کد: 140009015537117620

افزایش فروش سایت از طریق سئو

کد: 140009015537117620

https://bit.ly/3FzQM5M

، (اخبار رسمی): در برخی اوقات مشاهده میکنیم که یک سایت در اولین نتایج برتر گوگل قرار دارد اما اصلا درآمد نداشته و یا درآمدی کم دارد. بنابراین میتوان گفت رسیدن به صفحه اول گوگل همیشه نمیتواند سبب افزایش فروش یک سایت شود.

افزایش فروش سایت از طریق سئو
افزایش فروش سایت از طریق سئو
افزایش فروش سایت از طریق سئو
افزایش فروش سایت از طریق سئو
افزایش فروش سایت از طریق سئو
افزایش فروش سایت از طریق سئو

اما باید یک سری نکات را رعایت کرد تا بتوان افزایش فروش  داشت. در ادامه مقاله به بیان نکاتی در خصوص افزایش فروش از طریق سئو می‌پردازیم.. هم چنین شما می توانید از طریق مقاله آموزش سئو در وبسایت seoedu اطلاعات بیشتری را درمورد بحث سئو به دست آورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلمه آموزش سئو seoedu را در گوگل سرچ نمایید و وارد صفحه آموزش رایگان این سایت شوید.

مراحل افزایش فروش سایت با سئو

همانطور که گفته شد، افزایش فروش سایت و درآمد بالا، فقط و فقط با رفتن به صفحه اول گوگل‌ انجام نمی‌شود. و نیازمند رعایت نکات و انجام عملیات هایی می‌باشد. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: انتخاب درست کلمات کلیدی

در واقع انتخاب کلمه های کلیدی مناسب و درست برای زیرساخت سئو و افزایش فروش سایت، بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که در انتخاب کلمات کلیدی اشتباه شود، همه زحمتات و هزینه سئو از بین رفته و هیچ نتیجه مطلوبی را به دست نخواهید آورد.

تشخیص و انتخاب این که چه کلمه هایی کلیدی را برای یک سایت انتخاب کنیم سبب افزایش فروش سایت شده و در کم ترین آن وب سایت می‌تواند به اولین صفحه گوگل وارد شود. البته انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت، بدون ابزارهایی که برای این کار وجود دارند امکان پذیر نیست.

سوالاتی که برای انتخاب کلمه کلیدی باید به آن ها پاسخ دهیم، عبارتند از:

  • تعداد سرچ این کلمه در یک ماه چقدر است؟
  • درصد CTR  این کلمه چند می‌باشد؟
  • میزان محبوبیت و ترند شدن کلمات چه قدر است؟
  • میزان سخت بودن کلمه کلیدی در چه سطحی است؟
  • آیا کسانی که توسط این کلمه وارد سایت می‌شوند مشتریان هدفمندی برای سایت هستند؟

توسط ابزارهای مربوطه در این زمینه و پاسخ به سوالات ذکر شده، می‌توان بهترین کلمه کلیدی را پیدا کرده و انتخاب کرد.

مرحله دوم : افزایش ترافیک سایت توسط سئو

پس از این که کلمه های کلیدی مناسب را انتخاب کردیم، باید کلمات کلیدی مورد انتخاب را سئو کرده تا به اولین صفحه گوگل برسد و کسانی که به خدمات و یا محصولات ما نیاز دارند، با سرچ آن کلمات در گوگل به سایت ما وارد شوند.

روش های دیگر نیز جهت افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش سایت وجود دارد، همچون روش تبلیغات در سایت های بازدید بالا و یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی همچنین تبلیغات فیزیکی‌ و یا محیطی! اما هیچ یک از این موارد نمی‌تواند به اندازه سئو بازدهی داشته باشد. به طور مثال ما در یکی از سایت های پربازدید در یک ماه تبلیغات سایت خود را با مبالغ بسیار بالا و چند هزار نفر در آن سایت انجام می‌دهیم. اما فکر می‌کنید چندنفر از بازدیدکنندگان آن سایت می‌توانند برای ما مشتری های هدفمندی باشند؟

اگر کار سئو سایت را به شرکت های دیجیتال مارکتر همچون مجموعه Seoedu  بسپاریم، افزایش فروش سایت خیلی زودتر انجام می‌شود. هزینه سئوسایت می‌تواند نسبت به موارد ذکر شده به صرفه تر بوده و نتیجه مطلوب تری را داشته باشد.

مرحله سوم: تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران سایت

به طور کلی سایت ها در دو نوع وجود دارند، نوع اول سایت ها، سایت هایی می‌باشند که کاربر به صورت مستقیم از سایت محصولات و یا خدمات شما را خریداری می‌کند و دومین نوع سایت نیز، سایت هایی هستند که سایت ها فقط به عنوان معرف مجموعه و یا شرکت شما فعالیت داشته و هیچ گونه سفارش و یا پرداختی در سایت انجام نمی‌شود. در هردو نوع سایت تفاوتی وجود ندارد، در این مرحله ما باید در ابتدا اطلاعات تماس کاربر را دریافت کرده تا بازدیدکنندگان را به کاربران سایت تبدیل نماییم‌. این کار در افزایش فروش سایت تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. جهت گرفتن اطلاعات تماس بازدیدکنندگان می‌توان یک لندینگ پیج ساخته و در آن یک پیشنهاد غیر رد شدنی، یک تخفیف و یا یک محصول رایگان را قرار داد و از بازدیدکنندگان خواست تا اطلاعات تماس خود را در سایت وارد کرده تا بتوانند از پیشنهادات ویژه سایت استفاده کنند.

وب سایت هایی که محصول و خدماتی برای فروش ندارند، و فروش آن ها به شکل حضوری و یا تلفنی انجام می‌گردد، معمولا بازدیدکنندگان با آن ها تماس برقرار می‌کنند. می‌توان در این شرایط  شماره تماس کاربران‌را در اکسل و یا نرم افزار CTR  ذخیره کرده و در مراحل بعدی از آن ها استفاده کنید.

تا این بخش ما توانستیم برای افزایش فروش سایت، کاری کنیم که افرادی که به خدمات و یا محصول ما نیاز دارند، بتوانند در گوگل ما را پیدا کرده و بازدید کنند. سپس به کاربر وب سایت تبدیل شوند.

مرحله چهارم: تبدیل کاربران به خریدار

مرحله بعدی برای افزایش فروش سایت از طریق سئو، این است که زمانی که‌‌ کاربر برای بار اول به سایت وارد می‌گردد. دلیلی ندارد که بخواهد در اولین ورود محصولات ما را خریداری کند. حتی در خیلی از موارد کاربران سایت را می‌بندند و فراموش خواهند کرد که به چه سایتی مراجعه کرده بودند. در مرحله قبلی ما به همین دلیل اطلاعات تماس کاربران در دریافت می‌کردیم.

در مرحله از افزایش فروش سایت، ما دیگر اطلاعات تماس کاربران را داریم و می‌توانیم توسط سیستم های بازاریایی همانند ایمیل مارکتینگ، ارتباط در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی به وسیله کارشناسان فروش و پیامک سبب ایجاد ارتباط و تعامل بیش تر با کاربران سایت شده و پیشنهاداتی را ارائه دهیم. این امر موجب فروش اولیه و ایجاد اعتماد کاربر به سایت ما خواهد شد.

مرحله پنجم افزایش فروش سایت : تبدیل خریداران به مشتریان دائمی

این مرحله به صورت کامل به میزان کیفیت خدمات و یا محصول شما و همچنین پشتیبانی و چگونگی ارتباط با مشتری بستگی‌ خواهد داشت. تا بتوانید افرادی را که برای اولین بار از سایت شما خرید می‌کنند به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

راهکارهای افزایشفروش سایت

همانگونه که ادامه فعالیت هرکسب و کاری به مقدار میزان فروش آن وابستگی دارد، فعالیت سایت های فروشگاهی و کسب وکارهای اینترنتی نیز به افزایش فروش سایت وابسته هستند. میزان فروش سایت در وهله اول تحت تاثیر تعداد بازدیدکنندگان جذب شده بوده و در مرحله بعدی نیز به نرخ تبدیل وابسته است. پس از کشاندن کاربران به فضای سایت فروشگاهی خود می‌تواند با استفاده از راهکارهای مختلف، مثل استفاده از تکنیک بازاریابی این کاربران از یک بازدیدکننده ساده به مشتری تبدیل کرد.

حال برای کسب و کارها و شرکت های به قصد افزایش فروش سایت خود را دارند، باید توصیف کاملی از این موضوع را داشته باشیم.

توصیف کلی افزایش فروش سایت

حتما مشاهده کرده اید که مغازه هایی که در سرنبش ها و سرچهار راه ها قرار دارند به طور معمول بسیار شلوغ هستند و به طور طبیعی باید آمار فروش بهتری را دارا باشند. پس زمانی که از افزایش فروش سایت حرف می‌زنیم به این معناست که:

  • در اولین نگاه باید بتوانیم کاربران را به طرف سایت بکشانیم.
  • خدمات و محصولات خود را به آن‌ ها نشان بدهیم.
  • از روش ها و حربه های مختلفی جهت تشویق کاربران برای خرید محصول استفاده نماییم.

با این حال اگر دوباره همان مغازه‌های سر چهارراه را در نظر داشته باشید، بدون‌ شک موقعیت مکانی آن ها نسبت به دیگر مغازه ها بهتر می‌باشد. آیا به نظر شما باید مغازه هایی که در آن راستا قرار دارند، باید کسب و کار خود را  تعطیل کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! این دسته با وجود این که در موقعیت ایده آلی قرار ندارند، اما می‌توانند از راهکارهای دیگری استفاده کنند. که این روش ها شامل تکنیک های بازایایی و سئو سایت است. که می‌تواند مشتریان را به سوی خرید محصول و دریافت خدمات سوق بدهد.

راهکارهای فنی برای افزایش فروش سایت

براساس مواردی که در بخش های قبلی مقاله ذکر شد، پیش از انجام هرکاری باید برای سعی کرد تا بهترین موقعیت ممکن یک سایت بتواند دیده شود. این امر بدان معناست که یک وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی، باید در بهترین موقعیت جهت حذب کاربران و یا به اصطلاح جذب ترافیک ارگانیک مناسب می‌باشد را قرار بدهیم. درنتیجه باید وهله اول موردهایی را که به سایت و یا فروشگاه مربوط می‌باشد اصلاح کرد. که این کارهارا سئو سایت می‌گویند.

بهینه سازی و سئو سایت

در واقع سئو سایت به معنی بهینه سازی یک سایت براساس استانداردهای گوگل و گرفتن رتبه بالا در موتورهای جست‌ و جو می‌باشد. حدود ۶۰ درصد از کاربران معمولا روی سه نتیجه اول گوگل کلیک می‌کند. این مسئله به این معنا است که باید جهت افزایش فروش سایت تلاش کرده تا بتوانیم به سه نتیجه اول گوگل برسیم. این کار یعنی سئو دارای هزینه سئو سات بوده و کار مشکلی است که انجام کارهای فنی نیاز دارد. مبحث بهینه سازی و سئو سایت، بسیار گسترده بوده و باید در یک مطلب دیگر به آن پرداخته شود. اما اگر بخواهیم به صورت کلی سئو را در چندین مورد خلاصه کنیم، سئو شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تولید محتوای جذاب
  • در نظر گرفتن موارد فنی جهت بهبود وضعیت سایا
  • استفاده از لینک سازی خارجی و لینک سازی داخلی
  • جذب بازدیدکننده و کاربر توسط شبکه های اجتماعی
  • استفاده از تصاویر
  • بهبود ساختار فنی سایت

شما می‌توانید برای بهینه سازی، سئو سایت و افزایش فروش سایت خود به مجموعه seoedu مراجعه کنید.

منبع: seoedu.ir/seo-learning

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

seoedu