اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008135508417517

روانپزشک خوب کیست؟

کد: 140008135508417517

https://bit.ly/3wo4RA4

، (اخبار رسمی): اختلال اضطراب فراگیر و درمان شناختی رفتاری

روانپزشک خوب
دکتر فهیمه رضائی

رفتار

تصمیمات درمانی به این بستگی دارد که اختلال اضطراب فراگیر چقدر بر توانایی شما برای عملکرد در زندگی روزمره تأثیر می گذارد. دو درمان اصلی برای اختلال اضطراب فراگیر روان درمانی و دارو هستند. احتمالاً سودمندترین چیز برای شما ترکیبی از هر دو است که توسط یک متخصص روانشناس یا یک روانپزشک خوب تعیین می شود آزمایش ممکن است لازم باشد تا مشخص شود کدام درمان برای شما بهتر عمل می کند.

روان درمانی

همچنین به عنوان "گفتگو درمانی" یا "روان درمانی" شناخته می شود، روان درمانی شامل کار با یک درمانگر برای کاهش علائم اضطراب است. درمان شناختی رفتاری مؤثرترین روش روان درمانی برای اختلال اضطراب فراگیر است.

به طور کلی، به عنوان یک درمان کوتاه مدت، درمان شناختی رفتاری بر آموزش مهارت های خاص برای مدیریت مستقیم نگرانی ها تمرکز می کند و به شما کمک می کند به تدریج به فعالیت هایی که به دلیل اضطراب از آنها اجتناب می کنید بازگردید. از طریق این فرآیند، علائم شما با ایجاد پیشرفت اولیه بهبود می یابد.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

در حالی که اکثر افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر برای کنترل اضطراب به روان درمانی یا دارو نیاز دارند، تغییر سبک زندگی نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. آنچه می توانی انجام دهی این هاست:

  • از نظر بدنی فعال بمانید. یک برنامه روتین برای فعالیت بدنی در بیشتر روزهای هفته ایجاد کنید. ورزش یک ابزار بسیار قدرتمند برای کاهش استرس است. می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند سالم بمانید. به آرامی شروع کنید و به تدریج میزان و شدت فعالیت های خود را افزایش دهید.
  • خواب را در اولویت قرار دهید. هر کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که خواب کافی برای استراحت دارید. اگر خوب نمی خوابید به پزشک مراجعه کنید.
  • از تکنیک های آرام سازی استفاده کنید. تکنیک های تجسم، مدیتیشن و یوگا نمونه هایی از تکنیک های آرام سازی هستند که می توانند اضطراب را کاهش دهند.
  • غذای سالم بخور. تغذیه سالم، تمرکز بر سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و ماهی، می تواند با اضطراب کمتر مرتبط باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
  • از مصرف الکل و داروهای تفریحی خودداری کنید. این مواد می توانند اضطراب را بدتر کنند.
  • سیگار را ترک کنید و مقدار قهوه ای که مستقیماً مصرف می کنید یا نمی نوشید را کاهش دهید. هم نیکوتین و هم کافئین می توانند اضطراب را بدتر کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان