اطلاعات تماس
  • 021774***** - 091214*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006215428717189

اقداماتی که در اختیار وکیل ملکی است

وکیل تخصصی ملکی می تواند در قالب فعالیتهای حقوقی در زمینه ملکی ورود کند

کد: 140006215428717189

https://bit.ly/3E6WagO

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب با برخی از اصطلاحات حقوقی آشنا خواهید شد.

وکیل تخصصی ملکی می تواند در قالب فعالیتهای  حقوقی در زمینه ملکی ورود کند
وکیل تخصصی ملکی می تواند در قالب فعالیتهای حقوقی در زمینه ملکی ورود کند

ملکی حقوقی:

شامل الزام به تنظیم سند,خلع ید,تخلیه,سرقفلی,قولنامه,قرارداد,کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری, ماده۵۶ جنگلها و مراتع(منابع طبیعی),ماده۱۲قانون زمین شهری میباشد.

دعاوی ملکی کیفری:

مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع املاک مربوط می شوند همانند فروش مال غیر,جعل سند,تصرف عدوانی,ممانعت از حق که بطور خلاصه به توضیح مواردی از آن میپردازیم

الزام به تنظیم سند :

چنانچه خریدار، ملکی را از فروشنده خریداری کند و در موعد مقرر جهت تنظیم سند رسمی در دفترخانه حاضر نشود,خریدار میتواند از طریق مراجع قضایی با طرح دادخواست الزام به تنظیم سند برای خود,سند اخذ کند که پس از صدور دادنامه و صدور اجراییه,نماینده دادگاه در دفترخانه حاضر و به نیابت از فروشنده,سند را امضا می کند.

خلع ید:

چنانچه شخصی ملک شمارا بدون اذن و اجازه تصرف و شما دارای سند رسمی مالکیت باشید می توانید در دادگاه حقوقی با طرح دادخواست خلع ید, آن شخص متصرف را خلع ید و ملک را به خود باز گردانید.

تخلیه:

این دعاوی بین موجر و مستاجر اعم از تجاری و مسکونی مطرح و در بیشتر موارد تخلیه به جهت انقضای مدت اجاره می باشد و در بعضی موارد به جهت تخلف از شرط مندرج در قرارداد هم مطرح میباشد.

سرقفلی:

در واقع وجه و پولی است که مستاجر برای مالکیت منافع یک ملک تجاری به موجر یا مالک پرداخت میکند و برای استفاده از منافع آن با موجر قرارداد منعقد می کند.

کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری:

این کمیسیون به پرونده های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه رسیدگی می کند و اعضای تشکیل دهنده آن ,نمایندگان وزارت کشور,دادگستری,نماینده شورای اسلامی شهر و نماینده شهرداری می باشد.
طرفین(شهرداری یا مالک) میتوانند نسبت به رای کمیسیون اعتراض کنند و مرجع رسیدگی غیر از اعضای فوق می باشند و رای این کمیسیون قطعی است و مرجع رسیدگی به ارای قطعی کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری,دیوان عدالت اداری می باشد.

کمیسیون ماده۱۲قانون زمین شهری:

تشخیص عمران و احیا تمیز بایر از موات به عهده وزارت مسکن و شهرسازی است که اعضای آن مرکب از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی می باشد که رای آن قطعی و مرجع صالح دادگاه محل وقوع زمین است و مهلت آن از تاریخ اعلام رای ۳ماه تعیین شده است.

مشاوره  حقوقی با وکیل ملکی  معتبر در تهران 

 09121404305 / 02177494347

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان

موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان درباره موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان به شماره ثبت 16575بامجوز از قوه قضاییه در سال 1383 به ثبت رسیده و باارائه خدمات حقوقی شامل مشاوره رایگان تلفنی تخصصی و آنلاین، دردپارتمانهای حقوقی اعم از خانواده، مهاجرت، ملک، ثبت ودپارتمانهای کیفری اعم از جزا وجرم شناسی، به تبع اخذ پرونده، و با دریافت هزینه های معقول، پیگیری موثرتا پایان مراحل دادرسی توسط این تیم حقوقی توانمند اعم از دکترین و کارشناسان ارشد حقوق خصوصی، بین الملل وجزا وجرم شناسی از مهمترین شاخصهای موسسه می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021774***** - 091214*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون