اطلاعات تماس
  • 091255*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009015537017596

آسانسور هیدرولیک چیست؟

کد: 140009015537017596

https://bit.ly/3cJKS5u

، (اخبار رسمی): آسانسور هیدرولیک از اوایل قرن نوزدهم در برخی از کارخانه های اروپایی مورد استفاده قرار گرفت. این آسانسور بر روی یک پیستون فولادی نصب شده که داخل یک سیلندر در زمین قرار می گیرد. آب تحت فشار داخل استوانه می شود تا سیلندر و آسانسور بالا کشیده شود.

آسانسور هیدرولیک چیست؟
آسانسور هیدرولیک چیست؟

آسانسور هیدرولیک، یکی از محبوب ترین ساختارهای چند سطحی در دنیاست که عملکرد آن جابجایی افراد و بار از یک طبقه به طبقه دیگر است. این آسانسورها حمل و نقل افراد و تجهیزات را تسهیل می بخشند و به افراد ناتوان کمک می کنند تا بتوانند ما بین طبقات حرکت کنند.

امروزه از سه نوع آسانسور هیدرولیک، کششی و بدون اتاق در ساختمان ها استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی آسانسور هیدرولیک بپردازیم.

تاریخچه آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک از اوایل قرن نوزدهم در برخی از کارخانه های اروپایی مورد استفاده قرار گرفت. این آسانسور بر روی یک پیستون فولادی نصب شده که داخل یک سیلندر در زمین قرار می گیرد. آب تحت فشار داخل استوانه می شود تا سیلندر و آسانسور بالا کشیده شود. زمانی که آب به صورت کنترل شده خارج می شود، آسانسور پایین می آید.

در نصب اولیه، سوپاپ اصلی که جریان آب را کنترل می کند، توسط مسافر و با استفاده از طناب هایی که به صورت عمودی از داخل آسانسور عبور می کنند، راه اندازی می شود. پیشرفت های بعدی این سیستم منجر به کنترل اهرم و سوپاپ و در نهایت، تنظیم شتاب و یا کاهش سرعت آسانسور شد.

استفاده از هیدرولیک برای ماشین های قدرتی در اواسط سال 1840 آغاز شد، زمانی که جرثقیل هیدرولیکی توسط Sir William Armstrong معرفی شد. سپس، اوایل سال 1870، ماشین های هیدرولیکی جایگزین ماشین های بخار شدند. اواخر 1870، آسانسورهای هیدرولیکی طناب دار معرفی شدند، پیستون نسبتا کوتاهی جایگزین شد، به گونه ای که داخل سیلندر به حرکت در می آمد. با استفاده از این سیستم، طول پیستون با استفاده از سیستم طناب و قرقره افزایش یافت.

[caption id="attachment_3363" align="aligncenter" width="683"] تاریخچه آسانسور[/caption]

آسانسور هیدرولیکی چیست؟

آسانسور هیدرولیک، آسانسوری است که توسط پیستونی که داخل سیلندر به حرکت در می آید، توان و قدرت می گیرد و فشار ایجاد شده داخل سیلندر باعث می شود پیستون به سمت بالا حرکت کند. موتور الکتریکی، روغن هیدرولیک را به سمت سیلندر پمپاژ می کند تا امکان حرکت پیستون فراهم شود و کابین آسانسور به راحتی بلند خواهد شد. هنگام پایین آمدن آسانسور، سوپاپ های الکتریکی میزان خارج شدن روغن را کنترل خواهند کرد.

از آسانسورهای هیدرولیک عمدتا برای ساختمان های پنج تا شش طبقه استفاده می شود. این آسانسورها می توانند با سرعت 0.6 متر در هر ثانیه عمل کنند.

اصول ساخت آسانسورهای هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال برای ایجاد نیرو و حرکت است، بدین صورت که، تغییر فشار بر روی مایعات تراکم ناپذیر در یک فضای مشخص شده، به طور مساوری در سراسر مایع و در تمامی مسیرها منتقل خواهد شد.

از سیستم های هیدرولیک برای کنترل دقیق نیروهای بزرگ استفاده می شوند، مقرون به صرفه و اقتصادی هستند و منبع خوبی از انرژی را تامین می کنند.

[irp posts="480" name="تاریخچه آسانسور در ایران و جهان"]

چه ساختمان هایی از آسانسورهای هیدرولیک استفاده می کنند؟

شما تقریبا می توانید آسانسورهای هیدرولیک را در در هر نوع ساختمان بیابید. با این حال، دو عامل وجود دارد که ارتفاع مورد استفاده از این آسانسورها را محدود می کنند.

آسانسورهای هیدرولیک برای بالا بردن کابین به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارند، به همین خاطر معمولا در ساختمان های بلند مورد استفاده قرار نمی گیرند.

آسانسورهای هیدرولیک، سرعت آهسته تری نسبت به دیگر آسانسورها دارند.

با توجه به این دو عامل، از این نوع آسانسور برای ساختمان هایی تا پنج طبقه استفاده می شود.

مشخصات آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک می تواند از دو تا پنج طبقه به خوبی کار کند.

پیستون این آسانسور سرعتی در حدود 150 فیت در هر دقیقه دارد.

چهار نوع اصلی آسانسور هیدرولیک عبارت است از: با چاهک، بی چاهک، طناب دار و بدون اتاق

اجزای اصلی این آسانسور عبارت است از: پمپ که توسط موتور الکتریکی تغذیه می شود، مخزن (جایی که روغن ذخیره می شود)، سیلندر و پمپاژ که ما بین مخزن و سیلندر واقع می شود.

زیر آسانسور باید سوراخ و گودالی وجود داشته باشد.

آسانسورهای هیدرولیک، ظرفیت حمل متفاوتی دارند که به اندازه کابین بستگی دارد.

پمپاژ روغن به داخل سیلندر توسط موتور الکتریکی باعث می شود پیستون، کابین آسانسور را به سمت بالا بکشد.

هنگام پایین آمدن آسانسور، سوپاپ اجازه می دهد روغن از سیلندر خارج شود و به داخل مخزن روغن برگردد.

[irp posts="4398" name="ابعاد آسانسور هیدرولیکی"]

آسانسور هیدرولیک چگونه کار می کند؟

آسانسور هیدرولیک برخلاف آسانسورهای کششی، از ماشین آلات بالابر استفاده نمی کند. در مقابل، فشرده سازی مایعات منجر به ایجاد نیرو و حرکت خواهد شد.

کابین آسانسور توسط موتور الکتریکی که روغن را به داخل سیلندر می فرستد و پیستونی که حرکت می کند، به سمت بالا کشیده می شود. آسانسورهای هیدرولیکی هم چنین دارای سوپاپ های الکتریکی هستند که میزان آزاد شدن روغن را کنترل می کنند تا آسانسور حرکت آرامی داشته باشد.

برای پایین آمدن آسانسور، سوپاپ باز می شود تا روغن به داخل مخزن برگردد و آسانسور با استفاده از نیروی گرانش، به عقب برمی گردد. زمانی که سوپاپ بسته می شود، روغن تنها می تواند از مخزن به سیلندر برسد و زمانی که سوپاپ باز می شود، روغن تنها از سیلندر به داخل مخزن برمی گردد.

کنترل های موجود در کابین آسانسور باعث می شوند پمپ به کار بیفتد و روغن به حرکت در بیاید. زمانی که آسانسور به طبقه می رسد، پمپ خاموش می شود و آسانسور بر روی قسمت بالای پیستون می نشیند و با استفاده از روغن گیر افتاده داخل سیلندر، در موقعیت خود باقی می ماند.

[caption id="attachment_1200" align="aligncenter" width="300"] آسانسور هیدرولیک[/caption]

اجزای سیستم هیدرولیک

مایع، مهم ترین بخش سیستم هیدرولیک است. قوانین فیزیک حکم می کند که فشار مایع حین انتقال در طول سیستم هیدرولیک، بدون تغییر باقی می ماند.

مدارهای هیدرولیک

مدارهای هیدرولیک، جریان و فشار مایع در سیستم را کنترل می کنند.

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک، نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. پمپ های هیدرولیکی، خلاء را در قسمت ورودی پمپ ایجاد می کنند که باعث می شود مایع از مخزن وارد خط ورودی شود، از منفذ خارج شود و به سیستم هیدرولیک برسد.

موتور هیدرولیک

موتور هیدرولیک، محرکی است برای تبدیل فشار هیدرولیک به گشتاور و چرخش. موتور، فشار و جریان ناشی از انرژی هیدرولیک را در خود نگه می دارد و آن را به یک انرژی مکانیکی چرخشی تبدیل می کند. پمپ، انرژی هیدرولیک را به سیستم می فرستد، جایی که فشاری به موتور وارد می شود.

[irp posts="4008" name="موتور آسانسور هیدرولیک چیست"]

سیلندر هیدرولیک

سیلندر، انرژی موجود در مایع هیدرولیک را به نیرو تبدیل می کند و فشاری را ایجاد می کند که توسط موتور کنترل خواهد شد.

پیستون هیدرولیک

پیستون های هیدرولیک، به صورت خطی و توسط فشار مایع به حرکت در می آیند. پیستون ها به صورت دایره ای در یک محفظه چرخشی، به آرایش در آمده اند.

[irp posts="4377" name="جک آسانسور هیدرولیک چیست؟"]

مایعات هیدرولیک

مایعات هیدرولیک، نیرو و توان را در طول سیستم هیدرولیکی منتقل می کنند و بیشتر این مایعات، شامل روغن و آب می باشد. اولین مایع مورد استفاده، آب بود که در قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفت. گلیکول اتر، پلی آلفا الفین، پروپیلن گلیکول و روغن سیلیکون، برای دمای بالا و مقاومت در برابر آتش مورد استفاده قرار می گیرند.

[irp posts="4491" name="روغن هیدرولیک آسانسور چیست"]

انواع آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک با چاهک

آسانسور هیدرولیک بدون چاهک

آسانسور هیدرولیک طنابی

آسانسور هیدرولیک بدون اتاق

[irp posts="4395" name="انواع آسانسور هیدرولیک"]

آسانسور هیدرولیک با چاهک

در این سیستم، کابین آسانسور بر روی پیستون سوار می شود و داخل سیلندر به حرکت در می آید. سیلندر تا عمق زمین و معادل ارتفاعی که قرار است آسانسور بالا برود، به داخل زمین فرو می رود. همزمان با پمپ مایع به داخل سیلندر از طریق سوپاپ، آسانسور به سمت بالا کشیده خواهد شد.

با برگشت مایع به داخل مخزن، آسانسور به سمت پایین خواهد آمد. این سیستم، اغلب با عنوان "هیدرولیک داخل زمین " شناخته می شود.

[caption id="attachment_1971" align="aligncenter" width="300"] آسانسورهای هیدرولیکی[/caption]

آسانسور هیدرولیک بدون چاهک

آسانسور هیدرولیک بدون چاهک، اواخر سال 1970 و یا کمی قبل تر اختراع شد. پیستون های این آسانسور داخل مسیر کشش قرار می گیرند تا امکان حرکت بالا و پایین آسانسور فراهم گردد. این سیستم، مناسب ساختمان هایی است که در صخره ها، نواحی که سطح آب بالاست و یا خاک ناپایداری دارند، بنا شده اند، چرا که این زمین ها برای حفر سوراخ مناسب نیستند.

[irp posts="1111" name="عمق چاهک آسانسور هیدرولیک باید چقدر باشد"]

آسانسور هیدرولیک طنابی

در این سیستم، بی آن که سیلندری زیر زمین قرار بگیرد، امکان بالا رفتن آسانسور تا ارتفاع هجده متری را فراهم می کند. این آسانسور، دارای یک پیستون است که به چرخ دنده متصل است. یک سر آن به کابین متصل می شود و سر دیگر به انتهای مسیر کششی.

آسانسور هیدرولیک طنابی هم چنین به دستگاه کنترل سرعت موتور نیاز دارد، چرا که طناب، کابین را بالا نگه می دارد و احتمال پاره شدن طناب نیز وجود دارد.

آسانسور هیدرولیک بدون اتاق

این آسانسور نیازی به اتاق ثابت برای قرارگیری ماشین هیدرولیک ندارد، در مقابل، ماشین آلات بر روی حفره آسانسور نصب می شوند و دستگاه کنترل کننده پشت کابینت قفل شده بر روی دیوار نزدیک آسانسور نصب خواهد شد.

از جمله مزایای این آسانسور می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه ساخت اشاره کرد.

نصب آسانسور هیدرولیک

در طول نصب آسانسور هیدرولیک، باید این نکته در نظر گرفته شود که چهار نوع آسانسور هیدرولیکی با چاهک، بی چاهک، طناب دار و بدون اتاق وجود دارد که به شرایط نصب هر مدل خواهیم پرداخت.

آسانسورهای با چاهک: در این نوع آسانسور، سیلندرهای هیدرولیکی داخل حفره قرار می گیرند و امکان حداکثر 18 متر سفر را فراهم می کنند.

آسانسورهای بدون چاهک: از آن جایی که نیازی به ایجاد حفره حین نصب این آسانسورها نیست، گزینه بسیار مناسبی برای ساختمان های موجود هستند. با این حال، در صورتی که بیش از چهل دقیقه سفر نیاز باشد، سوراخ و حفره باید ایجاد گردد.

آسانسورهای طناب دار: این آسانسور با استفاده از کابل ها و پیستون متصل به قرقره، می تواند تا 60 دقیقه سفر را داشته باشد، این در حالی است که آسانسورهای بدون چاهک قدیمی نمی تواند بیش از چهل دقیقه سفر داشته باشند.

آسانسورهای بدون اتاق: زمانی که صرفه جویی در فضا مساله نگران کننده محسوب می شود، آسانسور هیدرولیک بدون اتاق، بهترین گزینه خواهد بود. در این آسانسور، مکانیسم های بالابر داخل آسانسور قرار دارد و به همین خاطر، فضای کمتری برای نصب و راه اندازی نیاز می باشد.

بسته به ارتفاع ساختمانی که آسانسور در آن نصب می شود، کاربرد مورد نظر و دیگر عوامل، نوع مناسب آسانسور تعیین می شود. آن چه که اهمیت دارد این است که حتما قبل از نصب، با متخصصین این زمینه مشورت کنید.

[irp posts="4456" name="تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی"]

مزایای آسانسور هیدرولیک

ایمنی و راحتی بالا، مهم ترین مزیت آسانسور هیدرولیکی

نصب سریع تر نسبت به دیگر انواع آسانسورها

مقرون به صرفه

قرارگیری در کمترین فضا در ساختمان

بدون نیاز به اتاق آسانسور

بدون نیاز به حفر چاه آسانسور

قابلیت بالا بردن اجسام سنگین در کارخانه ها و انبارها

صرفه جویی در زمان

استفاده آسان و ماندگاری طولانی مدت

معایب آسانسور هیدرولیک

سرعت پایین یکی از مهم ترین معایب آسانسور هیدرولیکی است و به همین خاطر است که اغلب برای ساختمان های تا پنج طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.

نیاز به اتاق کنترل. روغن هیدرولیک تحت تاثیر دما تغییر می کند و به همین خاطر، نیاز به اتاق کنترل می باشد.

تولید حرارت زیاد

نیاز به قدرت و نیروی بیشتر

انواع آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسورهای هیدرولیک، مناسب برای استفاده در ساختمان های کم ارتفاع و داخل منزل می باشند و به گونه ای طراحی شده اند که استفاده طولانی مدتی دارند.. نصب این آسانسور هزینه پایینی را به همراه دارد و نیازی به اتاق دستگاه ندارد. به علاوه این که، چاله کمتری ایجاد می شود و اختلال کمتری به محیط خانه وارد خواهد شد.

[irp posts="3208" name="آسانسور خانگی یا مسکونی چیست؟ (هوم لیفت)"]

سیستم این آسانسور با یک پمپ هیدرولیکی متصل به سیلندر عمل می کند که با بالا و پایین شدن پیستون، کابین آسانسور به حرکت در می آید. آسانسور، تحت فشار مایع هیدرولیکی پمپاژ شده به داخل سیلندر، به سمت بالا کشیده خواهد شد.

جهت پایین آمدن آسانسور، سوپاپ توسط دستگاه کنترل کننده باز می شود تا فشار به آرامی آزاد شود.

[caption id="" align="aligncenter" width="300"] آسانسور هیدرولیک[/caption]

اطلاعات مهم هنگام انتخاب آسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسورهای هیدرولیکی، پیکربندی و کابین های مختلفی دارند. هنگام برنامه ریزی برای این نوع آسانسور، نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید:

هزینه آسانسور هیدرولیکی

آسانسور و نصب

تجهیزات، طراحی و اتاق دستگاه

مدل کابین و دیگر جزئیات

سرویس و نگهداری آسانسور

قیمت آسانسورهای هیدرولیک

گرچه آسانسورهای هیدرولیکی، گران ترین نوع آسانسورهای خانگی هستند، اما می توانند ارزش سرمایه گذاری داشته باشند. هزینه و قیمت این آسانسورها به عوامل مختلفی از جمله: تعداد طبقات، دهانه کابین و مدل نهایی بستگی دارد.

ایمنی آسانسورهای هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک، ایمن ترین آسانسور در صنعت است. یکی از بهترین ویژگی های این آسانسور این است که کاملا مهندسی ساز است و به گونه ای خاص برای هر نصب طراحی شده است. این آسانسور هم چنین دارای سوئیچ کنترل جریان است و جلوی سرعت بیش از حد در مسیر برگشت آسانسور را می گیرد.

[irp posts="3194" name="ایمنی در آسانسور"]

نصب آسانسور هیدرولیک خانگی

در نصب آسانسور هیدرولیکی خانگی باید به کیفیت و استحکام کابین اهمیت داده شود. هر چه فضای قرارگیری بیشتر باشد، حرکات پهلو به پهلوی آسانسور کمتر خواهد بود.

طراحی آسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسورهای هیدرولیک خانگی متفاوت از آسانسورهای هیدرولیک برای جابجایی مسافران هستند و در ابعاد کوچک تری ساخته می شوند. ابعاد مناسب برای این نوع آسانسور، یک در یک با عمق چهار می باشد. هنگام برنامه ریزی برای استفاده از این آسانسور، فضای دو متر ارتفاع در هشتاد سانتیمتر عرض برای هر طبقه باید در نظر گرفته شود.

این نکته باید در نظر گرفته شود که آسانسور هیدرولیک به یک اتاق دستگاه مجزا برای قرارگیری کنترل کننده و پمپ نیاز دارد. اتاق دستگاه در پایین ترین طبقه و در مجاورت بالابر آسانسور قرار می گیرد.

کابین آسانسور هیدرولیک خانگی

دوست دارید فضای داخلی آسانسور چگونه باشد؟ هنگام انتخاب آسانسور باید به تمامی جزئیات از جمله مواد و رنگ کابین دقت کنید.

نگهداری آسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسور هیدرولیک باید به طور منظم و سالانه و از لحاظ وضعیت عملکرد و نگهداری بررسی شود. این در حالی است که این نوع آسانسور بسیار قابل اعتماد است و می تواند طول عمر تجهیزات شما را افزایش دهد.

آسانسور هیدرولیک به مراقبت خاصی نیاز دارد و بررسی های مربوطه باید توسط متخصصین انجام شود. تعمیر و نگهداری آسانسور شامل: بررسی کامل آسانسور، سیستم های کنترل، بررسی پمپ هیدرولیک، کیفیت ریل ها و سرعت آسانسور می باشد.

آسانسور هیدرولیکی ویلچر بر

یکی دیگر از کاربردهای رایج آسانسورهای هیدرولیکی چه در منزل و چه در مشاغل، آسانسورهای هیدرولیک ویلچربر می باشد. روشی ایمن و قابل اعتماد در بالا بردن و پایین آوردن ویلچر.

[irp posts="3100" name="آسانسور ویلچربر چیست؟"]

آسانسور هیدرولیک تجاری

گرچه، ساختمان های بلند به آسانسورهای کششی نیاز دارند، اما آسانسورهای هیدرولیک برای ساختمان های تا پنج طبقه مناسب خواهند بود. علاوه بر نصب آسان، این آسانسورها قادر به حمل بار و اشیای سنگین تر نیز هستند و افراد را نیز می توانند جابجا کنند.

آسانسور هیدرولیک، همانند آسانسور حرکت می کند، اما اغلب برای جابجایی بار و محموله و یا اشیای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، گرچه می توانند افراد را نیز بالا و پایین ببرند.

شایع ترین موارد استفاده آسانسورهای هیدرولیک در مغازه ها، برداشت زباله، حمل و نقل، انبارداری و معدن می باشد.

[irp posts="1115" name="آسانسور تجاری چیست؟ معرفی انواع آن"]

در پایان این که

آسانسور هیدرولیک، آسانسوری است سنگین که برای استفاده های طولانی مدت و مکرر طراحی شده است و دوام بسیار بالایی دارد. این آسانسور به جابجایی افراد و کالاها به صورت عمودی کمک می کند و عمدتا برای ساختمان های چهار تا پنج طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.

اصل آسانسور هیدرولیک بر پایه قانون پاسکال و تراکم ناپذیری مایعات استوار است، بدین معنا که، هر گونه تغییر در فشار اعمال شده به هر نقطه از مایع، در سراسر مایع منتقل خواهد شد. از مایع تحت فشار برای تولید، کنترل و انتقال قدرت استفاده می شود.

https://padraliftco.ir/%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%84%db%8c%da%a9/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسانسور پادرا

تاریخچه شرکت مهندسی اوج گستران از شرکتهای پیشرو در ارائه خدمات طراحی، فروش، نصب، بازسازی و تعمیر و نگهداری آسانسور در سراسر میهن عزیزمان ایران میباشد. این شرکت با همت جمعی از مهندسان فارغ التحصیل از رشته های مکانیک عمران و برق و حوزه اجرا انواع آسانسور تاسیس گردید. اوج گستران با تعریف نیازمندی ها و مشخصات انحصاری در راستای هر پروژه به طور جداگانه بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا میسازد. اوج گستران بر پایه اصول شش گانه مدیریت، رشد، مشتری محوری، شفافیت، احترام و توسعه دانش پایه ریزی شده است. مجموعه اوج گستران آمادگی هرگونه همکاری با کلیه ارگانهای دولتی، خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی را دارد. مأموریت اوج گستران پادرا ، شرکتی است پویا درصنعت تجهیزات آسانسور و پله برقی ، با احساس مسئولیت پذیری اجتماعی ،که با تکیه بر متخصصان باتجربه و تلاشی پیگیر،مصمم است با ارائه خدماتی مدرن و تکنولوژیک ،گامی بلند جهت راحتی و امنیت جابجایی انسانها در فضاهای داخلی مسکونی ، اداری و تجاری کشور ایران برداشته و دراین مسیر نقشی ماندگار ایفا نماید. چشم انداز شرکت اوج گستران پادرا درسایه تجربه ای 15ساله صنعت ساختمان ، همواره به استفاده هم زمان از فناوری های به روز صنعت آسانسور و تجربه متخصصان تحصیل کرده اعتقاد داشته و به جهت ارئه خدمات حرفه ای به کارفرمایان محترم نهایت دقت را دربهره گیری از منابع معتبر و قانونی ،مبذول داشته است . پیشرو بودن باوری است که باعث گردیده برای توسعه کسب وکارمان درگستره کل کشور با پروژه های بسیاری همکاری نماییم وتداوم درارتقاء کیفی تجهیزات و خدمات مان رضایت دو

اطلاعات تماس
  • 091255*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید