کد: 140009015538217172

رمزارز و خطری جدی به نام کامپیوتر کوانتومی

کد: 140009015538217172

https://bit.ly/30MzJhM

، تهران , (اخبار رسمی): این دو فناوری پیشرفته که نوید انقلابی در تمام عرصه‌ها را می‌دهند، ممکن است در مسیر برخورد با یکدیگر قرار بگیرند.

رمزارز و خطری جدی به نام کامپیوتر کوانتومی
رمزارز و خطری جدی به نام کامپیوتر کوانتومی

رمزارزها (Cryptocurrency) پتانسیل تغییر امور مالی، حذف واسطه‌ها و ایجاد حساب برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را دارند. رایانه‌های کوانتومی نیز می‌توانند با آوردن قدرت فوق‌العاده خود به فرآیند، نحوه طراحی داروها و مواد شیمیایی را تغییر دهند.

اما مشکل اینجاست: اگر محاسبات کوانتومی سریع‌تر از تلاش‌ها برای اثبات پول دیجیتالی به بلوغ برسد، فناوری بلاک چین که به رمزارزها قدرت می‌دهد، می‌تواند در برابر حملات پیچیده و تراکنش‌های جعلی آسیب‌پذیر باشد.

رمزارزها توسط فناوری به نام رمزنگاری کلید عمومی ایمن می‌شوند. این سیستم همه جا حاضر است، از خریدهای آنلاین شما محافظت می‌کند و ارتباطات شما را برای هر کسی غیر از گیرنده مورد نظر مخفی می‌کند. این فناوری با ترکیب یک کلید عمومی، کلیدی که همه می‌توانند ببینند، با کلید خصوصی که فقط برای شماست، کار می‌کند.

اگر پیشرفت فعلی ادامه یابد، رایانه‌های کوانتومی قادر خواهند بود رمزنگاری کلید عمومی را بشکنند و به طور بالقوه تهدیدی جدی برای دنیای کریپتو ایجاد کنند، جایی که برخی از ارزها صدها میلیارد دلار ارزش دارند. اگر رمزگذاری شکسته شود، مهاجمان می‌توانند هویت مالکان قانونی ارزهای دیجیتال، NFTها یا سایر دارایی‌های دیجیتال را جعل کنند.

داون سانگ (Dawn Song) کارآفرین حوزه امنیت کامپیوتر و استاد دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «هنگامی که محاسبات کوانتومی به اندازه کافی قدرتمند شود، اساساً تمام تضمین‌های امنیتی ناتوان می‌شوند. هنگامی که رمزنگاری کلید عمومی خراب می‌شود، کاربران ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند و کل سیستم خراب شود.»

رمزارز برای این مشکل راه حلی دارد؟

خبر خوب برای طرفداران ارزهای دیجیتال این است که مشکل محاسبات کوانتومی را می‌توان با استفاده از فناوری رمزنگاری کوانتومی که صنعت محاسبات از مدت‌ها قبل شروع به توسعه کرده است، برطرف کرد. مؤسسه ملی استانداردها و فناوری دولت ایالات متحده (NIST) که در تلاش است تا از این مشکل پیشی بگیرد، چندین سال در حال کشف یک فرآیند دقیق برای یافتن الگوریتم‌های رمزنگاری کوانتومی با مشارکت محققان در سراسر جهان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی تی جو

رسانه تخصصی و پیشرو در حوزه‌های مراکزداده، شبکه، فناوری اطلاعات و دنیای دیجیتال