اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009065547417396

در پشت پرده ها چه می گذرد ؟

کد: 140009065547417396

https://bit.ly/3lau38H

، تهران , (اخبار رسمی): با شدت گرفتن مصرف آب و بروز خشک سالی های پیاپی دولت های قبلی به جای اصلاح الگوی مصرف آب و انتقال صنایع آب بر از اصفهان تسلیم مافیای فولاد و.... شده و از سهمیه آب سایر استان ها جهت تامین نیاز اصفهان استفاده کردند .

در صورت تداوم اغتشاشات اخیر شرایط امنیتی شده و هم امکان اعتراضات مسالمت آمیز سلب می شود و هم ضد انقلاب خارج نشین با سناریوهای مختلف از این حوادث در آستانه مذاکرات سود می برد تا تحریم ها تداوم یابد .

پرده اول با اعمال نفوذهای صورت گرفته در دوران پهلوی بسیاری از صنایع سنگین و بسیار آب بر مانند کارخانه های بزرگ فولاد و ذوب آهن به جای احداث در مناطق پر آب کشور در منطقه نیمه کویری و کم آب اصفهان احداث می شود .

پرده دوم پس ازا نقلاب نیز این وضعیت در صنایع آب بر ادامه می یابد و علاوه بر آن سوء مدیریت آب به ویژه در بخش کشاورزی باعث می شود تا الگوی کشت مناسب با اقلیم های مختلف پیاده سازی نشود تا جایی که منطقه نیمه کویری مثل اصفهان که به لطف وجود صنایع مختلف روز به روز بر جمعیت و میزان مصرف آب شربش افزوده شده به قطب تولید صیفی جات مثل خیار و هندوانه نیز تبدیل شود که مصرف آب بسیار بالایی دارند .

پرده سوم با شدت گرفتن مصرف آب و بروز خشک سالی های پیاپی دولت های قبلی به جای اصلاح الگوی مصرف آب و انتقال صنایع آب بر از اصفهان تسلیم مافیای فولاد و.... شده و از سهمیه آب سایر استان ها جهت تامین نیاز اصفهان استفاده کردند .

پرده چهارم از آن جا که دست بالای دست بسیار است استان های مانند قم و یزد نیز با اعمال نفوذ عناصر سیاسی سهمیه آب خود را افزایش دادند و در این بین یزد بخشی از حق آب اصفهان را به خود اختصاص داد .

پرده پنجم با تشدید خشک سالی سرچشمه های پرآبی چون کوهرنگ هم در شرف خشک شدن قرار گرفتند این تنش آبی شدید همزمان بود با استقرار بی تدبیرترین دولت 50 سال اخیر که در عمل به جای حل مسائل کشور آن ها را تعمیق می کرد .

پرده ششم با جدی شدن اعتراضات مردم و کشاورزان یزد اصفهان و چهارمحال بختیاری به کمبود آب دولت جدید که رویکرد مسئله محور دارد به اعتراضات مسالمت آمیز کشاورزان اصفهانی بها داده و مذاکرات جدی تا حصول توافق برای رسیدن به راه حل انجام می شود .

پرده هفتم ضد انقلاب که از یک سو امیدی زیادی به بروز بحران در اصفهان و تعمیم آن به کل کشور دارد و از سوی دیگر نگران آن است که رفتار مسالمت آمیز معترضین و برخورد به جای دولت و صدا و سیما با آن تبدیل به یک الگوی موفق اعتراض بدون خشونت شود فراخوان گسترده ای به عناصر خود برای شرکت در تجمعات مردمی و به آشوب کشاندن آن ها می دهد .

پرده هشتم به محض حصول توافق نمایندگان معترضین با مقامات محلی و ترک تحصن اقدامات خشونت آمیز شدت گرفته و بین عناصری در میان مردم و پلیس درگیری شکل می گیرد که چندین مجروح بر جای می گذارد .

پرده آخر در صورت تداوم این شرایط وضعیت امنیتی شده و هم امکان اعتراضات مسالمت آمیز سلب می شود و هم ضد انقلاب خارج نشین با سناریوهای مختلف از این حوادث در آستانه مذاکرات سود می برد تا تحریم ها تداوم یافته و فشارها بر کشور مورد تشدید قرار می گیرد .  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرضیه نجفی

بررسی مسائل اقتصادی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش