اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006205426717208

ماهیت ارز دیجیتال و فرایند عملکرد کریپتو

ارز دیجیتال چیست و چرا به ارز دیجیتال نیاز داریم؟

کد: 140006205426717208

https://bit.ly/3lxOZ99

، (اخبار رسمی): امروزه ارز دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته و همچنین این سوال که چرا ما به ارز دیجیتال نیاز داریم بسیار مطرح می‌شود. با توجه به تعریف کلی در اقتصاد غربی، همه ابزارهای پرداخت عمومی پذیرفته شده می توانند ارز محسوب شوند.

ارز دیجیتال چیست و چرا به ارز دیجیتال نیاز داریم؟
ارز دیجیتال چیست و چرا به ارز دیجیتال نیاز داریم؟

ارز دیجیتال میتواند سیاست پولی بانک ها را تغییر دهد. اگر بتوان همه ارزهای فیزیکی را به ارزهای دیجیتالی تبدیل کرد، این امکان وجود دارد که از حد نرخ سود صفر عبور کرده و نرخ سود اسمی را به منفی کاهش دهد.

امروزه ارز دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته و همچنین این سوال که چرا ما به ارز دیجیتال نیاز داریم بسیار مطرح می‌شود. با توجه به تعریف کلی در اقتصاد غربی، همه ابزارهای پرداخت عمومی پذیرفته شده می توانند ارز محسوب شوند. ارز مجازی تنها یک ابزار پرداخت الکترونیکی است که برای خرید کالا و خدمات در برخی از سناریوهای اجتماعی (مانند بازی های آنلاین) استفاده می شود، بنابراین یک ارز دیجیتالی نیست. در این خصوص با وبسایت ایتسکا همراه باشید.

ماهیت ارز چیست؟

اکثر مردم بر این باورند که پول = کاغذ چاپ شده دولتی. اما در واقع ، دیدگاه فوق بی طرفانه است ، زیرا همه چیز را می توان به عنوان ارز استفاده کرد. اقتصاددانان مدرن معتقدند که یک ارز سالم به سه ویژگی زیر نیاز دارد:

1. ارزش ذخیره 2. سیستم حسابداری 3. رسانه مبادله

ارزش ذخیره کنید

شرط وجود ارزش ارز در عرضه محدود پول نهفته است. به همین دلیل است که برخی افراد مشتاق جمع آوری انواع اقلام کمیاب مانند هنر،شراب،جواهرات طلا و غیره هستند. اگر اعتقاد داشته باشیم که یک مورد دارای ارزش است، دارای ارزش است. اکثر ارزها از اعتماد به دولت حمایت می کنند.

کسانی که قصد ورود به بازار فارکس دارند ، ابتدا باید در یک بروکر مناسب ثبت نام کنند. انتخاب بروکر فارکس نقش مهمی در معاملات و سرمایه گذاری شما دارد. در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب بهترین بروکر فارکس را برای شما بیان کنیم. می توانیم با آموزش بورس و بازارهای سرمایه گذاری ایتسکا همراه شما باشیم تا بتوانید با علم و دانش کافی وارد این بازار های مالی شده و به سود منطقی در این راه برسید. در این بروکر 10 بروکر معتبر فارکس در ایران را بیان خواهیم کرد. این بروکر های بیان شده همگی دارای رگولاتور معتبر بوده و دارایی های مشتریانشان را بیمه می کنند.

بهترین بروکر فارکس

سیستم حسابداری

ارز برای ثبت مانده های مثبت و منفی که هنگام مبادله کالا و خدمات ایجاد می شود ، به نوعی سیستم حسابداری (یا دفتر کل) نیاز دارد. در سیستم نقدی، هنگام خرید محصول یا خدمات خاصی،ارز کسر می شود، بنابراین این عملکرد به خوبی کار می کند. با این حال، سیستم های دیجیتال نیاز به معاملات بدهی و اعتباری عادلانه دارند ، در غیر این صورت سیستم خراب می شود.

وسیله مبادله

یک وسیله مبادله با کیفیت بالا می تواند به راحتی بین خریداران و فروشندگان منتقل شود و در معاملات آینده دوباره سرمایه گذاری شود. به عنوان مثال، ذرت یک وسیله مبادله با کیفیت بالا نیست ، اگر در مقادیر زیادی ذخیره شود، رسیدگی به آن دشوار است و ارزش آن به سرعت کاهش می یابد. به طور سنتی، سکه ها و اسکناس ها را می توان با مزایای اندازه کوچک و قابلیت حمل آسان، به عنوان رسانه مبادله با کیفیت بالا در نظر گرفت.

چرا به ارز دیجیتال نیاز داریم؟

 برای درک بهتر دلایل نیاز ارزهای دیجیتال و مزایای آنها برای ما، ابتدا باید به اصل پول کاغذی برگردیم.

پول کاغذی چیز جدیدی نیست. تا کنون، پول کاغذی هزار سال است که با ما است. طبق اسناد، چین از سال 1000 بعد از میلاد شروع به استفاده از اسکناس کرد. همانطور که ماهیت ارز را توضیح دادیم؛ پی بردیم که می توان چیزهای دیگری را جایگزین پول کاغذی کرد.

انتشار ارز دیجیتال دامنه گزینه های سیاست پولی اولیه را گسترده تر کرده است. اگر بتوان همه ارزهای فیزیکی را به ارزهای دیجیتالی تبدیل کرد، این امکان برای بانک مرکزی وجود دارد که از حد پایین نرخ سود صفر عبور کرده و نرخ سود اسمی را به منفی کاهش دهد.

علاوه بر این، نیاز ارز دیجیتال همچنین یک ابزار تسهیل کمی جدید ارائه می دهد. بانک مرکزی به همان میزان ارز دیجیتالی را به صورت پرداخت بلاعوض به هر شهروند توزیع می کند، که می تواند به طور مستقیم بازار ناکارآمد مالی را در طول بحران دور زده و مصرف و بازپرداخت شهروندان را افزایش دهد. ظرفیت بدهی، دستیابی به هدف سیاست پولی بانک مرکزی برای تثبیت بی ثباتی را آسان تر می کند.

دوم، ارز دیجیتال می تواند سیاست پولی را شفاف تر کند. نظریه های اقتصادی عموما معتقدند که اجرای سیاست های پولی باید سیستماتیک و شفاف باشد، که می تواند اثربخشی مکانیسم انتقال پول را افزایش داده، سر و صدای داخلی را کاهش داده و ثبات سیستم را تقویت کند.

اگرچه بانک های مرکزی کشورهای مختلف با کنترل ارزش هدف تورم در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند. اجرای براورده کردن نیاز ارز دیجیتال بانک مرکزی فرصتی را برای بهبود شفافیت چارچوب سیاست پولی بانک مرکزی فراهم می کند. با اتخاذ ارز دیجیتال بانک مرکزی، مانند سیستم هدف تورم، بانک مرکزی می تواند هدف سطح ثابتی از قیمت را تعیین کند که توسط شاخص قیمت مشخصی مشخص شده و در نتیجه لنگر اسمی با دوام، معتبر و شفاف برای نظام اقتصادی ارائه می شود.

ثالثاً، براورده کردن نیاز ارز دیجیتال می تواند مشکل کاهش نقدی فیزیکی را برطرف کرده و تا حدودی جبران خسارت را به بانک مرکزی وارد کند. با افزایش روش های پرداخت تلفن همراه و برنامه های پرداخت تلفن همراه، اهمیت پول نقد در جامعه به تدریج کاهش می یابد.

با از بین رفتن پول کاغذی، تنها شکل ارز در گردش اقتصاد، سپرده های بانکی ساکنان است و ممکن است بانک مرکزی قدرت صدور اسکناس برای مردم را از دست بدهد. علاوه بر این، تحت سیستم فعلی، ساینوژیر فقط از طریق صدور وجه نقد فیزیکی به دست می آید. بنابراین، در صورتی که مردم عادی تمایل کمتری به نگهداری پول نقد داشته باشند و ما به ارز دیجیتال نیاز پیدا می‌کنیم، ارائه ارزدیجیتال مناسب بانک که بتوان آن را به سیستم پرداخت الکترونیکی متصل کرد، به بانک اجازه می‌دهد بخشی از مالیات خسارت را به دست آورد.

معایب پول کاغذی و دلایلی که باعث می شود ارزدیجیتال جایگزین آن شوند

استفاده از اسکناس کاستی هایی دارد:

به منظور دستیابی جدی به ثروت نشان داده شده توسط اسکناس، مقامات مرکزی (دولت/بانک) ابتدا باید اسکناس منتشر کنند. این بدان معناست که شرکت ها یا مصرف‌کنندگان باید به این مقام اعتماد کنند و فقط برای حفظ استانداردهای پولی مناسب به قدرت تکیه کنند.

با زندگی در یک جامعه مدرن دیجیتالی، ما به طور فزاینده ای برای تسهیل تجارت به اشخاص ثالث متکی هستیم. بعضی از کشورها به شدت به واسطه ها اعتماد می کنند، به عنوان مثال، سوئد به ندرت از پول نقد برای معاملات استفاده می‌کند.

دومین مشکل بسیار مخرب تورم است. تورم یک مالیات نامرئی است که توسط دولت با چاپ و ضرب مقادیر اضافی ارز به شهروندان تحمیل می شود. هیچ محدودیتی برای مقدار پول ارائه شده در سیستم ارز فیات وجود ندارد. از نظر تئوری، بانک مرکزی می تواند هر مقدار ارز را با توجه به نیاز خود چاپ کند.

اگر عرضه پول در یک سیستم اقتصادی خاص به میزان قابل توجهی افزایش یابد، قیمت کالاها و خدمات از کنترل خارج می شود. از زمانی که چین این امکان را به بازار جهانی معرفی کرد، در سال های اخیر مکرر تورم بیش از حد ارز در سراسر جهان رخ داده است که آثار منفی زیادی را به دنبال داشته است. زیمبابوه در سال 2008/2009 یک تریلیون یوان اسکناس صادر کرد که یک مورد معمولی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه