اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009175566417345
در دسترس نیست

زبان های برتر بلاکچین کدام است؟

کد: 140009175566417345

، (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم شما را با 5 زبان مهم برنامه نویسی در بلاکچین آشنا کنیم با ما همراه باشید.

زبان های برتر بلاکچین کدام است؟
زبان های برتر بلاکچین کدام است؟

آشنایی با 5 زبان های برتر برنامه نویسی در بلاکچین

دانستن محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی بلاک چین می‌تواند بینش خوبی به توسعه‌دهندگان، برنامه نویسان، فعالان و علاقه‌مندان بدهد و همچنین با استفاده از آموزش برنامه نویسی بلاک چین، می توانید نحوه عملکرد فرآیندها و تراکنش های یک ارز دیجیتال را بررسی کنید.، بنابراین سعی کردیم بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی بلاک چین که از آینده جهان پشتیبانی می‌کنند را در این مقاله معرفی کنیم، با ما تا انتها همراه باشید.

  1. Solidity
  2. Java
  3. Python
  4. C++
  5. Ruby

1-زبان برنامه نویسی سالیدیتی Solidity

از زبان برنامه نویسی Solidity برای ایجاد قرارداد هوشمند در بلاک چین اتریوم و انجام فعالیت های مرتبط در این شبکه استفاده می شود. قراردادهای هوشمند را می توان یک نوآوری بسیار مهم در انجام معاملات معتبر بدون دخالت اشخاص ثالث دانست. قرارداد هوشمند به سادگی یک پروتکل کامپیوتری است که بر روی بلاک چین های مختلف پیاده‌سازی می شود.

همانطور که می‌دانید امروزه انجام امور مالی در بستر شبکه بلاک چین و به روش غیرمتمرکز در حال افزایش است و کم کم روش های سنتی از بین خواهند رفت. برای ایجاد و توسعه این قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) نیازمند یادگیری و آموزش زبان برنامه نویسی سالیدیتی و آشنایی با بلاک چین اتریوم و دیگر بلاک چین های سازگار با EVM هستید.

2-زبان برنامه نویسی جاوا Java

زبان برنامه نویسی جاوا Java در ابتدا از زبان های C و C++ الگوبرداری شد و برخی از ویژگی های گیج کننده را حذف کرد. این ویژگی ها شامل اشاره گرها، پیاده سازی چندین وراثت و بارگذاری بیش از حد اپراتور است که در جاوا حذف شده اند. یکی از ویژگی هایی که در C++/C وجود نداشت، اما یکی از کاربرد های اصلی به حساب می آید توانایی بازیافت حافظه (جمع‌آوری زباله) است که به طور خودکار اشیاء و آرایه های غیر ضروری را دور می اندازد و حذف میکند.

3-زبان برنامه نویسی پایتون Python

پایتون همچنین یک زبان همه منظوره سطح بالا است. بنابراین، برای انواع پروژه ها در زمینه برنامه های کاربردی سیستم عامل، توسعه و ایجاد وب، تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و غیره استفاده می شود و سادگی آن محدودیتی برای برنامه نویسان نیست.

زبان برنامه نویسی پایتون نوعی زبان متن باز و برنامه نویسی است. این بدان معناست که می توان آن را بر روی پلتفرم های مختلفی مانند ویندوز، مکینتاش و لینوکس اجرا کرد. و با ویژگی های منحصر به فرد خود مورد استفاده و پذیرش شرکت های بزرگ صنعت IT مانند گوگل، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و ... می باشد.

4-زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس C++

C++ یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی کامپیوتری شی گرا سطح بالا است. اما به طور کلی به آن زبان سطح متوسط می گویند زیرا هم قابلیت های زبان سطح بالا و هم زبان سطح پایین را دارد. این زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند است و از خانواده C است.

این زبان می تواند برنامه نویسی سیستم عامل، هسته و لایه های مختلف سیستم عامل (.... ios ,linux ,macos ,windows)انجام بدید. زبان برنامه نویسی C++ برای تولید منطقی، توسعه برنامه های مختلف کنسول ها و وب، برنامه نویسی برای تلفن های همراه و تبلت ها استفاده می شود.. این زبان برنامه نویسی در صنایع پزشکی، فضایی، خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا هوشمند نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

5-زبان برنامه نویسی روبی Ruby

روبی Ruby یکی از زبان های برنامه نویسی متن باز، شی گرا، انعطاف‌پذیر و همه منظوره است که به خاطر ساختار ساده، بیشتر شبیه زبان گفتاری است و به همین علت در بین توسعه دهندگان حوزه های مختلف مثل توسعه وب/اپلیکیشن، علم داده و مدیریت حافظه به یکی از گزینه های محبوب تبدیل شود.

وقتی صحبت از حروف کوچک و بزرگ می شود، حساسیت زبان روبی برجسته می شود. مثلاً اگر دو متغیر مشابه، متنها یکی با حروف بزرگ و یکی با حروف کوچک تعریف شود، هر دوی آنها به عنوان یک متغیر مستقل و جدا درنظر گرفته می شوند.

منبع: توکن خان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]