اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۳*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007045450617263

آموزش رایگان فارکس

کد: 140007045450617263

https://bit.ly/3kO9jnb

، (اخبار رسمی): آموزش فارکس نوعی دستورالعمل یا راهنمای تخصصی است که مهارت ها و اطلاعاتی در مورد تاکتیک ها، روش ها و روش های موفقیت آمیز معاملات فارکس فراهم می کند.

آموزش رایگان فارکس
آموزش رایگان فارکس

فارکس چیست و چه معنایی دارد؟

Forex یا Fx بازار معاملات ارزهای خارجی می باشد که برگرفته از عبارت Foreign Exchange Market است. مراکز عمده معاملات ارزی در جهان آمریکا، انگلستان و ژاپن می باشد. فارکس هیچ بازار فیزیکی متمرکزی ندارد.

از سال ۱۹۷۱ بازار جهانی ارز بصورت منسجم یافته شکل گرفت و با پیشرفت تکنولوژی در سال ۱۹۹۸ روند رشد و توسعه آن شکل گرفت.

Exchange Rate یا نرخ تبدیل

شما می تواننید ارزهای مختلف را با استفاده از نرخ تبدیل به یک دیگر تبدیل کنید. برای مثال فرض کنید ۱۰۰/۰۰۰ یورو پول نقد دارید و میخواهید آن را به دلار تبدیل کنید. نرخ تبدیل یورو به دلار به ما نشان می دهد که به ازای پرداخت ۱ یورو ۱٫۱۳ دلار دریافت میکنیم. بنابراین با پرداخت ۱۰۰/۰۰۰ یورو ۱۱۳/۰۰۰ دلار دریافت خواهید کرد.

این کار اصلی است که در فارکس انجام میشود. در این بازار شما میتوانید تمامی ارزهای مختلف را با یکدگیر معامله کنید و کار فارکس محاسبه نرخ برابری ارزها است.علاوه بر ارزها شما میتوانید چیز های دیگر هم در این بازار معامله کنید که در بازار فارکس نیست.

برای مثال شاخص های بزرگ بورس دنیا مانند نزدک، داوجونز و… طلا، نفت و کالایهای معاملاتی مانند گندم، برنج، مس، نیکل و… در کارگزاری های فارکس معامله می شوند، اما بازار فارکس محسوب نمی شوند.

نحوه خرید و فروش ارز در بازار فارکس

در بازار فارکس مانند بازار بورس خرید و فروش ارز توسط کارگزاری انجام می شود که نقش واسطه بین خریدار و فروشنده را ایفا میکند و تحت نظر نهاد های نظارتی فعالییت میکنند.خود این نهاد ها تحت نظر دستگاه اقتصادی کشورهای مبدا فعالیت میکنند و با توجه به غیر متمرکز بودن بازار فارکس، با وضع قوانین و نظارت بر فعالیت بر فعالیت کارگزاران از بروز مشکلات و تخلف آنها جلوگیری میکنند.

نهاد های نظارتی زیادی بر فعالیت کارگزاری ها وجود دارند که مهمترین آنها عبارت اند از: Mifid (اتحادیه اروپا)، NFA (آمریکا)، CySEC (قبرس)، FINMA (سوئیس) و… می باشند.

تایم کاری بازار فارکس

با توجه به تقویم کاری بین المللی بازار فارکس از بامداد دوشنبه تا جمعه بصورت ۲۴ ساعته فعال می باشد. بر اساس مناطق زمانی مختلف و مرکزهای عمده مبادلات ارزی، ۵ جلسه معاملات اصلی در این بازار وجود دارد که به ترتیب عبارت اند از: سیدنی، ژاپن، فرانکفورت، لندن، نیویورک

نکته: انجام معاملات در هر ساعت از شبانه روز در این بازار محدودیتی ندارد و هر فرد در هر نقطه از جهان می تواند در جلسه معاملاتی مد نظر خود، معامله انجام دهد.

جفت ارزها در بازار فارکس

  • جفت ارزهای اصلی (Majors)

چون قوی ترین ارز موجود در جهان، دلار آمریکا با نقدشوندگی بسیار بالا می باشد، همه برابری ارزی مهم که دلار آمریکا در یک طرف آن باشد جفت ارز اصلی گفته می شود.

  • جفت ارزهای فرعی (Minors)

معاملات کمتری در جفت ارزهای کراس (فرعی) در بازار فارکس انجام می شود. این جفت ارزها در اقتصاد دنیا اهمیت کمی دارند مانند: روپیه، دینار، لیر و… که حجم کمتری در بازار جهانی را دارند.

  • جفت ارزهای ناشناس (Exotic)

جفت ارزهایی که یک طرف ارز اصلی و طرف دیگر یکی از ارزهای نو ظهورباشند را ناشناس گویند. کارمزد های بسیار بالا و نوسانات قیمتی بسیار زیاد و نامعقول آنها باعث شده محبوبیت چندانی در بین معامله گران نداشته باشد.

مهم ترین جفت ارز در بازار فارکس

جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) با حجم معاملات فارکس روزانه ۲۳% پرحجم ترین ارز در بازار می باشد. حجم روزانه تمام بازارها برای این جفت ارز بیش از یک تریلیون دلار است. اروپا و آمریکا دو قطب مهم اقتصاد دنیا هستند و این موضوع باعث محبوبیت این جفت ارز شده است.

مفهوم حساب دمو (Demo) یا تمرینی

امروزه تمام کارگزاری ها به دلیل ریسک بالای فعالیت در بازار، برای معامله گران تازه وارد حساب تمرینی یا دمو ارایه می کنند تا این افراد بتوانند در شرایط واقعی بازار و بدون سرمایه اولیه معامله کنند و کسب تجربه نمایند.

مفهوم اسپرد (Spread)

اسپرد در موفقیت معامله گران در فارکس و دیگر بازارهای مالی اهمیت زیادی دارد و یکی از مفاهیم مهم بازارهای مالی به شمار می رود.

به اختلاف قیمت خرید و فروش که در صرافی مشاهده می شود اسپرد می گویند. وقتی قصد معامله در بازار فارکس را دارید شما دو قیمت را مشاهده میکنید، قیمت خرید و قیمت فروش و مانند بازار های دیگه مثل بازار خرید و فروش ملک و ماشین نمیباشد که یک قیمت ثابت داشته باشد.

منبع: آکادمی نسترادابورس

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۳*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | علم و آموزش