اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009175568517725

در سایت کشاورزی ایران مطرح شد:

سمپاش شارژی چه تفاوتی با سمپاش موتوری و فرغونی دارد؟

کد: 140009175568517725

https://bit.ly/3DF4FOM

، تهران , (اخبار رسمی): آمادگی تقابل جدی با آفات مختلف برای داشتن محصولی خوب، امری اجتناب ناپذیر است. با توجه به پیشرفت ابزارآلات مختلف کشاورزی و لزوم ساده شدن فرایند حفاظت از محصول در برابر آفات،‌ سمپاش‌ شارژی، سمپاش موتوری و سمپاش فرغونی در انواع و اقسام مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

سمپاش شارژی چه تفاوتی با سمپاش موتوری و فرغونی دارد؟
سمپاش یکی از دستگاه های کاربردی در صنایع کشاورزی و باغبانی است.

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.

نحوه شارژ سمپاش شارژی

با توجه به وجود انواع مختلف و متفاوت این محصول، باطری‌های این دستگاه نیز در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. رایج ترین انواع باطری‌های این وسیله، باطری‌های الکتریکی و خورشیدی هستند. باطری‌های الکتریکی را می‌توانید به راحتی از دستگاه جدا کنید و پس از شارژ کردن مجدد به دستگاه متصل کنید، ولی در سمپاش‌های با باطری خورشیدی نیازی به جدا کردن صفحه خورشیدی متصل به دستگاه، نیست و همچنین به دلیل دوام بالاتر و شارژ سریع‌ترباطری‌های خورشیدی توصیه ما این است که اگر قصد خرید سمپاش شارژی را دارید تا حد امکان از سمپاش با بطری خورشیدی استفاده کنید.

برای شناخت دقیق پمپ سمپاش شارژی باید به بررسی انواع مختلف این نوع از سمپاش‌ها بپردازیم. با توجه به اینکه باطری‌ها قدرت محدودی دارند و نمی‌توانند به مدت طولانی عملیات کار دستگاه را تداوم ببخشند، و از طرفی کاملا غیرمنطقی است که در میانه عملیات سمپاشی کار را رها کنیم و منتظر شارژ شدن باطری دستگاه بمانیم، یکی از راه‌‌های حل این مشکل بهره بردن از باطری‌های یدکی است. اما راه حل بهتری نیز وجود دارد که می‌تواند به حرکت پمپ سمپاش تداوم بخشد. به طورکلی سمپاش‌های شارژی به دو دسته تک کاره و دوکاره تقسیم می‌شوند. پمپ سمپاش تک کاره تنها با نیروی الکتریکی کارکرده و در صورت اتمام شارژ باطری، قدرتی برای به حرکت انداختن پمپ وجود نخواهد داشت. لذا باید با تعویض باطری‌ها شرایط کار کردن مجدد پمپ را فراهم کنید. 

انواع سمپاش فرغونی

سمپاش فرغونی یکی از متداول ترین دستگاه های سمپاش است که برای سهولت حمل این دستگاه، در زیر شاسی آن چرخ هایی را قرار داده اند. این دستگاه دارای دو چرخ و یک دسته بوده تا بتوان راحت تر آن را جابجا کرد. سمپاش های فرغونی دارای بدنه و شاسی بسیار مقاوم هستند تا هنگام برخورد با سنگ و شن ریزه آسیبی نبینند.

سمپاش فرغونی برقی

سمپاشِ فرغونی برقی همان طور که از نامش مشخص است، برای انجام کار نیاز به مصرف برق دارد. این سمپاش ها با الکتروموتور برقی 3 اسب بخار تولید شده تا فشار و قدرت مورد نیاز برای سمپاشی را تامین نماید. سمپاش های فرغونی بنزینی و برقی از نظر کارکرد تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت این دو سمپاش ها با یکدیگر در مصرف سوخت آن ها می باشد..

نحوه کارکرد سمپاش فرغونی

سمپاش فرغونی دارای مخزن است و مایع سم در داخل آن قرار می گیرد. این سمپاش ها دارای چرخ ها و دسته هایی هستند تا به راحتی بتوان آن را جابجا کرد. این سمپاش ها دارای پمپ هستند تا مایع درون خود را با استفاده از قدرت پمپاژ کنند. شما به راحتی و با استفاده از دریچه مخصوص، داخل مخزن آن را پر کنید.

مقایسه سمپاش موتوری و شارژی

سمپاش موتوری و شارژی از نظر ماهیت با یکدیگر شبیه به هم هستند و هر دو وظیفه آفت کشی و از بین بردن حشرات را برعهده دارند. ولی این دو دستگاه تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که به شرح ذیل می باشد:

یکی از واضح ترین و اصلی ترین تفاوت بین سمپاش موتوری و شارژی در نوع انرژی مصرفی می باشد. سمپاش های شارژی به وسیله باطری کار کرده و انرژی مورد نیاز خود را از برق دریافت می کند. ولی سمپاش های موتوری از سوخت بنزین برای کار کردن استفاده می کنند.

از دیگر تفاوت های موجود بین این دو سمپاش تفاوت در قیمت آن ها می باشد. طبیعتا قیمت سمپاش های موتوری به دلیل وجود موتور در ساختار آن ها و سایر عوامل، گران تر است. بنابراین وزن بالاتری را نیز به دنبال دارد.

همچنین از سمپاش های موتوری برای سمپاشی زمین های کشاورزی و باغات بزرگ استفاده می شود. ولی سمپاش های شارژی به دلیل مدت کارکرد محدود خود، برای سمپاشی گلخانه های کوچک و باغچه ها کاربرد دارد.

از دیگر تفاوتی که بین سمپاش موتوری و سمپاش شارژی وجود دارد، قدرت کارکرد این دو دستگاه است. بدین صورت که سمپاش های موتوری قدرتی به مراتب بالاتر از سمپاش های شارژی دارند و می توانند فرآیند سمپاشی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.

علاوه بر امکان سفارش محصولات به صورت آنلاین در این سایت که مزیت ارسال رایگان را به همراه دارد، امکان خرید عمده ی انواع بذر و ادوات کشاورزی از جمله پیت ماس و پمپ آب بنزینی از طریق تماس با این مجموعه مهیا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خدمات کشاورزی ایران

سایت کشاورزی ایران با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است. تعهد کیفیت و تنوع در کنار تضمین بهترین قیمت محصولات، از اهداف این مجموعه می باشد. تعهد کیفیت محصولات کشاورزی ایران با عنایت به تجربه و شناخت فنی محصولات تولیدی و وارداتی و حساسیت‌های بالا در انتخاب آن شکل گرفته و تضمین قیمت نیز ماحصل حذف واسطه و عرضه مستقیم و دست اول محصولات است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش