اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006115409216722

معرفی بهترین سرویس‌های وبلاگ نویسی

کد: 140006115409216722

https://bit.ly/38YqBHT

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله قصد دارم تا بهترین سایت های وبلاگ نویسی فارسی را خدمت شما معرفی کنم.

معرفی بهترین سرویس‌های وبلاگ نویسی
معرفی بهترین سرویس‌های وبلاگ نویسی

یکی از بهترین راه ها برای ارائه نظرات و افکار شما، نوشتن یک وبلاگ است که در طولانی مدت می‌تواند همراه با درآمدهایی هم باشد.معمولا برای ساخت وبلاگ،پیشنهاد داده می‌شود که شما با وردپرس یک وبلاگ بسازید و در سایت شخصی خود فعالیت کنید.

اما انجام این‌کار هزینه‌هایی دارد و برای کسی که هنوز در نوشتن مهارتی ندارد بی‌فایده خواهد بود. برای همین هم بهتر است که در سیستم‌های وبلاگ نویسی رایگان فعالیت کنید و بعدها به سراغ سایت شخصی خودتان بروید.

در این مطلب من با توجه به تجربیات خودم در سیستم‌های مختلف وبلاگ نویسی، چند سایت را معرفی خواهم کرد. بنابراین اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، ادامه این نوشته را از دست ندهید.

1:پرسپت

با وجود اینکه مطلب در خود پرسپت منتشر می‌شود نمی‌توانم از آوردن نام پرسپت جلوگیری کنم. شیوه کار پرسپت برایم جذابیت خاصی دارد. اول اینکه خود پرسپت در بلاگش محتوای مفید و کاربردی تولید و منتشر می‌کند(برعکس ویرگول)  و دوم اینکه امکانات آن و نحوه امتیاز دادنش برایم جذاب است. البته قابلیت درآمدزایی آن که با رسیدن به صد امتیاز فعال می‌شود هم بسیار کاربرد خواهد بود.

با ثبت نام در پرسپت و استفاده از آن و کمی استفاده از آن ابزارهایی را خواهید یافت که قطعا نوشتن و مدیریت محتوای خود را قبل از این با هیچ پلتفرمی تجربه نکرده اید. وجود سیستم میزان بازدید و مطالعه کاربران از مقالات شما، پروفایل اختصاصی و زیبا، بخش تنظیمات، سیستم تیکت و ارتباط با پشتیبانی و قسمت درآمد زایی که بعد از کسب امتیاز لازم برای شما فعال خواهد شد.

امکان دسته بندی مقالات یکی از ویژگی‌هایی است که به جرات در هیچ پلتفرم ایرانی وجود ندارد همچنین ادیتور یا ویرایشگر پرسپت که ابزار اصلی نوشتن را شامل می‌شود از رابط کاربری بسیار راحت و انعطاف پذیری برخوردار است که قطعا لذت نوشتن را برای شما دو چندان خواهد کرد.

در سایت امیگو قابلیت درآمد زایی از اشتراک ویژه به شکل دیگری بود و کاربر پست را خریداری می‌کرد و به بقیه پست‌های فروشی دسترسی نداشت؛ اما در اینجا کاربر با پرداخت هزینه‌ای می‌تواند به تمام پست‌های پولی دسترسی داشته باشد و این برای کاربران بسیار جذاب‌تر است. 

2:ویرگول

ویرگول برای من همیشه یادآور یک سایت ساده و پرمحتوا است که می‌توان با مراجعه به آن مطالب بسیار خوبی را پیدا کرد. در این سایت کاربران بسیار زیادی فعال هستند و سئوی خوب سایت باعث شده که این سایت تبدیل شود به یکی از بهترین سایت‌ها برای تولیدمحتوا و نوشتن وبلاگ!

البته کاربران آن هم رفتار خوبی دارند و قابلیت انتشارات ویرگول می‌تواند راهی باشد برای پیدا کردن پست‌های بهتر و پرمحتوا تر؛ چون معمولا سردبیر انتشارات مطالب با کیفیت را تائید می‌کند.

ویرگول اولین سایت ایرانی بود که با ظاهری شبیه به شبکه‌های اجتماعی شروع به فعالیت کرد و با توجه به امکانات منحصر به فردی که داشت و آپدیت‌های مداوم و با کیفیتش،  به پرطرفدارترین سایت وبلاگ‌نویسی در ایران تبدیل شد. اگر اهل مطالعه و نوشتن هستید، فعالیت در ویرگول را از دست ندهید.

3:بلاگفا

بلاگفا محبوب‌ترین سایت وبلاگ‌نویسی فارسی است. دلیلش هم این است که همانند ویرگول اصراری به محتوای آموزشی ندارد. در این سایت هزاران وبلاگ هستند که خاطره‌‌نویسی می‌کنند، از کارهاشون تعریف می‌کنند و دلنوشته و داستان و ... می‌نویسند. با این وجود از نظر بلاگفا این‌ها هم نوعی محتوا هستند و برای همین نوشته‌ها احترام قائل است و با قوانین سخت‌گیرانه‌اش اجازه تبلیغات بیش از حد را نمی‌دهد و در نتیجه مکان مناسبی برای نوشتن فراهم کرده است.

اگر علاقه به نوشتن روزنوشته و از این دست نوشته‌ها دارید، بهترین کار فعالیت در سایتی مثل بلاگفا است.

4:بلاگ اسکای

بلاگ‌اسکای همانند دو سایت قبلی نیست. قوانین بسیار سختگیرانه‌ای دارد و حتی اجازه انتخاب قالب را هم به کاربرانش نمی‌دهد. با این وجود هزاران مطلب زرد و بی‌محتوا در آن منتشر می‌شود. البته این وضعیت بلاگ اسکای به مرور بهتر و بهتر شده و الان مثل قبل نیست؛ اما همچنان وبلاگ‌هایی در آن فعال هستند که فقط تبلیغ وبسایت‌ها و فروشگاه‌های خود را می‌کنند.

وبسایت بلاگ‌اسکای با وجود تمام سختگیری‌هایش دو تفاوت اساسی با رقبای خود دارد. یک اینکه پشتیبانی آن بسیار قوی است و در هر سه باری که برای آنها پیام فرستادم در کمتر از یک روز پاسخ دادند. دوم اینکه آپدیت‌های مداومش(هرچند که امکانات زیادی اضافه نمی‌کند) باعث شده از بیشتر وبسایت‌های وبلاگ‌نویسی فارسی پیشی بگیرد.

5:امیگو

سایت امیگو با وجود اینکه من فعالیت چندانی درش ندارم و شخصا روش تبلیغاتی کاربرانش را دوست ندارم، جزو بهترین سایت‌های وبلاگ نویسی در ایران است. البته باید این نکته را بگویم که این سایت ترکیبی از شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل اینستاگرام، مدیوم، توئیتر و ... است. سایت امیگو سئو فوق العاده قوی‌ای دارد و اغلب مطالب پس از مدتی در گوگل رتبه می‌آورند.

از امکانات ویژه امیگو می‌توان به کسب درآمد از تولید محتوا، ارسال توئیت، ارسال تصویر، پیامرسان و ... اشاره کرد.

حرف آخر

در پست امروز پنج سایت برتر برای وبلاگ‌نویسی را معرفی کردم. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد؛ اما نکته‌ی قابل توجهی هست که باید بگم. آن هم اینکه می‌توان سایت‌هایی زیادی را به این لیست اضافه کرد.

مثلا سایت بلاگ بیان یا رز بلاگ و فارسی بلاگ سایت‌هایی هستند که قابلیت معرفی دارند؛ اما از معرفی آنها خودداری شد. چون هم مطلب بسیار طولانی می‌شد و هم من میخواستم سایت‌های مورد علاقه خودم رو معرفی کنم و این سایت‌ها برای من جذابیت لازم را ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب