کد: 140008125508116157

مقدمات وب مارکتینگ در اریا دانش

کد: 140008125508116157

https://bit.ly/3EYom5j

، تبریز , (اخبار رسمی): شرکت اریا دانش در این مقاله قصد دارد شما را با مقدمات وب مارکتینگ آشنا نماید.

شرکت اریا دانش در این مقاله قصد دارد شما را با مقدمات وب مارکتینگ آشنا نماید.

شاید مدت زمان زیادی از ورود اینترنت به زندگی مردم نگذشته باشد ولی تأثیرات آن به طور چشمگیر و با سرعت بسیار زیاد قابل مشاهده است.

افرادی که در مقابل تغییرات و فن آوری های جدید مقاومت می کنند نیز امروزه قادر نیستند زندگی روزمره خود را بدون داشتن اینترنت سپری کنند. در چنین شرایطی تمامی فعالیت های انسان ها دچار تغییرات شده و به نوعی نیازمند استفاده از امکاناتی هستند که اینترنت به ارمغان آورده است.

در این بین کسب و کارهای مختلف نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حتی شرایط به گونه ای رغم خورده است که مشاغل مختلف و کسب و کارها در صورت عدم داشتن خدمات مجازی از رقبای خود عقب خواهند ماند و مردم رغبت کمتری برای ارتباط با آنها خواهند داشت.

یکی از دلایل مهم این موضوع مدت زمان زیادی است که همه مردم در فضای مجازی سپری می کنند و تمایل دارند درباره تمام مطالب در اینترنت و شبکه های مجازی کسب اطلاعات نمایند و خدماتی که مورد نیاز آنها است از این طریق حاصل نمایند زیرا در این شرایط نیاز به اتلاف وقت برای رفت و آمدها و نیز مقایسه کالا و خدمات در فضای واقعی نیست. در سال ۲۰۲۰ آمارهای حاصل شده از شرکت ها و سامانه هایی که فعالیت های اینترنتی را رسد می کنند نشان می دهد در هر ۶۰ ثانیه رویدادهایی به شرح زیر درحال وقوع است:

  • ارسال ۱۵۰ میلیون ایمیل،
  • ۴/۲ میلیون جستجو در گوگل،
  • جابجایی ۸/۲ میلیون پیام در پیام رسان واتساپ،
  • ۳۸۰۰ پست در اینستاگرام،
  • بازدید از ۷۸/۲ میلیون ویدئو در سایت یوتیوب،
  • ۷۰۰ هزار ثبت نام در فیسبوک،
  • ایجاد ۱۲۰ اکانت جدید در سایت لینکدین و ۳۵۰ هزار توییت در شبکه اجتماعی توییتر.

این آمار حاکی از آن است که فعالیت در چنین فضای گسترده ای نیاز به تخصص داشته و بدون داشتن خط مشی های علمی نمی توان از پتانسیل های موجود بهره لازم را کسب کرد.

به امر بازاریابی محصولات و خدمات برای ارتباط با افرادی که در فضای مجازی حضور داشته و پتانسیل استفاده از کالا و خدمات شما را دارند “دیجیتال مارکتینگ” گفته می-شود. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی دارای شاخه های متعددی مانند بازاریابی سئو، بازاریابی شبکه های مجازی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیل و … که تمامی این موارد دارای روش ها و مطالب علمی گسترده ای هستند.

در میان شاخه های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی وب دارای ارزش و اهمیت بیشتری است زیرا وجود یک وب سایت زیربنای ارائه سایر روش های بازاریابی دیجیتال است. هر نوع روش بازاریابی با اتصال به یک وب سایت، اعتبار بیشتری خواهد داشت و کسب و کارها از آن به عنوان ویترین خود استفاده خواهند کرد.

شاید اگر گفته شود که هویت و اعتبار کسب و کارها در فضای مجازی بسته به داشتن یک وب سایت خوب و جامع دارد اغراق نشده باشد. البته طبق آمار سهم خرید و فروش های انجام شده از طریق شبکه های اجتماعی بیشتر از وب سایت ها بوده است ولی در شبکه های اجتماعی به دلیل امکان داشتن حساب های جعلی اعتماد سازی و کسب اطمینان مشتریان سخت تر بوده و شاید اگر این حساب ها دارای وب سایت باشند از هویت شفاف تری برخوردار خواهند بود و چه بسا مراجع کنندگان در شبکه های اجتماعی برای کسب اطمینان از کسب و کارها وجود یا عدم وجود را ملاک قرار داده و در صورت دارا بودن وب سایت با کیفیت به آنها اعتماد کرده و خرید خود را انجام می دهند. پس بازاریابی وب قویترین پشتوانه برای سایر شاخه های دیجیتال مارکتینگ به شمار می آید.

برای روشن تر شدن وب مارکتینگ برخی از مزیت های آن در ادامه ارائه می گردد:

  • کاهش هزینه های جستجوی خدمات و کالا: وجود وب سایت های فروشگاهی و خدمات رسانی به کاربران این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن و بدون صرف هزینه های زیاد انواع مختلف کالا و خدمات را از زوایای مختلف با هم مقایسه کرده بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند.
  • و...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف