اطلاعات تماس
  • 021771*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010135618317546

مقایسه شیر برقی هیدرولیک و شیر پروپرشنال

تفاوت اصلی بین شیرهای پروپرشنال و شیر برقی هیدرولیک

کد: 140010135618317546

https://bit.ly/3F73rfO

، (اخبار رسمی): شیر برقی هیدرولیک یک شیر جهتی کنترل شده با الکترومغناطیسی است که در یک سیستم هیدرولیک برای باز کردن، بستن یا تغییر جهت جریان مایع استفاده می شود.... به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا این شیر ها را با شیر پروپرشنال مقایسه کنیم.

تفاوت اصلی بین شیر های پروپرشنال و شیر برقی هیدرولیک
تفاوت اصلی بین شیرهای پروپرشنال و شیر برقی هیدرولیک

از دامنه کاربرد شیرهای هیدرولیک، می توانید متوجه شوید که صنایع مختلفی وجود دارد که با شیرهای هیدرولیک ارتباط دارند. این یک جزء اصلی کنترل هر سیستم هیدرولیک یا تجهیزات هیدرولیک است.

به منظور کارکرد روان و ایمن ماشین‌ها، عملکرد شیرهای هیدرولیک و پمپ‌های هیدرولیک باید در شرایط خوبی باقی بماند. به همین دلیل انتخاب شیر برقی هیدرولیک مناسب برای شیرهای هیدرولیک برای ما بسیار مهم است.
برای انتخاب موفقیت آمیز شیر برقی هیدرولیک، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که اطلاعاتی در مورد شیر برقی هیدرولیک مانند انواع شیر برقی هیدرولیک، تفاوت انواع شیر پروپرشنال و ... به دست آوریم و یا از مجموعه های معتبری همچون هیدرولیک نادری اقدام به خرید شیر برقی هیدرولیک کنید.

انواع شیر برقی هیدرولیک

شیر برقی هیدرولیک نوع خاصی از محرک الکترومغناطیسی برای شیرهای هیدرولیک و پمپ های هیدرولیک است.
روش های مختلفی برای طبقه بندی انواع شیر برقی هیدرولیک وجود دارد. به طور معمول، بر اساس اصول مختلف کار، شیر برقی هیدرولیک را می توان به سه نوع

  • شیر برقی خاموش
  • شیر برقی متناسب
  • شیر برقی سروو

تقسیم کرد. بر اساس اشکال مختلف شیر برقی، شیر برقی هیدرولیک مربعی و شیر برقی هیدرولیک گرد وجود دارد.
بر اساس سیستم های قدرت مختلف:

  • شیر برقی هیدرولیک AC
  • شیر برقی هیدرولیک DC وجود دارد.

در میان انواع شیر برقی هیدرولیک، شیر برقی خاموش- روشن و شیر برقی پروپورشنال پرمصرف ترین شیر برقی هیدرولیک هستند.

بنابراین در مقاله زیر به مقایسه شیر برقی خاموش و شیر برقی پروپشنال می پردازیم و به تفاوت اصلی آنها می پردازیم.
شیر برقی خاموش- روشن برای شیر هیدرولیک

شیر برقی روشن - خاموش برای شیرهای هیدرولیک طراحی شده است. از نام شیر برقی روشن و خاموش می توان به راحتی متوجه شد که از این نوع شیر برقی برای پی بردن به عملکرد روشن/خاموش شیرهای هیدرولیک استفاده می شود.

بنابراین، آرمیچر برقی روشن و خاموش معمولاً دو موقعیت دارد، دو نقطه انتهایی. نمی تواند هیچ موقعیتی را بین هر دو انتهای ضربه نامی نگه دارد.

سازندگان مختلف شیرهای هیدرولیک ممکن است برخی الزامات منحصر به فرد از شیر برقی خاموش-روشن را برای شیرهای جهت هیدرولیک خود داشته باشند. در حال حاضر، برخی از برندهای بزرگ شیر هیدرولیک مانند Rexroth، Yuken، Vickers، Parker و غیره در بازار وجود دارد.

رایج ترین نوع شیر برقی خاموش برای شیر جهت هیدرولیک نوع مرطوب NG6 و NG10 استفاده می شود. نیروی نامی خاموش کردن شیر برقی بیش از 90 نیوتن و ضربه نامی بیش از 5 میلی متر نیست.

شیر برقی پروپرشنال

شیر برقی پروپرشنال برای شیرهای پروپوزال هیدرولیک طراحی شده است. شیر پروپرشنال هیدرولیک انواع مختلفی دارد مانند :

  • شیر جریان متناسب
  •  شیر جهتی متناسب
  •  شیر فشار شکن متناسب.

و...

بر خلاف شیر برقی خاموش، شیر برقی متناسب دارای موقعیت متفاوتی است. آرمیچر برقی متناسب می تواند هر موقعیتی را در امتداد حرکت نامی شیر برقی متناسب نگه دارد.

بنابراین، شیر پروپرشنال، طراحی لوله برقی پیچیده تری را نسبت به شیر برقی خاموش حفظ می کند. علاوه بر این، به کنترل الکترونیکی پیچیده تری نیز نیاز دارد تا شیر برقی متناسب بتواند دقیقاً کار کند. درصورتی که از شیرهای پروپرشنال شناخت کافی را ندارید بهتراست از مجموعه های که در این زمینه فعال هستند مشاوره بگیرید یکی از این مجموعه های که در زمینه خرید شیر پروپرشنال حضوری فعال دارد شرکت هیدرولیک نادری می باشد

معمولاً در سیستم کنترل حلقه بسته هیدرولیک برای کنترل شیرهای هیدرولیکی که دقت کنترل بالایی دارند، از شیر برقی های تناسبی استفاده می شود.

انواع مختلفی از شیر پروپرشنال وجود دارد. با توجه به روش های مختلف اتصال، شیر برقی پروپرشنال نوع پیچ، شیر برقی پروپورشنال نوع پیچ و برقی پروپورشنال نوع 3 پین وجود دارد.

به دلیل اشکال مختلف، شیر برقی متناسب مربع و شیر برقی متناسب گرد وجود دارد. عملکرد اصلی شیر برقی تناسبی کنترل جریان، فشار و جهت رسانه سیال هیدرولیک است. برای دستیابی به آن، شیر برقی مناسب با کیفیت بالا ضروری است.

تفاوت اصلی بین شیر های پروپرشنال و شیر برقی هیدرولیک

تفاوت زیادی بین عملکرد کاری شیر برقی و شیر پروپرشنال وجود دار

موقعیت یابی متفاوت

همانطور که قبلا ذکر کردیم، شیر برقی برای کنترل عملکرد خاموش کردن شیرهای جهت هیدرولیک استفاده می شود، بنابراین برای روشن و خاموش کردن شیر فقط به دو موقعیت نیاز دارد. اما برای کنترل عملکرد شیر هیدرولیک بر اساس تناسب معین از شیر برقی پروپرشنال استفاده می شود.
بنابراین، هر نقطه در امتداد حرکت نامی شیر برقی متناسب، یک موقعیت در دسترس برای شیر برقی متناسب است.

روش های مختلف اعمال نیرو

شیر برقی روشن-خاموش برای درک عملکرد روشن-خاموش شیرهای جهت هیدرولیک استفاده می شود. برای شیر برقی روشن و خاموش، نمودار نیرو یک شکل منحنی را نشان می دهد. همانطور که می بینید، کوتاه ترین طول ضربه بیشترین نیرو را دارد و سپس با افزایش طول ضربه نامی نیرو کاهش می یابد.

شیر برقی متناسب برای تحقق عملکرد تناسب دریچه های هیدرولیک متناسب استفاده می شود. اگرچه شیر برقی تناسبی موقعیت‌های مختلفی در امتداد ضربه نامی دارد، نمودار نیروی آن یک خط مسطح را نشان می‌دهد، که به این معنی است که نیروی شیر برقی متناسب با افزایش طول حرکت حرکتی تغییر نخواهد کرد

بطور کلی هریک از محصولات هیدرولیکی خصوصا شیرهای هیدرولیک مزایا و معایب خاص خود را دارند این محصولات با توجه به پیچیدگی هایی که دارند در زمینه های مختلفی کاربرد و مورد استفاده قرار می گیرند در صورتی که تمایل به خرید این محصولات دارید و در این زمینه شناختی ندارید می توانید از مشاوره های رایگان شرکت های فعال در این زمینه همچون هیدرولیک نادری ( hydkala.com ) بهره لازم را ببرید
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021771*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان