اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012045726417227

شرح کامل جزییات ساخت یک بالابر هیدرولیکی

کد: 140012045726417227

https://bit.ly/3IcNib2

، (اخبار رسمی): در ساخت یک بالابر هیدرولیکی از قطعات و مواد اولیه خاصی استفاده می شود. پرداختن هر چه بیشتر به جزییات ساخت و استفاده از مواد اولیه مرغوب منتج به محصولی با کیفیت تر خواهد شد. اصولاً بالابر هیدرولیکی برای جابجایی افراد یا بار در ارتفاع کاربرد دارد...

شرح کامل جزییات ساخت یک بالابر هیدرولیکی
شرح کامل جزییات ساخت یک بالابر هیدرولیکی

در ساخت بالابر هیدرولیکی از قطعات و مواد اولیه خاصی استفاده شده است. توجه بیشتر به جزئیات ساخت و استفاده از مواد اولیه مرغوب باعث تولید محصول با کیفیت می شود. اساساً بالابر هیدرولیکی برای حمل و نقل افراد یا بار در ارتفاعات استفاده می شود، بنابراین توجه به این امر برای جلوگیری از خسارات مالی و جانی ضروری است. همچنین بهترین عملکرد دستگاه برای هر کاربری مطلوب خواهد بود.

مواد خام

به طور کلی بالابرهای هیدرولیک به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند و هر کدام انواع مختلفی دارند. مصالح و کالاهای مورد استفاده در هر نوع غالباً با یکدیگر تفاوتی ندارند، این ویژگی های ساخت و ساز است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت آسانسورهای ثابت معمولاً مواد معدنی جامد مانند آهن، فولاد و فولاد و سیالاتی مانند روغن هیدرولیک می باشد. اجزای آن نیز عبارتند از:

- اسکلت و بدنه اصلی: شامل اسکلتی است که روی ساختمان و داخل زمین نصب می شود و کلیه آسانسورها روی آن تعبیه می شود. در واقع وزن دستگاه، بار و افراد روی آن را تحمل می کند. از آهن و استیل محکم ساخته شده که روکش رنگارنگی دارد. همچنین در سازه اصلی کابین یا سکویی وجود دارد که شبیه قاب اصلی است و قسمتی است که افراد یا کالاها بر روی آن ثابت شده و در ارتفاع حمل می شوند. همچنین ریل هایی در بدنه اصلی وجود دارد که در جهت عمودی به فریم متصل می شوند و کابین را از طریق قطعه ای به نام چکمه به بالا و پایین هدایت می کنند. این ریل ها به ریل آسانسور معروف هستند و دارای سایزهای مختلفی مانند ریل T9 یا T16 می باشند و کفش های مورد استفاده نیز از تفلون فشرده می باشد که دیواره های داخلی آن از لاستیک می باشد. همچنین کفش هایی با چرخ های متحرک و غلتان وجود دارد که در برخی از انواع بالابرها استفاده می شود.

- انتقال نیرو:

شامل قطعاتی مانند جک های هیدرولیک، شیلنگ ها، قرقره ها، زنجیر و سیم های حمل و نقل است که نیروی تولید شده از واحد برق را به سکو منتقل می کند. جک هیدرولیک از یک سیلندر آهنی با ابعاد مختلف تشکیل شده است که در داخل آن پیستونی به نام شفت از فولاد کروم اندود ساخته شده است. زنجیر آهنی استحکام بالایی در حدود 40 کیلو نیوتن دارد و همچنین طناب های سیمی می توانند نیروی حداقل 20 کیلو نیوتن را تحمل کنند. زنجیر و سیم در اطراف صفحات دوار به نام قرقره می چرخند. قرقره ها از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند و ظرفیت باربری بالایی دارند. در داخل شیلنگ های هیدرولیک مایعی وجود دارد که نیرو را از موتور به اهرم منتقل می کند. شیلنگ ها معمولاً لاستیکی هستند و انتها و کف آن ها با گیره های هیدرولیکی که پرس می شوند آب بندی می شود. لازم به ذکر است کلیه قطعات ذکر شده دارای مشخصات و تاییدیه های لازم می باشد.

- واحد قدرت:

وظیفه تولید نیروی هیدرولیک در آسانسور را بر عهده دارد و از قطعاتی مانند الکتروموتور، پمپ هیدرولیک، شیر برقی و اتصالات تشکیل شده است. موتور الکتریکی مانند سایر موتورهای معمولی از یک سیم پیچ با پوشش فلزی خنک شده ساخته شده است. پمپ ها و شیرهای برقی از دیگر وسایل برقی این گروه هستند. تمامی این قطعات وظیفه انتقال سیال از داخل مخزن روغن به شیلنگ ها و در نهایت بالابر هیدرولیک را بر عهده دارند. مخزن روغن شبیه یک جعبه فلزی بزرگ است که سیال اصلی در آن قرار گرفته است.

آبکاری:

قسمت ها و اجزای مختلف بالابر هیدرولیکی برای استحکام و طول عمر بیشتر رنگ آمیزی می شوند. رنگ مورد استفاده رنگ خودرو یا اپوکسی بوده و طبق دستورالعمل های مهندسی خاص تولید می شود.

مواد اولیه و قطعات مورد استفاده در آسانسور متحرک همانند نوع ثابت آن می باشد با این تفاوت که در برخی از انواع آسانسور متحرک از میله های آلومینیومی نیز استفاده می شود. جدای از این، تمامی آسانسورهای سیار مجهز به چرخ برای حرکت هستند. چرخ ها به انواع خودرو و کارگاهی تقسیم می شوند. چرخ‌های خودرو مانند چرخ‌های لاستیکی خودرو هستند و چرخ‌های کارگاهی از مواد مختلفی مانند لاستیک فشرده، پلی‌اورتان و فولاد جامد ساخته می‌شوند.

کیفیت تمامی کالاها و قطعات ذکر شده بسیار حائز اهمیت است زیرا در آسانسور فرد ارتباط مستقیمی با جان مردم دارد و در بالا بردن سلامت کالا بارگیری و حفظ ارزش منابع اهمیت دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]