اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006305444717184

وقتی مرزهای جنسیتی جابه‌جا می‌شوند

زنان و مردان در مورد مسائل مالی چگونه فکر می کنند؟

کد: 140006305444717184

https://bit.ly/3u9ITQ7

، (اخبار رسمی): بسیاری از خانم‌ها، چه آنان که ثروتمند و چه آن ها که زندگی معمولی دارند، درباره مدیریت امور مالی‌شان، احساس عدم امنیت و ناتوانی می‌کنند. تحقیقات نشان داده است بسیاری از مشکلات خانم‌ها در این زمینه به ترس و عدم اعتمادبه نفس آن‌ها برمی گردد.

زنان و مردان در مورد مسائل مالی چگونه فکر می کنند؟
زنان و مردان در مورد مسائل مالی چگونه فکر می کنند؟

منتقدین در توانایی زنان در مدیریت مالی دچار تردید هستند، اما هیچکس نمی‌تواند منکر این قضیه شود که زنان، زمانی که خواسته‌اند، موفقیت مالی به مراتب بیشتری را نسبت به مردان به دست آورده‌اند.

ترس و عدم اعتمادبه‌نفس، مشکلی است که زنان در مقایسه با مردان، بیشتر با آن درگیر هستند. زنان زیادی هستند که درآمد بسیار بالایی دارند اما هیچ پس‌اندازی ندارند، چون همه درآمد خود را خرج می‌کنند. آن‌ها همچنین برای دوران بازنشستگی خود نیز پس‌انداز کمی دارند، زیرا غالبا از فکر کردن به چنین مسائلی پرهیز می‌کنند. اکنون زنان زیادی موقعیت‌های شغلی مناسب و درآمدهای قابل توجه دارند اما حتی این گروه از زنان تمایلی ندارند تا خود را در معرض مسائل و تصمیم‌گیری‌های مالی قرار دهند. چرا ؟ این موضوع ریشه‌ای تاریخی دارد.

در طول تاریخ، زنان در تصمیم‌گیری‌های خود اعتمادبه‌نفس نداشته‌اند؛ این خیلی غم‌انگیز است، زیرا زنان توانایی بسیار زیادی در گرفتن تصمیمات خوب و صحیح دارند. عوامل زیادی ممکن است باعث شک و تردید زنان نسبت به توانایی‌های خودشان شود؛ مثلا نحوه تربیت آنان، آموزشی که دیده‌اند و یا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند. اما فارغ از این عوامل، اعتمادبه‌نفس کم زنان، تاثیر قابل توجهی در از دست رفتن آینده مالی‌شان داشته است. 

 نگرش زنان به موضوعات مالی، در خودباوری و توانمندی آن‌ها نیز تاثیر گذار است. بیایید با هم این دو مورد از نگاهی که زنان به مسایل مالی دارند، مرور کنیم:

زنان مسائل مالی را بیش از حد بزرگ می‌بینند

زنان معمولا مسائل مالی را خیلی بزرگتر از آن چیزی که واقعا هست، در نظر می‌گیرند؛ بنابراین از آن می‌ترسند. گواه این مورد داستان خانمی 3۰ ساله است که برای مدیریت امور مالی، مشاوری مخصوص به خود داشت. این خانم حقوق بالایی داشت، به تازگی ازدواج کرده بود و هنوز بچه‌ای نداشت. او فکر می‌کرد برای دوران بازنشستگی به پول خیلی زیادی نیاز دارد و او هرگز نخواهد توانست پس‌اندازی برای بازنشستگی خود داشته باشد و همین موضوع باعث نگرانی او شده بود.  محاسبات دقیقی انجام شد، و خانم جوان متوجه شد تصوری که داشته کاملا اشتباه بوده است. مبلغی که او برای بازنشستگی نیاز داشت کمتر ازآنچه بود که تصور می‌کرد. همین موضوع نگرانی او را تا حد زیادی کم کرد. این تجربه کوچک نشان می‌دهد داشتن اطلاعات و آگاهی چقد می‌تواند نگرانی‌های مالی را برای همه و به ویژه زنان کم کند.

زنان باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرند

به طور کلی، زنان به دنبال آن هستند که مسیر مالی خود را با تمام جوانبش تعیین کنند. بنابراین به دنبال مشاوره می‌روند و زمانی که یک مشاوره خوب بگیرند، به دنبال گوش کردن به حرف مشاور و عمل کردن آن هستند. زنان برخلاف مردان با برنامه‌های بلند مدت رابطه خوبی دارند. آن‌ها با تمرکز بر روی چگونگی خرج‌کردن، پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری می‌توانند به اهداف خود در زندگی جامه عمل بپوشانند.

برای زنان پول مانند یک سبک زندگی است که با برنامه پیش می‌رود. درحالی که برای مردان پول بیشتر شبیه برد و باخت است. این، تفاوت اصلی‌ای است که بین این دو جنس، دیده می‌شود. مشاورین مالی هنوز مطمئن نیستند که مردان در بودجه‌بندی بهترند یا زنان؟ اگرچه برخی‌ها می‌گویند که مردان منظم‌تر هستند اما مشاورین معتقدند که زنان بعد از مشخص کردن اهدافشان، بهتر از مردان می‌توانند عادات‌های خرج کردن‌ خود را مدیریت کنند.

زمانی که زنان در نهایت مسئولیت مالی را بپذیرند، مرزها را جابجا می‌کنند

رئیس بودن یا سرپرست خانواده بودن، این مسئولیت را بر عهده زنان می‌گذارد که نگرانی‌هایی داشته باشند. زمانی که زنان به دارایی‌های خود نگاه می‌کنند- البته نه همه آن‌ها- دوست دارند بدانند که آیا در مسیر درست خود قرار دارند یا نه؟ آن‌ها بیشتر نتیجه‌گرا هستند و کسب موفقیت برایشان بسیار اهمیت دارد. در حالی که مردان بیشتر نگران این هستند که چگونه در مقابل مشکلات منعطف بوده و بتوانند بعد از هر شکست خود را دوباره سرپا کنند. با این حال برخلاف مردان، زنان نسبت به معیارها و محاسبات، اعتمادبه‌نفس کافی ندارند.

در واقع یکی از باورهایی که در مورد زنان وجود دارد  این است که زنان عموما با ریاضی و حساب و کتاب ارتباط خوبی ندارند. در حالی که در واقعیت، ریاضی آن‌قدر که آن‌ها فکر می‌کنند، ترسناک نیست و چنانچه آموزش ببینند، بیشتر می‌توانند این موضوعات را درک کنند. زنان می‌خواهند بدانند چه چیزی انتظار آنان را می‌کشد، چگونه می‌شود برگشت سرمایه را مدیریت کرد و اینکه در طول چه مدت می‌توانند به اهدافی که مشخص کرده‌اند، برسند. مردان بیشتر به روش‌های معمول تمایل دارند و بسیار پیش می‌آید، بدون فکر کردن کافی درباره کاری، آن را انجام ‌دهند. این تفاوت اصلی است. 

به عبارتی دیگر، زنان زمانی که مسئولیت بپذیرند و امکانات در اختیارشان باشد، خیلی بهتر مدیریت می‌کنند و اگر کسی هنوز به این توانایی زنان شک دارد بهتر است به نتیجه این تحقیق توجه کند:

یک موسسه تحقیقات مالی با بررسی عملکرد زنانی که مدیر این موسسه بوده‌اند در طی 9 سال، متوجه شد که زنان در دوران مدیریت خود، رقیبان مرد را شکست داده‌اند. آن‌ها به طور سالیانه سودی در حدود 9 درصد را برای شرکت به ارمغان آورده­اند.

کلام آخر

اگر به گونه‌ای متفاوت به قضیه نگاه کنیم، حتی می‌توانیم بگوییم، ترس زنان نقطه قوت آن‌ها نسبت به مردان نیز هست زیرا باعث می‌‌شود که برای اقدامات مالی خود تحقیقات فراوان کنند و به منظور کنترل هر چه بیشتر ریسک‌ها و خطرها، از مشاوران مالی بهره بگیرند و به دنبال تضمین موفقیت خود باشند. همانطور که تحقیقات نشان داده، نمودار موفقیت زنان، گرچه با شیب ملایمی پیش می‌رود اما غالبا صعودی است.
 

 www.alafkhers.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

علف خرس

موسسه راهنمای اندیشه هدفمند به عنوان یک مرجع تخصصی و معتبر، با هدف آموزش‌ «سوادمالی» و فرهنگسازی در این زمینه فعالیت می‌کند. این موسسه تلاش می‌کند به ساده ترین روش ممکن، اطلاعات و آموزش‌های مفیدی را در اختیار افراد قرار دهد تا همه بتوانند با «مهارت و اصول اولیه مدیریت پول» در زندگی شخصی شان آشنا شوند. با کمک آموزش‌های این موسسه می توانید به زندگی مالی‌تان نظم ببخشید،‌ تصمیم‌گیری‌های مالی درست تری داشته باشید و پو‌ل‌تان را مدیریت کنید. سواد مالی به شما نگرش درست مالی می‌دهد و کمک می‌کند تا حساب کتاب زندگی‌تان در دست تان باشد و این رسالت موسسه راهنمای اندیشه هدفمند است:‌ رسیدن به موفقیت مالی با کمک آموزش و یادگیری

اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه