اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007135462017349

دلایل جذابیت پرفورمنس مارکتینگ!

کد: 140007135462017349

https://bit.ly/3CioavI

، (اخبار رسمی): اینترنت برای همیشه نحوه‌ی مرور و خرید محصولات را تغییر داده است. طبیعتاً این تحول، تغییراتی در نحوه‌ی تبلیغات و فروش شرکت‌ها و کسب و کارهای متفاوت را نیز موجب شده است. امروزه بازاریاب‌ها این امکان را دارند که داده‌های کمپین‌ها را به صورت شبانه روزی جمع آوری کرده و در صورت لزوم اندازه گیری نمایند.

دلایل جذابیت پرفورمنس مارکتینگ!
دلایل جذابیت پرفورمنس مارکتینگ!

اینترنت برای همیشه نحوه‌ی مرور و خرید محصولات توسط مصرف کنندگان را تغییر داده است. طبیعتاً این تحول، تغییراتی در نحوه‌ی تبلیغات و فروش شرکت‌ها و کسب و کارهای متفاوت را نیز موجب شده است. امروزه بازاریاب‌ها این امکان را دارند که داده‌های کمپین‌ها را به صورت شبانه روزی جمع آوری کرده و در صورت لزوم اندازه گیری نمایند. شفافیت داده‌ها برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌آورد تا نسبت به بهبود کمپین‌های خود اقدام نموده و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشند. به همین دلیل است که به این نوع از بازاریابی، بازاریابی نتیجه گرا و یا “Performance Marketing” گفته می‌شود. در این مقاله از آژانس پرفورمنس مارکتینگ پاسخ به معرفی و بررسی بازاریابی عملکردی خواهیم پرداخت.

پرفورمنس مارکتینگ دقیقاً چگونه تعریف می‌گردد؟

پرفورمنس مارکتینگ اصطلاحی است که برای کمپین‌های بازاریابی آنلاین در نظر گرفته می‌شود، یعنی جایی که تبلیغ کنندگان به شرکت‌های بازاریابی یا بسترهای تبلیغاتی برای نتایج به دست آمده هزینه ای را می‌پردازند. بر خلاف بازاریابی سنتی و ارگانیک، پروفورمنس مارکتینگ به طور مشخص به منظور هدایت اقدامات (عملکرد)، ردیابی و اندازه گیری میزان موفقیت آن‌ها استفاده می‌گردد.

در حالی‌که شرکت‌های بزرگ توانایی هزینه کردن میلیون‌ها دلار برای تبلیغات و برندسازی خود را دارند، اکثریت مشاغل تنها می‌توانند بر کمترین میزان بودجه در این زمینه تمرکز کرده تا بتوانند سودده باقی بمانند. بازاریابی عملکردی یا همان پرفورمنس مارکتینگ اختیار را در دستان تبلیغ کننده قرار می‌دهد. شما اقدام را تعیین نموده و پس از تکمیل شدن و به نتیجه رسیدن آن هزینه ای را پرداخت می‌کنید، خواه این اقدام فروش باشد، یا کلیک و یا هر چیز دیگر. به بیان ساده تر می‌توان گفت، هزینه‌های بازاریابی عملکردی بر اساس نتایجی که حاصل می‌شود محاسبه می‌گردد.

چه چیزی باعث متفاوت بودن پرفورمنس مارکتینگ می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید، در اکثریت انواع تبلیغات سنتی، تبلیغ کننده هزینه ای را برای فضای مورد نظرش برای تبلیغات فارغ از عملکرد و نتیجه می‌پردازد. این هزینه می‌تواند صدها تا هزاران دلار را در بگیرد. شاید بتوان گفت مهم‌ترین دلیل تفاوت بازاریابی عملکردی همین تفاوت در محاسبه و پرداخت هزینه باشد. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد در پرفورمنس مارکتینگ فقط هزینه‌ی تبلیغات برای معاملات و نتایج مثبت و موفق پرداخت خواهد شد.

بازاریابی عملکردی در مقایسه با بازاریابی برندسازی

در بازاری که از برندهای متفاوت اشباع شده است، برجسته شدن و برجسته ماندن یک چالش مهم به حساب می‌آید. به همین دلیل می‌توان اذعان کرد که نام تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. راه‌های زیادی برای افزایش آگاهی از نام تجاری یا همان برند وجود دارد که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بومی و بازاریابی محتوایی اشاره نمود. برخی از این موارد در زیر چتر بازاریابی عملکردی قرار می‌گیرند، چرا که قابل اندازه گیری بوده و تبلیغ کنندگان تنها هزینه‌ی اقدامات خاص را پرداخت می‌نمایند.

بازاریابی عملکردی در مقایسه با بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یا “Affiliate Marketing” را می‌توان یقیناً زیرمجموعه ای از بازاریابی عملکردی به شمار آورد، چرا که کاملاً توسط معیارها و اهداف هدایت می‌گردد. بازاریاب وابسته به نمایندگی از صاحب یک کسب و کار و با هدف افزایش ترافیک، کلیک و فروش محصولات و یا خدمات آن فرد تبلیغ می‌کند. شرکت وابسته تنها برای اقدامات انجام شده از قبیل کلیک، تبدیل یا lead هزینه دریافت می‌نماید.

نحوه‌ی اندازه گیری نتایج در بازاریابی عملکردی

عنصر بسیار تعیین کننده در بازاریابی عملکردی “ROI” است. نرخ بازگشت سرمایه و یا “Return On Investment” که به اختصار ROI خوانده می‌شود، در حقیقت نرخ پول به دست آمده به نسبت میزان پول سرمایه گذاری شده است. در بازاریابی عملکردی هر گونه فعالیت و اقدام در برابر KPI های از پیش تعریف شده، اندازه گیری، گزارش و تجزیه و تحلیل می‌شود. “Key Performance Indicator” که به طور اختصار KPI خوانده می‌شود، به معنی شاخص کلیدی عملکرد و در واقع متغیری قابل اندازه گیری است. این متغیر نشان دهنده‌ی میزان موفقیت در رسیدن به اهداف کلیدی می‌باشد. با استفاده از همین KPI در پرفورمنس مارکتینگ عملکرد یک کمپین را می‌توان درک کرد و نسبت به بهینه سازی آن اقدام نمود.

ROI قابل اندازه گیری کلید موفقیت در بازایابی دیجیتال (Digital Marketing) می‌باشد، به همین دلیل می‌توان گفت ردیابی آن به طور منظم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ابزارهای متعددی به منظور بهینه سازی عملکرد وجود دارند. اما لازم است بدانید نسبت به انتخاب و استفاده‌ی هر کدام که اقدام می‌نمایید، می‌بایست زمان کافی و مناسب به کمپین خود اختصاص داده تا داده‌ها را جمع آوری کند. هر چه داده‌ها و اطلاعات بیشتری داشته باشید، طبیعتاً بینش عمیق‌تری خواهید داشت. در نتیجه امکان بهینه سازی دقیق‌تر و مؤثرتری وجود خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی