اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007255482217375

افزایش سرعت هارد

کد: 140007255482217375

https://bit.ly/3m9b1jG

، تبریز , (اخبار رسمی): اگر شما هم مثل من از هارد خود زیاد استفاده می‌کنید احتمالا مشکل کند شدن هارد و یا کند شدن کلی سیستم مواجه شده‌اید. یعنی هاردی که استفاده ‌می‌کنید عملکرد همیشگی خودش را ندارد و سرعتش بسیار کمتر شده. این کندی به دلایل زیادی رخ می‌دهد و البته هر یک از این دلایل راه حلی دارد.

افزایش سرعت هارد
افزایش سرعت هارد

در این مقاله از کندو مگ قصد داریم تا راهنمای جامعی را در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید به راحتی سرعت هارد خودتان را افزایش دهید و بهترین عملکرد ممکن را از هارد خودتان دریافت کنید.

چگونه سرعت هارد را افزایش دهیم؟

اگر دقت داشته باشید همیشه در سایت‌هایی مثل دیجیکالا که فروش لوازم دیجیتال را به عهده دارند، هارد کامپیوتر و قیمت هارد اینترنال و اکسترنال یک شاخصه کلیدی برای قیمت گذاری کامپیوتر به حساب می‌آید. این یعنی که این قطعه یکی از مهترین اجزای یک لپتاپ یا کامپیوتر است.

این قطعه به کاربر کمک می‌کند تا اطلاعات خود مانند عکس، موسیقی، فیلم و… را به راحتی روی این قطعه ذخیره کند تا بعدا از این فایل‌ها استفاده کند. البته توجه داشته باشید که حتی بهترین هاردهایی که در دنیا وجود دارند هم روزی به مشکل برخواهند خورد و ممکن است که مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند. البته اگر شما این مقاله را نمی‌خواندید رفع این مشکل بسیار سخت میشد ولی حالا که اینجا هستید تا آخر این مقاله من را همراهی کنید تا روش‌های افزایش سرعت هارد را به شما یاد دهم.

دلایل کم شدن سرعت هارد اکسترنال

بهتر است قبل از اینکه سراغ روش‌های افزایش سرعت هارد برویم بهتر است بفهمیم که اصلا چرا هارد ما کند شده است.

  • بیشتر شدن تعداد بد سکتورهای هارد
  • سیو فایل‌های مشابه یکدیگر به تعداد زیاد
  • ویروسی شدن هارد توسط نرم افزارهای مخربی که در اینترنت گشترش یافته‌اند.

تست عملکرد هارد

برای اینکه از عملکرد هارد خود مطمئن شوید بهتر است نرم افزار novabench را دانلود و نصب کنید و از طریق گزینه test  این نرم افزار عیب هارد مورد نظر خود را پیدا کنید.

افزایش سرعت هارد با 4 روش ساده

خب حالا رسیدم به قسمت اصلی یعنی روش بهبود عملکرد هارد. در ادامه 4 روش را به شما معرفی خواهیم کرد تا به راحتی عملکرد هارد خود را بهبود ببخشید

روش اول؛ پاکسازی فایل‌های موقت

بعضی وقت‌ها هنگام استفاده از مرورگر فایل‌های موقتی روی هارد ساخته می‌شوند که فضای زیادی از هارد شما اشغال می‌کند و باعث می‌شود که سرعت هارد شما کاهش یابد.

حذف کردن فایل‌های موقت دو روش دارد که یکی از این روش‌ها استفاده از نرم افزار خود ویندوز به نام disk clean up است

وارد بخش my computer بشوید و روی ماوس راست کلیک کنید و در منوی باز شده روی گزینه properties کلیک کنید و بعد از این مرحله گزینه disk clean up را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه files و انتخاب فایل‌های مورد نظر خود، فایل‌های اضافی را پاک کنید.

پاک کردن نرم افزار با استفاده از wise disk cleaner

نرم افزارهای زیادی برای اینکه شما سرعت هارد خود را زیاد کنید وجود دارند ولی اگر از ما بپرسید ما نرم افزارwise disk cleaner  را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه با این هدف ایجاد شده است تا عملکرد هاردها را بهبود ببخشد و به افراد کمک کند تا سرعت هارد خود را افزایش دهند.

این برنامه قابلیتی دارد که به شما کمک می‌کند تا نوع فایل‌هایی که می‌خواهید از هارد خودتان پاکسازی کنید را مشخص کنید و به راحتی سرعت هارد خود را افزایش دهید.

بهتر است برای استفاده از این نرم افزار از حالت پیشفرض wise disk cleaner استفاده کنید تا فایل‌های مهمی که در هارد شما وجود دارد پاک نشود.

بعد از این فایل‌های مورد نظر را انتخاب کردید با استفاده از گزینه ضربدر قرمز رنگ حجم هارد خود را افزایش دهید.

روش دوم افزایش سرعت هارد با کمک ابزار check disk

اگر مقاله را با دقت خوانده باشید، بالاتر نوشته بودیم که بد سکتورها باعث کند شدن هارد شما می‌شوند. ابزار check disk به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا هارد شما بد سکتور دارد یا نه.

برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید باید وارد بخش my computer شوید و سپس روی سربرگ Tools کلیک کنید و گزینه check now را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می‌شود روی گزینه Automatically fix file System Errors کلیک کنید و گزینه Start را انتخاب کنید.

روش سوم؛ افزایش سرعت هارد اینترنال و اکسترنال با استفاده از یکپارچه سازی هارد

بخش بخش شدن هارد باعث می‌شود تا عملکرد هارد شما بدتر شود. Defragmentation به عملیاتی گفته می‌شود که اطلاعات یک هارد را در کنار همدیگر قرار می‌دهند.

این روش مراحل کوتاهی دارد: شما کافیست تا در my computer روی گزینه properties کلیک کنید و در بخش tools گزینه defragment now را انتخاب کنید تا سرعت هارد اینترنال و اکسترنال شما افزایش یابد.

روش چهارم؛ افزایش قدرت هارد با قابلیت Write Caching

این قابلیت که فقط در ویندوزهای 7 و ویستا موجود است راه حلی کاربردی افزایش سرعت هارد در ویندوز است. روش کار این قابلیت به این صورت است که برای بهبود عملکرد هارد اطلاعات سیستم شما را قبل از این که در هارد دیسک نوشته شوند در Write Caching می‌نویسند.

برای اینکه این قابلیت فعال شود باید چند مرحله را طی کنید:

وارد بخش device manger شوید

در پنجره جدیدی که باز می‌شود هارد مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید

گزینه properties را انتخاب کنید و سربرگ policies را باز کنید

در آخر روی Enable writing caching on the device کلیک کنید و ok را انتخاب کنید

روش پنجم؛ بهبود عملکرد هارد با پارتیشن بندی هارد

این کار به شما کمک می‌کند تا فضای هارد خود را تقسیم کنید و همچنین سرعت هارد را افزایش دهید. برای اینکه هارد خود را به درستی پارتیشن بندی کند طبق راهنمای زیر پیش بروید تا بتوانید به راحتی عملکرد هارد خود را بهبود ببخشید:

داخل بخش computer management شوید

روی گزینه disk management کلیک کنید

روی گزینه shrink volume کلیک کنید

اندازه‌ای را که برای هارد خود مد نظر دارید را وارد کنید و گزینه shrink را انتخاب کنید

بخشی را که پارتیشن بندی نکردید را انتخاب کنید و روی گزینه new simple volume کلیک کنید

مقدار حافظه‌ای که مد نظر دارید را انتخاب کنید و در آخر گزینه finish را انتخاب کنید

روش ششم؛ ارتقای هارد

اگر که هیچکدام از مراحل بالا جواب نداد احتمالا اشکال هارد شما سخت افزاری است و شما باید هارد خود را پیش یک تعمیر کار متخصص ببرید.

در آخر هم چند پیشنهاد کوتاه برای بهبود عملکرد هارد برایتان داریم:

بهتر است که قابلیت هایبرنت هارد خود را غیر فعال کنید

سطل زباله ویندوز خود را پاکسازی کنید

فرمت هارد را از fat32 به ntfs عوض کنید

هارد خود را هر چند وقت یکبار اسکن کنید

خرید فلش هم برای فایل‌های اضافی راه حل بسیار خوبی است

سخن آخر

در این مقاله با همدیگر تمامی روش‌های افزایش سرعت هارد را بررسی کردیم. از اینجا به بعد راه ما و شما جدا نمی‌شود شما مشغول سرعت بخشیدن به هارد خود هستید و ما اینجا منتظر می‌مانیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم:)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه توسعه دهنگان کندو

گروه برنامه نویسی و توسعه دهندگان کندو، با تکیه بر علم روز و ابزار های بروز طراحی ، طراحی و توسعه در تمام پلتفرم ها و سرویس را شروع کرد. ما گروهی جوان و علاقمند به کارمان هستیم. ما در پی علاقه و مهارت های خود، گروه کندو را تشکیل دادیم؛ به آرزوی آن روز که این گروه و این پلتفرم رشد کند و در میان کمپانی های کلان جهان قرار بگیرد. در سایت کندو، ما خدمات متنوعی را به شما ارائه میدهیم. خدماتی همچون طراحی سایت، سئو و تولید محتوا. ادرس سایت: https://candopc.ir وبلاگ سایت: blog.candopc.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]