اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000727548504773

در کنفرانس خبری استارتاپ درمانکده بررسی شد:

صنعت سلامت ایران و جهان و نقش استارتاپ‌ها در توسعه فناورانه آن

کد: 14000727548504773

https://bit.ly/3vxYR7m

، تهران , (اخبار رسمی): کنفرانس خبری مدیران و بنیانگذاران استارتاپ درمانکده، ارائه دهنده خدمات سلامت آنلاین روز یکشنبه 11 مهر ماه 1400 به صورت آنلاین برگزار شد.

صنعت سلامت ایران و جهان و نقش استارتاپ‌ها در توسعه فناورانه آن
صنعت سلامت ایران و جهان و نقش استارتاپ‌ها در توسعه فناورانه آن

در ابتدای این رویداد، محسن صدر، بنیانگذار و مدیر عامل درمانکده با اشاره به وضعیت صنعت سلامت دیجیتال در ایران و دنیا و اهمیت ارتباط متقابل دولت و استارتاپ‌ها در دوران کرونا گفت:« پیشرفت‌ها و دستاوردهای درمانکده، به عنوان یکی از بازیگران مهم صنعت سلامت دیجیتال در ایران و تجربه‌ها و آزمون و خطاهای صورت گرفته نشان داد که دولت‌ها با تکیه بر اطلاعات بزرگ دیجیتال BIG DATA و تحلیل داده‌های کلان می‌توانند نظام سلامت را تقویت کرده و بخش عمده ای از آسیب‌هایی را که بحرانی چون کرونا بر این نظام وارد می کند، خنثی نمایند.»

مدیر عامل درمانکده با اشاره به خصلت «پزشک محور» بودن نظام سلامت در ایران گفت: «در بحران اخیر دیتاهای ارزشمند استارتاپ‌های حوزه سلامت می‌توانستند در خدمت سیستم رگولاتوری حوزه سلامت قرار گرفته و آسیب‌های این همه گیری را به حداقل برسانند. تا جایی که طبق برآوردها احتمال کاهش 30 درصدی کشته شدگان و کاهش 20 درصدی هزینه‌های صرف شده مردم وجود داشت. این در حالی بود که نه تنها متولیان امر از این مساله استقبال نکردند، بلکه حتی سنگ اندازی‌هایی هم در مسیر استارتاپ‌هایی مانند درمانکده که به صورت خودجوش اقدام به خدمت رسانی می‌کردند، صورت گرفت»

نکته جالب دیگری که بنیانگذار این استارتاپ مطرح کرد این بود که با اتکا به دیتاهای روی سیستم، امکان پیش بینی و پیشگیری برخی از موج‌های بیماری و سبک کردن بار کادر درمان وجود داشت. برای مثال به طور تقریبی و گاهی دقیق می‌توانستیم بگوییم که الان کرونا در کجای کشور یا شهر در حال رشد است و موج بعدی از کجا شروع می‌شود. این مساله می‌توانست توصیه‌هایی را درباره سیاست‌های قرنطینه و پیشگیری‌های اضطراری به همراه داشته باشد که راهنمایی موثری برای دولت بود. این قابلیت‌ها از تست کرونای آنلاین درمانکده و با شناسایی آی پی‌های کاربران و حتی تلفنی که تماس با آن گرفته می‌شد، ایجاد می‌شد که هیچ استفاده ای از سوی نهادهای مسئول به عمل نیامد»

محسن صدر در ادامه به وضعیت صنعت سلامت دیجیتال در دنیا و ایران پرداخت و با اشاره به این که در دنیا 15 درصد صنعت سلامت دیجیتالی شده گفت: «خدمات مختلفی مانند سرویس از راه دور، آزمایش‌ها و خدمات پاراکلینیکی از راه دور انجام می‌شود، اما این رقم در ایران کمتر از نیم درصد است.»

وی گفت: «با وجود سرمایه گذاری استارتاپ‌ها و رشد چند صد برابری آن‌ها، هنوز هم این سرعت در مقایسه با رشد جهانی بسیار نازل است. این در حالی است که صنعت سلامت دیجیتال توانسته است تاکنون مفهوم عدالت بهداشتی و درمانی و دسترسی سریع از همه نقاط کشور به متخصصین و توسعه شاخص‌های بهداشتی را در عمل نشان دهد. این مساله از آن جایی مهم است که 40 درصد کل پزشکان متخصص در تهران هستند. علاوه بر این در تعدادی از مراکز استان به ازای هر 10 هزار نفر 15 متخصص وجود دارد و در مابقی شهرها میانگین پزشک متخصص کمتر از سه نفر است. این مساله به وضوح لزوم حمایت از پلتفرم‌ها و نقش آن‌ها در ایجاد دسترسی سریع مردم به خدمات و کاهش هزینه‌های رفت و آمد، زمان انتظار در مطب و کلینیک‌ها را یادآوری می‌کند.»

صدر با اشاره به این که در پاراکلینیک‌ها بخش عمده ای از هزینه‌های MRI و خدمات مشابه ناشی از کلیشه است گفت: «در صورت دیجیتالی شدن این خدمات، 20 درصد هزینه‌های درمانی و بیمه در کشور صرفه جویی می‌شود که در واقع نوعی صرفه جویی ارزی و دلاری است و نهایتا به نفع بیمار است.»

بنیانگذار درمانکده در پایان سخنان خود به روایتی از نحوه ایجاد و توسعه درمانکده در شش سال گذشته پرداخت و ضمن ارائه داده‌های آماری از پروسه رشد این استارتاپ، تحلیل‌های دقیقی در خصوص بازار این صنعت ارائه کرد و گفت: «رشد درمانکده از سال 98 به سال 99 ده برابر بود و این رشد در سال 99 به 400 به 13 برابر رسید.»

در ادامه این نشست خبری، امیرسینا زمانیان، مدیر بازاریابی درمانکده به ارائه آمار و اطلاعاتی درباره درمانکده و تحلیل و بررسی دیتاهای دیجیتال موجود بر بستر این پلتفرم پرداخت و گفت: «در تست هوشمند کرونا که در دوره اپیدمی ‌در سایت درمانکده انجام شد، بیش از 7 میلیون و 200 هزار نفر از این صفحه بازدید کردند و 450 هزار نفر از 70 شهر و روستا در تست مشارکت داشتند.»

وی در ادامه گفت: «با توجه به این استقبال بی سابقه از پلتفرم‌هاییی چون درمانکده، تا امروز کل سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه بیش از 50 میلیارد تومان نیست که هزینه یک آپارتمان معمولی در نقاطی از تهران است.»

زمانیان در ادامه با اشاره به این که در درمانکده بیمار اصل است و نه فرع و نباید اجازه داد که قدرت پزشک حقوق و نیازهای بیمار را تحت شعاع قرار دهد، گفت: «در حال حاضر استارتاپ درمانکده بیش از 20 درصد از سهم سلامت دیجیتال در ایران را در اختیار دارد و قصد دارد این عدد را در 18 ماه آینده 2 و نیم برابر کند. همه این‌ها در حالی است که در درمانکده همه فرایند‌ها با تمرکز بر بیمار صورت می‌گیرد.»

عضو هیات مدیره درمانکده در ادامه سخنان خود با اشاره به سیستم ارجاع هوشمند بیمار به پزشک گفت:«در یک ماه گذشته از میان 1200 پزشک حاضر در سایت درمانکده 850 نفر نوبت دهی فعال داشتند»

وی در ادامه به فعالیت دیگری از درمانکده پرداخت و گفت: «در دوره ای با راه اندازی یک شماره تلفن رایگان برای شروع سال 1400 با تماس تلفنی اقدام به چک کردن علائم کرونا توسط پرستار اقدام کردیم. در این پروسه بعد از دادن جواب‌های اولیه، در صورت لزوم تماس پزشک با بیمار و انجام کمک‌های ضروری در صورت مشکوک بودن به کرونا را داشتیم.»

زمانیان با اشاره به این که نتیجه این کمپین در بازه زمانی سه هفته بسیار قابل ملاحظه بود، ادامه داد: «در نتیجه این کمپین بیش از 5 هزار تماس دریافتی و بیش از 2 هزار تماس خروجی پزشک با بیمار داشتیم که تمام این خدمات به صورت رایگان انجام شد.»

گفتنی است درمانکده یکی از قدیمی ترین استارتاپ‌هایی است که در زمینه نوبت دهی مطب پزشکان کار خود را آغاز کرد و سپس با توسعه پلتفرم خود ارائه مجموعه ای از خدمات پزشکی راه دور از جمله مشاوره آنلاین، خدمات آزمایش در منزل، تست PCR در منزل و... را در دستور کار خود قرار داد. این استارتاپ در آینده به یکی از کاملترین پلتفرم‌های خدمات پزشکی راه دور با زنجیره کاملی از خدمات تبدیل خواهد شد.

 

نشست خبری آنلاین درمانکده از ساعت 11 تا 12 و 30 دقیقه روز یکشنبه 11 مهرماه، با استقبال رسانه‌های گروهی برگزار شد.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درمانکده

نخستین وب سایت رزرو نوبت پزشکان در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]