۴۷ کیلومتر و پیمایش ارتفاع ۳۵۰۰ متر با مدت زمان ۹ ساعت است.

در کنار تمامی این فعالیت‌ها و افتخارات، او با همکاری یکی از دوستان خود، رانینگ کلاب «الترا ایران» با بیش از ۲۰۰ دونده را راه‌اندازی کرده تا بتواند در کنار موفقیت‌های خود، الهام بخش علاقه‌مندان دیگر نیز باشد.

صعود نگار به قله دماوند چگونه صورت می‌گیرد؟

نگار سماک‌نژاد بامداد روز ششم شهریور (درصورت شرایط جوی مساعد) از پای کوه دماوند، صعود خود را به بلندقامت‌ترین نماد ایران آغاز خواهد کرد. جبهه‌های جنوبی، شمالی، غربی و شمال شرقی جزو مسیرهای صعود او به قله هستند.

سفر نگار شامل کوهنوردی انفرادی سرعتی در جریان رسیدن به قله است تا بتواند در کمترین زمان از چهار جهت به دماوند صعود کرده و از این چالش سربلند بیرون بیاید.

او در طول سفر خود در پناهگاه‌های سیمرغ، تخت فریدون، بارگاه سوم و پناهگاه شمالی استراحت می‌کند و با انرژی در مسیر رسیدن به قله و پیداشدن قدم بر می‌دارد.

نگار سماک نژاد اولین زنی است که قصد دارد از چهار جبهه قله دماوند را فتح کند. اگرچه هدف نگار صعود به قله است؛ اما می‌داند که در طول مسیر با زوایای تازه‌ای از خودش آشنا می‌شود و توانایی‌هایش را کشف می‌کند.

ثبت صعود نگار در قاب دوربین سام کلانتری

حمایت مای‌لیدی از این اتفاق هیجان‌انگیز صرفا به پشتیبانی از صعود نگار سماک‌نژاد ختم نمی‌شود، چراکه این برند ساخت مستندی از این صعود به روایت «سام کلانتری»، مستندساز بنام کشورمان را در دستور کار دارد. وی که چندین فیلم موفق را در عرصه ملی و بین‌المللی به نام خود به ثبت رسانده، در آخرین ساخته خود با عنوان «جایی برای فرشته‌ها نیست» که در آن به موضوع ورزش زنان و دغدغه‌های آنان پرداخته بود، بار دیگر توجه بسیاری را جلب کرد.

در همین راستا، در مردادماه ۱۴۰۰ و در جشن مستقل سینمای مستند ایران، به پاس فعالیت و زحماتش در سینما از او تقدیر به عمل آمد.

این بار، «هیچ کس نخوابد» عنوان فیلمی است که با حمایت «ما‌ی‌لیدی» و کارگردانی سام کلانتری از سفر نگار سماک‌نژاد به بلندترین قله ایران ساخته می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش