اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108226820017345
در دسترس نیست

کیف پول ارز دیجیتال یا کریپتو والت چیست؟

والت ارز دیجیتال: بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدامند؟

کد: 140108226820017345

، (اخبار رسمی): ارزهای دیجیتال دارایی های هستند که به صورت غیر متمرکز و با رمزگذاری معامله می شوند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال و به عبارت دیگر انجام معاملات ارزی در دنیای کریپتو یکی از جذاب ترین راه های کسب درآمد برای معامله گران است.

والت ارز دیجیتال: بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدامند؟
کیف پول والت ارز دیجیتال

والت ارز دیجیتال: بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدامند؟ همه چیز را در مورد این نوع دارایی ها بیاموزید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال و به عبارت دیگر انجام معاملات ارزی در دنیای کریپتو یکی از جذاب ترین راه های کسب درآمد برای معامله گران است. انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر، کیف پول سازگار و امن، صرافی مطمئن و معتبر و … نیز جزو امور مهمی است که برای خرید و فروش رمز ارزها باید به آن‌ها توجه کرد.

از زمان ظهور بیت کوین در اواسط سال 2009، ارزهای رمزنگاری شده طرز تفکر ما در مورد سرمایه گذاری و تراکنش های مالی را متحول کردند. امروزه، با بیش از 15000 ارز دیجیتال موجود به صورت آنلاین، می توان تجمیع یک بازار فراگیر را تجسم کرد.

سیستم کریپتو علاوه بر گسترش با سرعتی شتابان، شک و تردیدهای زیادی را نیز ایجاد می‌کند، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، مزایا، اما خطراتی نیز دارد. بنابراین، اولین قدم برای کشف امکانات متعدد آن، مطالعه عمیق همه مفاهیم آن است.

کاربران کیف پول‌های ارزهای دیجیتال باید از این واقعیت آگاه باشند که تمام تراکنش‌ها غیرقابل برگشت هستند و به طور کامل در بلاک چین ذخیره می‌شوند. البته برای رمزگذاری تراکنش های خود در بلاک چین و ایمن نگه داشتن آنها به یک کلید رمزگذاری خصوصی و عمومی نیاز دارید. کیف پول های رمزنگاری از هر دو کلید برای دسترسی به دارایی های شما استفاده می کنند. این ما را به این سؤال هدایت می کند: آیا کیف پول رمزنگاری امن تر است؟

در این آموزش، انواع کیف پول های رمزنگاری شده، نحوه راه اندازی کیف پول رمزنگاری ایمن و بهترین کیف پول های رمزنگاری شده را برای انتخاب توضیح خواهیم داد. زیرا بسته به نیازهای امنیتی و نقدینگی شما، برخی کیف پول ها ممکن است برای شما بهتر از سایرین باشند. Factcoins بهترین کیف پول ها را در هر دسته بندی می کشد تا شما را در جهت درست راهنمایی کند.

کیف پول رمزنگاری چیست؟

یک کیف پول رمزگذاری شده هیچ شباهتی به کیف پول واقعی معمولی شما ندارد. کیف پول رمزگذاری شده چیز کاملاً متفاوتی است. هنگامی که بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری می کنید، کم و بیش هویت شماست: آدرس شما نحوه ثبت خرید و فروش شما در بلاک چین است .

بنابراین، از نظر فنی، هنگام انجام کاری با ارزهای دیجیتال نیازی به کیف پول ندارید: فقط می‌توانید آنها را در کیفی که آنها را در آن خریده‌اید بگذارید یا آدرس کیف پول و کلیدهای دسترسی را یادداشت کنید، و امیدواریم فراموش نکنید که کجا آنها را گذاشته‌اید. (جدی، هرگز اجازه ندهید این اتفاق بیفتد!). بنابراین استفاده از کیف پول نرم افزاری ایده خوبی است. خوشبختانه شما گزینه های زیادی دارید. به عنوان مثال، بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری با کیف‌پول‌های داخلی عرضه می‌شوند، به این معنی که می‌توانید از یک رابط واحد تجارت و ذخیره کنید ( Coinbase نمونه‌ای از آن است).

کیف پول های رمزنگاری دارای یک رابط کاربری هستند تا بتوانید وجوه موجود خود را بررسی کنید، تراکنش های گذشته را زیر نظر بگیرید و گزینه های امنیتی ضعیف را شناسایی کنید.

انتخاب کیف پول رمزنگاری

نوع کیف پول ارز دیجیتالی که انتخاب می‌کنید، سطح امنیت، انعطاف‌پذیری و نقدشوندگی وجوه شما را تعیین می‌کند. برخی از پورتفولیوها بسته به نیاز شما (مانند ابزار سرمایه گذاری، معاملات روزانه یا مبادله ارز) بهتر از سایرین به شما خدمات می دهند. علاوه بر این، کیف پول‌های خاصی نیز برای ارزهای دیجیتال خاص طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند میزبان صدها گزینه باشند.

1. سخت افزار کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های فیزیکی مشابه درایوهای USB هستند که به شما امکان تعامل با بلاک چین را می‌دهند. کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد را می توان امن ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال دانست. چگونه داده ها به صورت آفلاین در کیف پول سخت افزاری ذخیره می شوند. این نوع کیف پول‌ها برای سرمایه‌گذاران بلندمدت، علاقه‌مندان به امنیت و کاربرانی که دارای مقدار زیادی ارزهای دیجیتال هستند، مناسب‌تر هستند.

کیف پول رمزنگاری Ledger Nano X به استاندارد طلایی در تراکنش‌های امن ارز دیجیتال تبدیل شده است. این کیف پول بیش از 1300 دارایی دیجیتال را پشتیبانی می کند. همچنین بر روی تمام سیستم های اصلی دسکتاپ و موبایل کار می کند و بسیار ایمن است. با این حال، کیف پول ارزان نیست و می تواند بین 160 تا 200 دلار قیمت داشته باشد.

 کیف پول رمزگذاری سخت افزاری

مزایا و معایب کیف پول های سخت افزاری

یکی از نقاط قوت کیف پول های سخت افزاری محافظت آن ها در برابر ویروس های کامپیوتری و هکرها است. در واقع این کیف پول ها به اینترنت متصل نیستند. بنابراین، درست مانند کیف پول های نرم افزاری، در معرض حملات سایبری قرار نمی گیرند. آنها همچنین دارای نرم افزار منبع باز مدیریت شده توسط کاربر هستند. با یک کیف پول سخت افزاری، می توانید کلیدهای خصوصی خود را در یک منطقه شخصی کاملاً محافظت شده نگهداری کنید.

نقطه ضعف کیف پول های سخت افزاری این است که نسبت به سایر گزینه ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال گران تر هستند. همچنین استفاده از آنها به دانش تخصصی تری نسبت به سایر کیف پول های ارزهای دیجیتال نیاز دارد.

ارزهای رمزپایه چیست؟

رمزارزها دارایی هایی هستند که فقط به صورت دیجیتالی وجود دارند، به این معنی که هیچ یادداشت فیزیکی در سطح جهانی وجود ندارد. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این ارزها این است که توسط هیچ نهاد مرکزی، مانند دولت‌ها، بانک‌ها و یا موسسات تنظیم نمی‌شوند.

یعنی کریپتوها به روشی غیرمتمرکز از طریق یک شبکه آنلاین کار می کنند، اما عملکرد آنها بسیار فراتر از دیجیتال است. می توان از این دارایی ها برای خرید و سایر پرداخت های فیزیکی استفاده کرد، تا زمانی که در مؤسسات پذیرفته شوند، همانطور که در مورد پیش ساز رمزنگاری این جهان، بیت کوین وجود دارد.

ارزهای دیجیتال از قطعات کد (بلوک) صادر شده در شبکه بلاک چین ایجاد می شوند. از این تعریف اولیه، می‌توان به بررسی ویژگی‌های اصلی آن‌ها پرداخت که آن‌ها را بسیار خاص و نوآور می‌کند.

علیرغم اینکه ارزهای رمزنگاری شده دارایی دیجیتال هستند، می‌توانند به همان روشی که پول فیزیکی برای تراکنش‌های تجاری و همچنین برای اهداف ذخیره‌سازی ارزش استفاده شود.

رمزارزها چگونه به وجود آمدند؟

مفهوم کریپتوکارنسی مدت ها پیش، دقیقاً در سال 1983، زمانی که دیوید چاوم، دانشمند کامپیوتر و رمزنگار آمریکایی، یک ارز دیجیتال به نام ecash ایجاد کرد، ظهور کرد . برای سال‌ها، این دانشمند چندین سکه از یک مدل را در یک سیستم دیجیتالی که ناشناس بودن صاحب دارایی را تضمین می‌کرد، پیاده‌سازی کرد.

با این حال، تنها در سال 2008، پس از بحران مالی و املاک و مستغلات در وال استریت، ایده یک ارز غیرمتمرکز واقعاً مورد توجه قرار گرفت. موسساتی مانند فدرال رزرو و بانک های مرکزی زیر سوال رفتند و سپس چهره ساتوشی ناکاموتو ظاهر شد .

ما با آن به عنوان یک "شکل" رفتار می کنیم زیرا هویت واقعی ساتوشی مخفی است و می تواند یک فرد یا گروهی از افراد باشد. از طریق مقاله ای که به صورت آنلاین منتشر شد، خالق بیت کوین مفهوم بلاک چین - دفتری که بر روی شبکه ای از بلوک های به هم پیوسته کار می کند - را ارائه کرد، که مبنایی برای ایجاد هزاران رمزارز دیگر است.

امروزه حدود 15000 دارایی دیجیتال در بازار وجود دارد و این تعداد می تواند روزانه افزایش یابد. هر توکن به طور مستقل با قوانین و عملکرد خاص خود کار می کند.

رمزارزهای اصلی کدامند؟

علیرغم اینکه بیت کوین مرجع اصلی ارز دیجیتال است، اما در یک جهان بسیار جامع فقط «یکی دیگر» است. در زیر، ارزهای دیجیتال اصلی موجود در بازار و ویژگی های مختلف آنها را ارائه می دهیم:

بیت کوین (BTC)

به سختی می توان علاقه مندان به بازار مالی را پیدا کرد که حداقل نام پیشرو جهان کریپتو را نشنیده باشند. بیت کوین مشهورترین توکن دیجیتال در جهان است. ارز دیجیتال ایجاد شده توسط ساتوشی ناکاموتو از نظر ارزش، تعداد کاربران، پذیرش، نقدینگی و امنیت از رقبا بهتر عمل می کند.

ارزش بازار بیت کوین از مجموع 9 ارز دیجیتال دیگر در 10 ارز دیجیتال برتر بیشتر است. با این حال، مانند سایر انواع سرمایه گذاری، می تواند گزینه نامطلوبی برای کسانی باشد که هرگز سرمایه گذاری نکرده اند، زیرا به نظر می رسد که به بالاترین سطح پایدار رسیده است.

اتریوم (ETH)

اتریوم با رتبه دوم در رتبه بندی ارزهای دیجیتال با بهترین رتبه در بازار، در سال 2015 راه اندازی شد و عملکرد جامع تری نسبت به بیت کوین ارائه می دهد. شروع با پلتفرم خود، که به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنند - به اصطلاح DeFi .

در حالی که بیت کوین به عنوان یک ارز خلاصه می شود، ETH فراتر از این زمینه است و خدمات مختلفی را از طریق بلاک چین ارائه می دهد. یعنی این پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال است که فراتر از توکن ها است. سیستم اتریوم پیچیده و جامع است و به کاربران امکان داد و ستد دارایی ها را بدون دخالت نهادهای متمرکز می دهد.

لایت کوین (LTC)

لایت کوین به عنوان یکی از آلتکوین های اصلی در جهان کریپتو ظاهر شد و اکنون در بین 20 آلتکوین برتر قرار دارد. این ارز دیجیتال به عنوان جایگزینی «سبک» برای بیت‌کوین ایجاد شد که تراکنش‌های سریع‌تر و الگوریتم استخراج چابک‌تری را ارائه می‌دهد.

در حالی که بزرگترین معیار ارز دیجیتال هر 10 دقیقه یک بلاک را پردازش می کند، LTC هر بلوک را در 2.5 دقیقه پردازش می کند. این محدوده در مقایسه با بیت کوین نیز بیشتر است: محدودیت صدور آن به 84 میلیون در مقابل 21 میلیون بیت کوین می رسد.

آلت کوین و استیبل کوین

واژه آلت کوین برای توصیف هر ارز دیجیتالی غیر از بیت کوین، یا حداقل ارتباط کمی در بازار استفاده می شود. به این معنی که آنها توکن‌های «جایگزین» هستند که معمولاً برای اهداف خاصی توسعه می‌یابند - یا برای عیب‌یابی شبکه‌های دیگر یا کاهش هزینه‌های استخراج.

در حال حاضر، با وجود بیش از 15 هزار ارز دیجیتال، چندین گزینه ناشناخته برای عموم وجود دارد که اغلب برای حرکت در بازار ایجاد می شوند. سکه های میم معروف مانند Dogecoin و Shiba INU به صورت طنز استفاده می شوند.

از سوی دیگر، استیبل کوین ها، سکه هایی را تعریف می کنند که ارزش آنها پایدار است. این اتفاق می‌افتد زیرا آنها توکن‌هایی هستند که به ارزهای فیزیکی واقعی و با نوسانات کم مانند دلار، یورو و واقعی مرتبط هستند. تتر (USDT) که "دلار دیجیتال" نامیده می شود، یکی از این نمونه ها است. به این ترتیب، ارزش آن به صورت زیر برابر می شود: 1 USDT همیشه 1 دلار ارزش دارد.

رمزارزها چگونه کار می کنند؟

اکنون که مفاهیم اولیه مربوط به جهان کریپتو را می‌دانید، توجه به مفاهیم فنی‌تر این موضوع مهم است. عباراتی مانند «بلاک چین»، «ماینینگ» و «ارائه اولیه سکه» به راحتی در هر تحلیل ارز دیجیتال قابل تشخیص هستند. بنابراین، درک آنها بسیار مهم است. وارسی:

بلاک چین
مفهوم بلاک چین همراه با ایجاد بیت کوین پدیدار شد، بالاخره یکی بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد. این شبکه دیجیتال بزرگ در درجه اول مسئولیت تراکنش ارزهای دیجیتال از طریق یک سیستم مبتکرانه و رمزگذاری شده را بر عهده دارد. با ثبت کل سفر صعود شده توسط یک رمزارز، شبکه یک زنجیره پیوسته از اطلاعات را تشکیل می دهد.

به طور خلاصه، می توان گفت که این شبکه مجموعه ای از اطلاعات را تشکیل می دهد که به نوبه خود به بلوک های به هم پیوسته تبدیل می شوند - از این رو "blockchain" نامیده می شود. استخراج ارزهای دیجیتال از این پیوند داده انجام می شود.

شبکه بلاک چین واسطه اصلی برای تبادل اطلاعات و تراکنش های مربوط به توکن های دیجیتال است. امنیت آن از طریق رمزگذاری پیشرفته و داده های به روز شده دائمی ایجاد می شود تا هیچ ردی از خود باقی نماند.

عرضه اولیه سکه
اصطلاح معروف دیگر Initial Coin Offering یا ICO است که در پرتغالی به معنای ارائه اولیه دارایی های مجازی یا عرضه اولیه سکه است. با نسبت های مناسب، می توان گفت که این "IPO" دنیای رمزنگاری است. هدف از این عملکرد، راه اندازی دارایی های رمزنگاری جدید با هدف جمع آوری سرمایه است.

در روزهای اولیه، راه اندازی ارزهای دیجیتال جدید تنها کارکرد ICOها بود، اما امروزه از این خواسته ها برای اهداف مختلفی استفاده می شود. از سرمایه گذاری در تحقیقات گرفته تا تعمیرات و ساختار آلتکوین، دلایلی وجود دارد که توسعه دهندگان از پیشنهاد اولیه از طریق بلاک چین استفاده کنند.

بین سال های 2014 تا 2021، تعداد ICOهای انجام شده از مرز 15000 فراتر رفت. از جمله نکات برجسته، ICO سکه NXT (2013) - که یکی از سودآورترین در بازار به حساب می آید - و Ethereum ICO (2014) است که انقلابی در سیستم کریپتو ایجاد کرد و درها را برای راه اندازی هزاران توکن دیگر باز کرد.

معدن
یکی از اولین آموزه هایی که از جهان کریپتو آمده است به انتشار ارزهای دیجیتال می پردازد. همانطور که توضیح دادیم، ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی هستند که فقط به صورت دیجیتالی وجود دارند و توسط بانک‌های مرکزی یا نهادهای متمرکز صادر نمی‌شوند. به این ترتیب فرآیند کامپیوتری صدور توکن ها از طریق ماینینگ انجام می شود.

استخراج ارزهای دیجیتال چیزی نیست جز صدور – از طریق شبکه بلاک چین – توکن های دیجیتال. برای اطمینان از امنیت تراکنش، سیستم یک ارز دیجیتال معین نوعی پازل ایجاد می کند که به نوبه خود باید برای تکمیل انتقال حل شود.

این پازل ها از محاسبات پیچیده ای تشکیل شده اند که نیازمند استفاده از نرم افزارهای رمزگذاری پیشرفته هستند. بنابراین، ماینینگ به عنوان یکی از امن ترین راه ها برای تراکنش پول دیجیتال در نظر گرفته می شود - علاوه بر اینکه توسط سازمان های دولتی کنترل نمی شود.

چگونه ارزهای رمزنگاری شده را معامله کنیم؟
اگر در مورد نحوه خرید ارزهای رمزنگاری شده شک دارید ، مهم است که از روش های مختلف تجارت آگاه باشید. لازم به یادآوری است که این دارایی ها توسط ارگان یا بانک مرکزی تنظیم نمی شوند. بنابراین، اگر حمله یا از دست دادن توکن‌ها وجود داشته باشد، هیچ حفاظتی مانند FGC - تضمینی که توسط مؤسسات مالی استفاده می‌شود - برای ترمیم ضرر و زیان وجود ندارد.

با این حال، دو روش برای خرید و فروش توکن های دیجیتال وجود دارد: از طریق صرافی ها (کارگزاران) یا مستقیماً بین کاربران، به اصطلاح peer-to-peer (یا p2p ). در مورد هر روش بیشتر بدانید:
 

منبع: www.tokenkhan.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]