اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006235434717227

قیمت بالابر هیدرولیکی به چه عواملی بستگی دارد؟

کد: 140006235434717227

https://bit.ly/3EnnKX4

، (اخبار رسمی): بالابر هیدرولیکی از دسته ماشین آلات صنعتی به شمار می رود و یک ماشین صنعتی از ترکیب قطعات و وسایل مختلفی که به شکل صنعتی ساخته شده اند شکل می گیرد .

قیمت بالابر هیدرولیکی به چه عواملی بستگی دارد ؟
بالابر هیدرولیکی آسیا برج

بالابر هیدرولیکی به دو نوع اصلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک روش ساخت و تولید جداگانه ای دارد و از قطعات و اجزاء عمدتا هم نام ولی متفاوت تشکیل شده اند و همین قطعات و جزئیات و نحوه ساختشان هستند که قیمت بالابر را تعیین می کنند .

نوع ثابت این دستگاه شامل موارد زیر می شود :

قیمت بالابر هیدرولیکی ثابت

قطعات و اجزائی که در این ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرد عمدتا محصول یک پروسه آهنگری بوده که شاکله اصلی کار را می سازد . عملیات صنعتی هیدرولیک و الکتریک نیز سایر بخش های ساخت را شامل می شوند . در مرحله آهنگری از فلزاتی همچون آهن و آلومینیوم استفاده می شود که قیمت این فلزات تاثیر مستقیم بر محصول نهایی خواهد داشت.

البته شایان ذکر است که قیمت همه قطعات و جزئیات در قیمت نهایی محصول تاثیر مستقیم خواهد داشت ولی بعضی از آنها به دلیل کاربرد بیشتر نقش موثرتری دارند . از جزئیات کار می توان این موارد را ذکر کرد : آهن کشی بالابر ( از شاخه ها و پروفیل های آهنی ساخته می شود ) ، ریل های آسانسوری ( از جنس آهن و آلیاژهای آهنی ) ، کابین ( عمدتا متشکل از قطعات فلزی مثل آهن ) ، محور های چرخنده ، سیم بکسل و زنجیر ، تابلو برق و متعلقات آن و یونیت پاور الکتروهیدرولیک همراه با متعلقات . اکثر این موارد قطعات و اجزای خشک و فیزیکی هستند که قیمت تک تک آنها در قیمت کلی بالابر یا آسانسور نهایی تاثیر مستقیم دارد .

یونیت پاور الکتروهیدرولیک

این قسمت از بالابر بعنوان نیرو محرکه دستگاه عمل می کند که مجموعه ای از تجهیزات و قطعات برقی و هیدرولیکی است . این قطعات شامل منبع سیال هیدرولیک (معمولا از جنس روغنی) ، الکتروموتور ، پمپ هیدرولیک ، شیر برقی ، اتصالات و شلنگ هیدرولیک ، کابل های برق و ... می باشد.

این قطعات هر یک بسته به نوع کاربری انواع متفاوتی دارند . بعنوان مثال الکتروموتور در بالابرهای هیدرولیکی دارای انواع مختلفی است ، مثلا برای یک دستگاه باری ساده از یک موتور هوا خشک معمولی با قیمت پایین استفاده می شود ولی در یک بالابر خانگی یا آسانسور هیدرولیکی می بایست از یک موتور درونی یا موتور مستغرق در سیال هیدرولیک استفاده کرد تا صدای کمتری ایجاد گردد که قیمت بالاتری خواهد داشت ، به همین تناسب پمپ هیدرولیکی نیز دارای انواع گوناگون است که بسته به نوع استفاده قیمت های متفاوتی دارد . و البته شیر برقی که با توجه به نوع الکتروموتور نوع و قیمت آن نیز تغییر خواهد داشت .

قیمت شیر برقی هیدرولیکی

این قطعه از اجزای اصلی در یونیت پاور دستگاه به شمار می رود و در صورت استفاده از بالابر ساده از یک شیر ساده با قیمت مناسب استفاده می شود و برای یک یونیت پاور غوطه ور در روغن از شیر برقی های حرفه ای با تعداد بوبین بیشتر استفاده می شود که تولیدکننده های محدودی در کل دنیا دارد و به همین تناسب از قیمت بالاتری برخوردار هستند . از این شیرهای حرفه ای می توان به شیر برقی بلین ساخت کشور آلمان اشاره کرد که دارای بوبین های متفاوتی است .

شایان ذکر است که در برخی مدل های بالابر ثابت مثل بالابر خانگی یا آسانسور هیدرولیکی قطعات و تجهیزاتی بکار می رود که کاملا مشابه آسانسور معمولی بوده و قیمت مشخص خود را خواهد داشت که در نهایت به قیمت بالابر اضافه می گردد.

 قطعاتی مثل کابین آسانسوری به تزئینات کامل و نورپردازی و آینه کاری و روکش های متفاوت استیل یا تجهیزاتی مثل دگمه های احضار آسانسوری که انواع لوکس و خاص آنها با قیمت های متنوع در بازار موجود می باشد .

قیمت بالابر هیدرولیکی متحرک

یک بالابر هیدرولیکی متحرک یک دستگاه صنعتی است که جهت جابجایی افراد و تجهیزات در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد . برخی از آنها در فضای باز کاربرد داشته و برخی در فضای بسته و برخی هم در هر دو فضا کاربری دارند و با توجه به نوع بالابر و ظرفیت و ارتفاع جابجایی آن قیمت آنها نیز متغیر خواهد بود چرا که از قطعات و لوازم متفاوتی در طراحی و ساخت آنها استفاده می شود . همانطور که گفته شد این وسیله نیز دارای انواع گوناگونی است که هر یک کاربردهای خاص خود را خواهد داشت . از انواع این دستگاه می توان یه این موارد اشاره کرد :

- بالابر هیدرولیکی عمود رو ؛ مانند بالابر دکلی یا بالابر آکاردئونی ( سیزری یا قیچی )

- بالابر هیدرولیکی تحت زاویه ؛ مانند بالابر تلسکوپی یا بالابر مفصلی

قطعات و تجهیزات بکار رفته در این نوع بالابرها متفاوت خواهد بود ولی همانند بالابر ثابت از یک شاکله اصلی فیزیکی و مکانیکی به همراه متعلقات هیدرولیکی تشکیل شده اند . شاکله اصلی شامل شاسی اصلی دستگاه است که عمدتا از فلزاتی چون آهن و آلومینیوم ساخته می شود و قیمت این فلزات در قیمت نهایی بالابر تاثیرگذار خواهد بود . سایر قطعات مکانیکی شامل زنجیر و سیم بکسل و ریل های هدایت کننده و پیچ و مهره صنعتی و سایر قطعات جزیی می باشد .

تجهیزات هیدرولیکی بالابر متحرک بر خلاف نوع ثابت که در قسمتی جدا از سازه اصلی نصب می گردد ، روی خود شاسی اصلی دستگاه سوار است به علت اینکه کل دستگاه یک سازه کامل و مستقل می باشد.

کلیات یونیت پاور در این دستگاه با کلیات یونیت پاور در بالابر ثابت یکسان است با این تفاوت که نیرو محرکه اصلی در این ماشین ها می تواند از دو نوع برقی و یا سوخت فسفری مانند دیزل یا بنزین باشد و برخی از انواع بالابرهای متحرک مجهز به باتری های برقی شارژی هستند که البته همگی موجب برقراری نیرو محرکه اصلی جهت هیدرولیک دستگاه است.

ضمن اینکه در این نوع دستگاه از یونیت پاور غوطه ور استفاده نمی شود ولی قطعات متفاوت دیگری همچون دکل های آلومینیومی یا بوم های تلسکوپی یا مفصل های لولایی در آن وجود دارد که اثرات متنوعی در قیمت بالابر خواهند داشت .

بالابر آسیا برج

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید