اطلاعات تماس
  • 021771*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008185515917546

پمپ های دنده ای چه کاربردی در صنعت هیدرولیک دارند؟

کد: 140008185515917546

https://bit.ly/30utlMd

، (اخبار رسمی): پمپ دنده ای از دنده های مشبک برای پمپاژ مایعات استفاده می کند و این پمپ ها یک نوع معمول برای نیروی هیدرولیک هستند. شرکت هیدرولیک نادری مرکز فروش و نمایندگی پمپ دنده ای با سی سال سابقه در زمینه انواع تجهیزات هیدرولیک می تواند گزینه خوبی برای خرید پمپ الکتریکی برای مشتریان و صنعتگران باشد.

پمپ های دنده ای چه کاربردی در صنعت هیدرولیک دارند؟
پمپ های دنده ای چه کاربردی در صنعت هیدرولیک دارند؟

از مهمترین خصوصیات پمپ های هیدرولیک نادری می توان به ویژگی هایی مانند دور موتور، توان موتور، قدرت موتور نسبت به ویسکوزیته سیال مورد استفاده و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

پمپ دنده ای یا پمپ روغن دنده ای از دنده های مشبک برای پمپاژ مایعات استفاده می کند و این پمپ ها یک نوع معمول برای نیروی هیدرولیک یا پمپاژ مایعات با ویسکوزیته بالا هستند.

این پمپ هیدرولیک جابجایی مثبتی دارند و با هر دور چرخش مقدار ثابت مایع را جابجا می کنند. با چرخش پمپ ، دندان های مشبک در هنگام مکش مکش ایجاد می کنند و مایع توسط چرخ دنده ها به طرف تخلیه منتقل می شود و فشار ایجاد می کند.

هیدرولیک نادری اولین تولید کننده و مرکز فروش پمپ دنده ا ی در ایران

شرکت هیدرولیک نادری مرکز فروش و نمایندگی پمپ دنده ای با سی سال سابقه در زمینه انواع تجهیزات هیدرولیک می تواند گزینه خوبی برای خرید پمپ الکتریکی برای مشتریان و صنعتگران باشد.

پمپ های دنده ای عرضه شده توسط این شرکت  توسط صنعتگران اروپایی ، آسیایی و ایرانی تهیه می شود. همچنین خدمات خرید و تعمیر پمپ های دنده ای توسط این شرکت ارائه می شوند.

طراحی پمپ های دنده ای دو چرخ دنده درون پوسته موجود می باشد، که یکی از چرخدنده ها به الکتروموتور متصل می باشد (چرخ دنده محرک). چرخ دنده متحرک که در زیر چرخ دنده محرک قرار گرفته، با چرخ دنده محرک درگیر می باشند و باعث چرخش دورانی درون محفظه می شود.

سیال موجود در محفظه بین دنده ها گیر افتاده و به سمت خروجی پمپ هدایت می شود. برای سرعت های زیر 700 دور در دقیقه از گیربکس استفاده می شود. پمپ های دنده ای به طور عمومی دارای پوسته چدنی، دنده فولاد آبکاری شده و محور فولادی می باشند.

همچنین در این پمپ ها از بوش فولادی با پوشش برنزی استفده می شود. به طور کلی برای سیالات لزج با دور گردش پایین تر و برای سیالات رقیق با دور گردش بیشتر استفاده می شود. برای نمونه برای سیالات با ویسکوزیته 40-10 از سرعت 1000 دور در دقیقه، برای سیالات با ویسکوزیته 30-150 از سرعت 750 دور در دقیقه استافده می شود.

انواع پمپ دنده ای

پمپ دنده ای در دو نوع موجود است:

  • پمپ دنده خارجی
  • پمپ دنده داخلی

پمپ دنده ای خارجی

میزان جریان در پمپ های دنده خارجی را می توان با توجه به محیط داخلی و ساختار آن تنظیم کرد ، بنابراین برای پمپاژ مقدار دقیق مایعات مانند اسیدها و بازها ، پلیمرها ، سوخت ها و مواد افزودنی شیمیایی از پمپ دنده خارجی استفاده می شود ، همچنین در ابزارها و ماشین آلات ، سیستم هیدرولیک و سیستم انتقال قدرت از پمپ دنده خارجی استفاده می شود.

از پمپ های دنده ای خارجی ترجیحا برای مایعات استفاده می شود . این پمپ شامل دو دنده خارجی (درون محفظه پمپ) است که یکی درایو و دیگری دنده غیرفعال است 

کاربرد پمپ دنده ای خارجی

  • تزریق غذا
  • تزریق روان کننده
  • پمپاژ انواع روغن های خوراکی
  • مواد پمپ دنده خارجی

پمپ دنده ای داخلی

پمپ دنده داخلی را ماه و ستاره نیز می نامند. این پمپ ها خود مکش هستند و می توانند در هر دو جهت بچرخند ، به این معنی که می توان از این نوع پمپ ها برای پر کردن و تخلیه استفاده کرد.

شامل یک دنده خارجی و یک دنده داخلی است ، که در داخل دنده خارجی (هر دو در داخل محفظه پمپ) قرار دارند . یکی دیگر از ملزومات اساسی سیستم پمپ دنده ای این است که دریچه فشار فشار را در لوله تخلیه قرار دهید تا فشار را به مخزن ذخیره مایع را کاهش دهد .

برخی از پمپ های دنده ای داخلی یک مهر و موم اضافی به شکل هلال دارند . این هلال برای جدا نگه داشتن دنده ها از هم بوده و همچنین باعث کاهش جریان های گرداب می شود .

کاربرد پمپ دنده ای داخلی

  • تزریق غذا
  • تزریق روان کننده
  • پمپاژ انواع روغن های خوراکی
  • پمپاژ انواع روغن های خوراکی

برای خرید پمپ دنده ای چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

سوالی که برای خیلی از خریداران پمپ دنده‌ای مطرح است این است که چه فاکتورهایی را باید برای خرید پمپ دنده‌ای رعایت کنند. گروه هیدرولیک نادری به عنوان تولید کننده پمپ دنده‌ای به شما پیشنهاد می‌کند با توجه به نوع کاربری و اینکه قرار است پمپ دنده‌ای در چه جایگاهی قرار بگیرد، برای خرید اقدام کنید. امروزه مدل‌های مختلفی از پمپ دنده‌ای مثل پمپ دنده ای استیل و یا پمپ دنده ای ایرانی وجود دارد که هر کدام مزایا، قیمت و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.
پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌ها و تولیدی‌های که در این حوزه تخصص دارند و می‌توانند به شما مشاوره‌های صحیح و اصولی دهند، خرید کنید. علاوه بر این از شرایط پس از فروش و گارانتی مطمئن شوید. علاوه بر خرید حضوری می‌توانید به صورت اینترنتی برای خرید پمپ دنده ای اقدام کنید و محصول موردنظر خود را پس از مقایسه و بررسی ویژگی‌هایی که دارد، خریداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021771*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید