اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007295488417396

از تجربه دیگر کشورها درس عبرت بگیریم

کد: 140007295488417396

https://bit.ly/3FjdJdr

، تهران , (اخبار رسمی): شباهت ها و تفاوت های داستان یونان و داستان ایران چه می تواند باشد ؟ البته می توان گفت به شباهت هایش نزدیک تر هستیم !

مهم ترین راه برای جلوگیری از نابودی اقتصاد کشور برخورد جدی با فساد مخصوصا در بین مسئولین است و از هزینه های بی رویه جلوگیری کنند .

المپیک 2004 یونان خیلی پرهزینه برگزار شد فعالان اقتصادی هشدار دادند که خرج نکنید اما توجهی نکردند تا اینکه بعد از چهار سال نابودی اقتصادی در یونان شروع شد المپیک علت اصلی این قضیه نبود المپیک یک نشانه بود نشانه لجبازی بی توجهی که اقتصاد کشورشان را به فنا داد .

یکی از آن بی تدبیری ها منتقل کردن صنایع تولیدی به کشورهای بالکان بود با این بهانه که هزینه تولید در آن جا کمتر است همین حماقت ریشه نابودی تولید داخلی در یونان شد و از طرفی ولخرجی های دولت باعث شد کشوری که در بانک های جهانی سپرده گذاری می کرد تبدیل به یک وام گیرنده بزرگ ابر بدهکار بین المللی شود .

سه گروه اقتصادی در یونان نابود شد سرمایه دار بورس بازها دولت های فاسد که تنها یک گروه تاوان این نابودی را پس دادند آن هم مردم طبقه فقیر کشور بود .

وقتی اوضاع یونان خراب شد مجبور شدن زیر بار وام های بین المللی بروند یونان هم ذخایر خاصی نداشت که بتواند به جای وام گرفته شده پرداخت کند مجبور بود از جیب مردم بدهد .

دولت یونان دو کار انجام داد : اول اینکه ریاضت اقتصادی را به دست گرفت و دوم ملت را به مالیات های سنگین بست .

صنعت کشتی رانی یونان هم نتوانست زیربار مالیات های سنگین کمر شکن برود با توجه به این که یونانی ها 15 صدم درصد جمعیت دنیا را دارند ولی 20 درصد کشتی ها بارهای جهانی را جابه جا می کنند توسط آن ها اداره می شود . 

در نهایت یونان برای اینکه بیشتر از این به سوی نابودی نرود به این فکر افتاد که باید به اندازه درآمد خرج کند با فساد مخصوصا در بین مسئولین به طور جدی برخورد کند در مقابل سرمایه دارهایی که سفته بازی می کنند و مالیات نمی دهند بایستد در عین حال حمایت از تولید داخل را در اولویت قرار دهد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرضیه نجفی

بررسی مسائل اقتصادی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه