اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006245435714958

از کنترل و مدیریت شبکه اینترنت در نرم افزار اکانتینگ شبکه بیشتر بدانید

کد: 140006245435714958

https://bit.ly/3tInEEK

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب قصد داریم شما را با کنترل و مدیریت شبکه اینترنت در نرم افزار اکانتینگ شبکه پارس پویش فن آور آشنا کنیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

کنترل و مدیریت شبکه و اینترنت با نرم افزار اکانتینگ شبکه
از کنترل و مدیریت شبکه اینترنت در نرم افزار اکانتینگ شبکه بیشتر بدانید

کنترل و مدیریت شبکه اینترنت در نرم افزار اکانتینگ شبکه IBSNG پارس پویش ساده تر از آن است که فکرش را کنید

کنترل و مدیریت شبکه و اینترنت برای بسیاری از کاربران شبکه حائز اهمیت است. در شبکه های کامپیوتری منظور از مدریت مدیریت شبکه و اینترنت، کنترل ترافیک شبکه و مدیریت مصرف اینترنت می باشد. برای تحقق این هدف مدیران شبکه می توانند از نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت استفاده کنند.

به منظور استفاده موثر از نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت لازم است که میزان ترافیک شبکه اندازه گیری شود تا علت ازدحام شبکه مشخص شود و به مشکلات آن رسیدگی شود. در واقع نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت برای مانیتورینگ و مدیریت ترافیک شبکه طراحی شده است و عمدتاً توسط مدیر شبکه و کارمندان امنیتی جهت نظارت بر عملکرد شبکه استفاده می شود. این کار باعث می شود که اکثر فرایندهای مانیتورینگ شبکه و گردش کار به صورت خودکار انجام شوند.

با توجه به گسترش میزان استفاده کاربران از محتوای تصویری و شبکه‌های اجتماعی گوناگون، همچنین بروزرسانی خودکار بسیاری از نرم‌افزارهای موجود در سیستم‌ها، کنترل و مدیریت مصرف اینترنت امروزه به دغدغه بسیاری از کاربران تبدیل شده است.

برای کمک به رفع این دغدغه، بسیاری از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت و بی‌سیم، گزارشی از مصرف ترافیک توسط کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا در صورت کاهش حجم نامتعارف، متوجه بروز مشکل شوند.

اما استفاده از گزارش مصرف صرفا کاربران را نسبت به وضعیت مصرف حجم بسته‌های اینترنت خود آگاه می‌سازد، در حالی که بسیاری از کاربران نیاز دارند مصرف حجم بسته اینترنتی خود را به صورت لحظه‌ای و آنلاین، کنترل و مدیریت کنند. در این مقاله قصد داریم نرم‌افزارهایی را به شما معرفی کنیم که کنترل مصرف اینترنت را برای شما ساده می‌سازند و اطلاعات را به صورت لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین منظور نرم‌افزارهای پیشنهادی در این حوزه، با توجه به سیستم عامل‌های مختلف و کاربری‌های متفاوت در این مقاله معرفی می‌شوند.

مدیریت شبکه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از یک شبکه کامپیوتری امروزه در بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود. این شبکه‌های می‌تواند تاثیر زیادی در نگه‌داری اطلاعات و استفاده از آن‌ها در محل کار داشته باشند. به همین دلیل است که راه‌اندازی و استفاده از آن اهمیت بسیاری برای شرکت‌های دارد. اما در کنار به کارگیری از آن‌ها مدیریت شبکه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اهمیت مدیریت شبکه

همانطور که می‌دانید پیدا شدن یک اختلال در سیستم‌های کامپیوتری بسیار شایع است و این مسئله حتی ممکن است برای شبکه کامپیوتری شرکت‌ها نیز رخ دهد به همین دلیل است که حضور یک فرد متخصص برای مدیریت شبکه در شرکت‌ها اهمیت پیدا می‌کند. زمانی که بتوان مانیتورینگ شبکه را به خوبی انجام داد و تمام مشکلات پیش آمده را رفع کرد می‌توان گفت، سیستم مدیریتی آن سازمان یا شرکت به خوبی کار می‌کند. در صورتی که روند برطرف‌سازی مشکل ادامه پیدا کند مشکلات دیگری را برای شبکه مجموعه ایجاد می‌شود.

سیستم مدیریت شبکه‌ها چیست؟

برای مدیریت شبکه و مانیتورینگ شبکه کامپیوتری ابزارها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که امکان این کار را به مدیر شبکه می‌دهند. به این نوع از سیستم‌های مدیریتی سیتسم Network Management Systems یا NMS گفته می‌شود.

اجزای سیستم مدیریتی شبکه

  • بخش عملیاتی

از جمله بخش‌های سیستم مدیریت شبکه، قسمت Operation یا همان عملیاتی است. در این بخش شبکه به صورت کاملا زنده بررسی می‌شود و کلیه اتفاقاتی که در حال وقوع است توسط مانیتور جمع‌آوری می‌شوند. این اطلاعات می‌تواند شامل: تغییرات در پیکربندی، فعال یا غیرفعال بودن دستگاه‌ها، وضعیت لینک‌های ارتباطی و … می‌شود. در واقع تنها قسمتی که نیاز به حضور نیروی انسانی به عنوان مدیر شبکه در مدیریت ندارد، قسمت عملیاتی است.

  • بخش نگهداری

در بخش نگه‌داری با همان Maintenance مدیریت شبکه دو کاربرد اصلی دارد که شامل:

زمانی که در بخش اول گزارشی درباره خرابی سیستم اعلام می‌شود، در نگه‌داری باید این ایراد در شبکه رفع شود.

در صورتی که قصد گسترش شبکه را داشتید باید پیکر‌بندی و تجهیزات جدیدی  استفاده شود.

  • بخش تدارکات

در قسمت تدارکات که به بخش Provisioning نیز شناخته می‌شود، در واقع وظیفه مدیریت شبکه و کنترل آن را برعهده دارد. در بخش تدارکات معمولا به توسعه شبکه کمک می‌کند به همین دلیل است که باید از تجهیزات و فناوری‌های به روز برای این مرحله استفاده کرد.

نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت پارس پویش

نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت پارس پویش شامل ویژگی ها و ابزارهایی برای تشخیص و رفع مشکلات عملکرد شبکه توسط اسکن دستگاه های شبکه به دلیل وجود خطا و در دسترس بودن می باشد. نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت پارس پویش برای ادغام شدن با دستگاه ها و خدمات مختلف مانند روتر، سرور، فایروال ها، سوئیچ ها و ماشین های مجازی ساخته شده است. قابلیت اصلی نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت، بهینه سازی عملکرد شبکه و حفظ دسترسی در سراسر شبکه در عین حال جلوگیری از خطا، خرابی و یا هر گونه اتصال می باشد که می تواند در کسب و کار فرد تاثیر بگذارد.

نرم افزار مدیریت شبکه و اینترنت پارس پویش برای اطمینان از پایداری عملکرد شبکه بسیار مهم است که به نوبه خود از عملکرد کلی اقتصادی، بهره وری و امنیت پشتیبانی می کند. قطع شبکه می تواند ضرر و زیان جدی برای مشاغل ایجاد کند، زیرا هم بر عملکرد داخلی و هم بر عملکردهای خارجی مانند وب سایت ها و فروش تأثیر می گذارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پارس پویش فن آور

شرکت پارس پویش فن‌آور از سال 1382 فعالیت خود را به عنوان یک شرکت ارائه دهنده راهکارهای نرم‌افزاری آغاز کرد. این شرکت در دو حوزه شبکه‌های سازمانی و تلکام به صورت فعال حضور داشته است و از سال 1396 به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناخته می‌شود. این شرکت ارائه دهنده اولین سامانه نرم‌افزاری متن باز (سامانه اکانتینگ متن باز IBS برای شبکه‌های LAN و اکانتینگ اپراتورهای شبکه‌های Dial-Up و VoIP در سال 1382) در ایران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]