اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007085456317322

معرفی ۲۵ رژیم غذایی برای لاغر شدن

کد: 140007085456317322

https://bit.ly/3uvMt7n

، (اخبار رسمی): حجم زیادی از اطلاعات در اینترنت در مورد چگونگی کاهش وزن سریع و تناسب اندام وجود دارد. اگر به دنبال بهترین نکات رژیم غذایی برای لاغر شدن و کاهش وزن هستید، توصیه‌های بی‌پایان می‌تواند برای شما گیج کننده باشد.

معرفی ۲۵ رژیم غذایی برای لاغر شدن
معرفی ۲۵ رژیم غذایی برای لاغر شدن

اگرچه رژیم‌های بسیار محدود کننده و برنامه‌های غذایی حذف کننده منجر به کاهش وزن کوتاه مدت می‌شود، اما اکثر افراد نمی‌توانند روند این رژیم‌ها را حفظ کنند. معمولا افراد بعد از گذشت چند هفته خسته می‌شوند و از برنامه‌ی رژیمی سرپیچی می‌کنند.

اگرچه کاهش ۴.۵ کیلوگرم در هفته با پیروی از رژیم غذایی عجیب و غریب وسوسه کننده به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که این نوع کاهش وزن اغلب ناسالم و ناپایدار است.

رمز کاهش وزن ایمن و موفق، در پیش گرفتن یک شیوه‌ی زندگی سالم، متناسب با نیازهای فردی شما است تا بتوانید آن را تا آخر عمر حفظ کنید.

نکات زیر روش‌های سالم و واقع‌بینانه‌ای هستند تا شما را در مسیر اصلی قرار داده، و وزن و تناسب اندام خود حفظ کنید.

در این مقاله از نیکبود، ۲۵ مورد از بهترین نکات رژیم غذایی برای لاغر شدن و بهبود سلامت برای شما فراهم شده است. با ما همراه باشید.

۱. مصرف فیبر را بالا ببرید

فیبر در مواد غذایی سالمی از جمله سبزیجات، میوه‌ها، لوبیا و غلات کامل یافت می‌شود. مطالعات معتبر انجام شده نشان داده‌اند که مصرف مواد غذایی غنی از فیبر می‌تواند به کاهش وزن و حفظ آن کمک کند. با افزودن لوبیا به سالاد، مصرف جو در صبحانه یا خوردن آجیل و دانه‌های غنی از فیبر، به راحتی می‌توانید یک رژیم غذایی برای لاغر شدن همراه با سلامتی و تعادل ایجاد کنید.

۲. شکر ممنوع!

مواد غذایی قندی، به ویژه نوشیدنی‌های قندی، دلیل اصلی افزایش وزن ناسالم و مشکلات سلامتی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی می‌باشد. به علاوه، موادی مانند آب نبات، نوشابه و محصولات پخته شده که حاوی مقدار زیادی قند اضافی هستند، از نظر مواد مغذی که بدن شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد، بسیار ضعیف هستند. حذف مواد غذایی حاوی قند زیاد، یک راه عالی برای کاهش وزن اضافی است.

به این نکته توجه داشته باشید که غذاهایی که به عنوان “سالم” یا “ارگانیک” معرفی می‌شوند، می‌توانند میزان قند بسیار بالایی داشته باشند. بنابراین، خواندن برچسب‌های تغذیه ضروری است.

۳. فضایی برای چربی سالم بذارید.

در حالی که چربی اغلب اولین ماده‌ای است که در رژیم غذایی برای لاغر شدن حذف می‌شود، اما باید بدانید که چربی‌های سالم در واقع می‌توانند به شما در رسیدن به کاهش وزن کمک کنند.

در حقیقت، در رژیم غذایی که سرشار از مواد غذایی مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل است، کاهش وزن طبق مطالعات، به حداکثر رسیده است. چربی‌های سالم به شما کمک می‌کنند تا مدت طولانی‌تری سیر بمانید، هوس را کاهش داده و در نهایت به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

۴. حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

یعنی چه؟

حواس پرتی هنگام خوردن غذا، ممکن است باعث شود شما کالری بیشتری مصرف کنید. خوردن وعده‌های غذایی مقابل تلویزیون یا رایانه به نظر شما مشکلی ندارد، اما باید بدانید که همین موارد باعث حواس پرتی شما می‌شود.

 غذا خوردن پشت میز شام، به دور از حواس پرتی‌های احتمالی، نه تنها یک راه خوب برای کاهش وزن شما است، بلکه به شما این فرصت را می‌دهد تا با عزیزان خود ارتباط  برقرار کنید.

تلفن‌ هوشمند وسیله دیگری است که باید هنگام غذا خوردن کنار گذاشته شود. زیر و رو کردن اخبار در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … مانند تلویزیون یا رایانه حواس شما را پرت می‌کند.

۵. با پیاده‌روی به سوی سلامتی پیش برید

بسیاری از مردم معتقدند که برای کاهش وزن سریع، باید از یک برنامه ورزشی دقیق استفاده کنند. در حالی که برای داشتن تناسب اندام انواع مختلف فعالیت‌ها مهم هستند. پیاده روی راهی عالی و آسان برای سوزاندن کالری است. تنها 30 دقیقه پیاده روی در روز، کمک زیادی به کاهش وزن می‌کند. بعلاوه، پیاده‌روی یک فعالیت لذت بخش است که می‌توانید در داخل و خارج از خانه و هر زمان از روز، انجام دهید.

۶. آشپز درونتان را بیدار کنید

تحقیقات نشان داده‌اند که پخت و پز در خانه، سبب کاهش وزن و تغذیه سالم می‌شود.

بله! خوردن وعده‌های غذایی در رستوران لذت بخش است. و در عین حال می‌تواند شامل برنامه رژیم غذایی سالم باشد. اما تمرکز بر پخت وعده‌های غذایی در خانه، راهی عالی برای کنترل وزن است.

علاوه بر این، تهیه وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان می‌دهد که با مواد اولیه جدید و سالم غذا درست کنید و در عین حال در هزینه خود صرفه جویی کنید.

۷. صبحانه‌ای سرشار از پروتئین داشته باشید

گنجاندن مواد غذایی غنی از پروتئین مانند تخم مرغ در صبحانه برای کاهش وزن بسیار مفید است.

به سادگی با تعویض کاسه کورن فلکس با کاسه‌ی پروتئین تهیه شده از تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده، می‌توانید به کاهش وزن خود کمک کنید. با افزایش مصرف پروتئین در صبح، می‌توانید به جلوگیری از خوردن میان وعده‌های ناسالم و بهبود کنترل اشتها در طول روز، کمک کنید.

۸. کالری ننوشید

امروزه اغلب افراد می‌دانند که باید از نوشابه‌های گازدار و میلک شیک اجتناب کنند. با این حال، بسیاری متوجه نیستند که حتی نوشیدنی‌هایی که برای افزایش عملکرد ورزشی یا بهبود سلامتی تبلیغ می‌شوند، می‌توانند حاوی مواد چاق کننده باشند.

نوشیدنی‌های ورزشی، قهوه و آب‌های طعم دار، کالری، رنگ مصنوعی و قند بسیار بالایی دارند.

حتی آبمیوه‌، که اغلب به عنوان یک نوشیدنی سالم معرفی می‌شود، در صورت مصرف زیاد می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

بر روی هیدراتاسیون با آب تمرکز کنید تا تعداد کالری مصرفی خود در طول روز را به حداقل برسانید.

۹. هوشمندانه خرید کنید

حتما لازم نیست رژیم غذایی برای لاغر شدن خیلی عجیب و غریب باشد. ایجاد لیست خرید و پایبندی به آن، راهی عالی برای اجتناب از خرید مواد غذایی ناسالم و در نتیجه کاهش وزن .

طبق داده‌های بدست آمده، تهیه لیست خرید منجر به تغذیه سالم تر و کاهش وزن می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های محدود کردن خریدهای ناسالم در سوپرمارکت، خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده سالم قبل از خرید است.

مطالعات نشان داده است که اگر گرسنه به خرید بروید، به خرید غذاهای پرکالری و ناسالم روی می‌آورید.

۱۰. هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی در طول روز، برای سلامت کلی مفید است و می‌تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. یک مطالعه روی بیش از 9500 نفر نشان داد افرادی که به میزان کافی هیدراته نشده‌اند دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری هستند و احتمال چاقی بیشتری نسبت به افرادی که به طور مناسب هیدراته شده‌اند دارند. علاوه بر این، طبق داده‌های بدست آمده، افرادی که قبل از غذا آب می‌نوشند کالری کمتری وارد بدنشان می‌کنند.

ادامه مطلب در مجله سلامتی نیکبود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی