اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107166758717184
در دسترس نیست

چطور عمر پولمان را زیاد کنیم؟

کد: 140107166758717184

، (اخبار رسمی): اولین درآمدی را که به‌دست آوردید، یادتان می‌آید؟ چندساله بودید؟ آن پول چه مقدار بود؟ خاطرتان هست اولین درآمدتان چه مدت در کیف پول یا حساب بانکی‌تان دوام آورد، قبل از اینکه خرجش کنید؟

چطور عمر پولمان را زیاد کنیم؟
چطور عمر پولمان را زیاد کنیم؟

مدت زمانی که آن پول متعلق به شما بود، در حقیقت، عمر اولین درآمدتان بوده است. بله، ثروت نیز عمر دارد و ممکن است کوتاه یا بلند باشد. هرچه ما بتوانیم پول‌هایمان را مدت بیشتری برای خودمان نگه داریم، عمر پولمان بیشتر است و امنیت مالی بالاتری داریم. تصور کنید سر ماه رسیده است و حقوقتان واریز شده است؛ اما اصلاً برای مخارج ضروری زندگی‌تان به آن نیاز ندارید. در این شرایط، هرچه هم نداشته باشید، خیالی کاملاً راحت دارید.

حالا که با مفهوم عمر پول آشنا شدیم، ببینیم چطور می‌شود آن را افزایش داد.

1. خرج‌کردن کمتر از درآمد

ساده‌ترین راه افزایش عمر پول این است، که عمر آن را کمی بیشتر کنیم؛ یعنی همۀ درآمد ماهانه‌مان را خرج نکنیم. برای این منظور، باید بودجه‌بندی و مدیریت‌ هزینه‌ها را بلد باشیم. خرج‌هایمان را بشناسیم و موارد غیرضروری را حذف کنیم. وقتی برای مخارج ماه آینده برنامه داشته باشیم، احتمال اینکه بتوانیم کمتر از درآمد خرج کنیم، بیشتر می‌شود.

2. پس‌اندازکردن

شاید برای شما پس‌انداز کردن کار سختی باشد یا حتی با خود بگویید در این شرایط پس انداز کردن غیرممکن است اما برای این کار به ظاهر دشوار تکنیک و راه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید ابتدای هر ماه مبلغی را که حدس می‌زنید به آن نیاز پیدا نخواهید کرد در حساب جداگانه‌ای که امکان خرید آنلاین هم ندارد، واریز کنید- حتی اگر این مبلغ خیلی کم و ناچیز به نظرتان برسد- با این کار از اول ماه، روی مبلغ باقی‌مانده برنامه‌ریزی می‌کنید و کم‌کم ناخودآگاهتان رقم جدید را به‌عنوان درآمد ماهانه باور می‌کند. می‌توانید از خدمات پس‌انداز خودکار بانک‌ها استفاده کنید و این فرایند را از این هم ساده‌تر کنید. پولی که از این راه حاصل می‌کنید، می‌تواند پس‌انداز روز مبادایتان شود و زمانی که به آن بسیار نیاز دارید، به دادتان برسد.

3. سرمایه‌گذاری

ما در کشوری با اقتصادی تورم‌زده زندگی می‌کنیم و همه می‌دانیم که ارزش پول نقد خیلی زود ممکن است، کاهش یابد؛ پس سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌ها برای ما است تا هم عمر و هم ارزش پولمان را زیاد کنیم. سرمایه‌گذاری ممکن است خرید طلا یا فرشی نفیس باشد، شاید هم سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز. به هر روشی که بیشتر مناسبتان است، سرمایه‌گذاری کنید.

مواردی که در بالا گفته شد، سه اصل مهم و کلیدی از سواد مالی هستند. سواد مالی مجموعۀ دانش و مهارت‌هایی است که کمک می‌کند تصمیم‌های مالی بهتری بگیرید و در نهایت، به موفقیت و رفاه مالی برسید. کسی که از سواد مالی بهره‌مند است به این پنج اصل تسلط دارد: بودجه‌بندی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، مدیریت بدهی و آمادگی برای بازنشستگی.

اگر کمتر از عبارت سواد مالی شنیده‌اید، دلیلش روشن است؛ آموزش‌های مالی در هیچ مرحله‌ای از آموزش‌های عمومی جای ندارد. برای همین مؤسسات خصوصی این وظیفه را به عهده گرفته‌اند.

راهنمای اندیشۀ هدفمند یکی از این مؤسسه‌ها است که برای آدم‌هایی با شرایط بسیار متفاوت آموزش‌های مالی آماده کرده است. اگر حوصله و زمان کافی برای دنبال‌کردن سواد مالی را دارید، مسیر یادگیری سایت علف خرس را دنبال کنید؛ اما اگر آدم‌هایی پرمشغله هستید که می‌خواهید بیشتر تحقیق کنید، دنبال سرنخ دربارۀ این موضوع هستید، به مطالب ساده و کوتاه و کاربردی علاقه دارید که سریع و منظم در اختیارتان قرار بگیرد و همه‌جا هم در دسترس باشد، نشریۀ الکترونیک نقشۀ وزیری برای شماست.

خبر خوب این است که این نشریه، رایگان در سایت علف خرس در دسترس همه است. اگر فرصت خواندن مطالب را ندارید، می‌توانید فایل‌های صوتی آن را گوش کنید و یا ویدئوهایش را تماشا کنید و از آموزش‌های تصویری بهره‌مند شوید.

برای خواندن این نشریه، نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری ندارید و به راحتی می‌توانید آن را بخوانید. نقشۀ وزیری همان نقشه‌ای است که شما را به گنج می‌رساند چرا که گنج واقعی در دنیای امروز،‌همان دانش و اطلاعاتی است که مسیر موفقیت مالی را برایتان هموار می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

علف خرس

موسسه راهنمای اندیشه هدفمند به عنوان یک مرجع تخصصی و معتبر، با هدف آموزش‌ «سوادمالی» و فرهنگسازی در این زمینه فعالیت می‌کند. این موسسه تلاش می‌کند به ساده ترین روش ممکن، اطلاعات و آموزش‌های مفیدی را در اختیار افراد قرار دهد تا همه بتوانند با «مهارت و اصول اولیه مدیریت پول» در زندگی شخصی شان آشنا شوند. با کمک آموزش‌های این موسسه می توانید به زندگی مالی‌تان نظم ببخشید،‌ تصمیم‌گیری‌های مالی درست تری داشته باشید و پو‌ل‌تان را مدیریت کنید. سواد مالی به شما نگرش درست مالی می‌دهد و کمک می‌کند تا حساب کتاب زندگی‌تان در دست تان باشد و این رسالت موسسه راهنمای اندیشه هدفمند است:‌ رسیدن به موفقیت مالی با کمک آموزش و یادگیری

اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی