اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009205571017749

معرفی بیست و پنجمین فیلم جیمزباند در سال 2021

کد: 140009205571017749

https://bit.ly/3lSml3u

، (اخبار رسمی): همه مخاطبان جدی سینما با جیمز باند آشنایی دارند. مامور مخفی سرویس اطلاعات جاسوسی انگلیس یا ام آی6 که بیش از 6 دهه است با آثار مختلف و سری های مختلف طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا جذب کرده است.

معرفی بیست و پنجمین فیلم جیمزباند در سال 2021
معرفی بیست و پنجمین فیلم جیمزباند در سال 2021

جدیدترین سری این مجموعه با نام زمانی برای مردن نیست اکران شد و این روزها به صورت زیرنویس و دوبله اختصاصی در فیلیمو قابل دسترس است. فیلیمو به عنوان بزرگترین VOD کشور فیلم زمانی برای مردن نیست را به نمایش گذاشته است.

زمانی برای مردن نیست یا وقت مردن نیست یک فیلم جاسوسی به کارگردانی کری فوکوناگا است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این بیست و پنجمین فیلم در مجموعه جیمز باند به‌شمار می‌آید و توسط ایون پروداکشنز تولید شده‌است. فیلم‌نامه این فیلم توسط فوکوناگا با همراهی فیبی والر-بریج و اسکات زد. برنس بر پایه شخصیت جیمز باند اثر ایان فلمینگ به رشته تحریر درآمده است. دنیل کریگ برای بار پنجم و آخرین بار در نقش این مأمور ویژه ام‌آی۶ ظاهر شده‌است. رالف فاینز، لئا سیدو، نائومی هریس، بن ویشاو، روری کینیار و جفری رایت همگی نقش‌های خود در چهار فیلم قبلی را در اینجا نیز تکرار کرده‌اند و رامی ملک، آنا د آرماس، بیلی مگنوسن و دیوید دنسیک به عنوان بازیگران جدید به گروه اضافه شده‌اند.

 داستان فیلم درباره مأمور ۰۰۷، یعنی جیمز باند است که درگیر پرونده پیچیده ربوده شدن یک دانشمند می‌شود. زمانی برای مردن نیست نخستین فیلم مجموعه جیمز باند است که یونیورسال استودیوز پخش جهانی آن را برعهده دارد. پیش‌تر، این وظیفه برعهده شرکت کلمبیا پیکچرز بود. بعد از موفقیت اسپکتر (۲۰۱۵) در گیشه، سونی پیکچرز ساخت دنباله‌ای برای آن را در راستای کار قرار داد اما سام مندس حاضر به همکاری دوباره نشد و دنیل کریگ نیز اعلام کرد کارش با نقش جیمز باند تمام شده‌است.

 کار تولید از بهار ۲۰۱۶ آغاز شد و کریگ قبول کرد تا برای آخرین‌بار نقش جیمز باند را ایفا کند. دنی بویل نخستین گزینه کارگردانی بود و حتی به همراه جان هاج یک طرح داستانی نیز به کمپانی ارائه داد اما به خاطر اختلاف نظر در ساخت فیلم در اوت ۲۰۱۸ از پروژه انصراف داد و کری فوکوناگا جای او را گرفت. پیش از فوکوناگا، کمپانی به کریستوفر نولان و دنی ویلنوو پیشنهاد ساخت فیلم را داده بود اما هردو این پیشنهاد را به خاطر هم‌زمانی با پروژه‌های خود رد کردند.

تصویربرداری اصلی این پروژه از آوریل تا اکتبر ۲۰۱۹ تحت عنوان کاری باند ۲۵ به‌طول انجامید. علت طولانی شدن فیلم‌برداری، آسیب‌دیدن دنیل کریگ در هنگام بازی در یکی از سکانس‌های اکشن بود که برای مدتی وی را خانه‌نشین کرد. عنوان نهایی فیلم در اوت ۲۰۱۹ اعلام شد. اجرای ترانه تیتراژ فیلم بر عهده بیلی آیلیش بود.

تماشای آنلاینفیلم زمانی برای مردن نیست در فیلیمو

مراسم افتتاحیه زمانی برای مردن نیست در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ در سالن رویال آلبرت هال برگزار شد و سپس در ۳۰ سپتامبر به‌صورت سینمایی در بریتانیا اکران شد. اکران این فیلم به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ با چندین تأخیر روبه‌رو شده بود. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان همراه بود و در زمینه عملکرد تیم بازیگری (به خصوص ملک و کریگ)، صحنه‌های اکشن، ارزش‌های تولید و موسیقی هانس زیمر ستایش شد هر چند به خاطر زمان طولانی و کند بودن روند داستان مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم بیش از ۷۶۳ میلیون دلار در جهان فروش داشته‌است و به سومین فیلم پرفروش ۲۰۲۱ تبدیل شده‌است.

با پایان یافتن اولین نمایش‌های جهانی آخرین قسمت از فیلم جیمز باند زمانی برای مردن نیست، روزنامه نگاران و منتقدان در توییتر نظرات خود را درباره آخرین حضور دانیل کریگ به عنوان مامور مخفی معروف به اشتراک گذاشتند. اگرچه واکنش‌های رسانه‌های اجتماعی نسبت به نقدها خوشبینانه‌تراست، اما یک چیز از طریق اکانت فیلم در توییتر واضح بود، و آن اینکه زمانی برای مردن نیست که به دلیل تغییرات خلاقانه و همه‌گیری کووید ۱۹ تقریباَ دو سال به تعویق افتاد، ارزش انتظار را داشت.

اسکات مانتز منتقد فیلم نوشت: اگرچه برای پردازش فیلم به زمان بیشتری نیاز بود، اما مطمئناً از فیلم‌های ذره‌ای آرامش و اسپکتر باند بهتر بود. به جرات می‌توانم بگویم دنیل کریگ اینجا بسیار منطقی و بی‌تکلف ظاهر شده است. در فیلم صمیمی‌ترین برخورد با جیمز باند با پرداختی قدرتمند، غیرمنتظره و بسیار احساسی اتفاق افتاده که ارزش انتظار را دارد!

تسا اسمیت، منتقد راتن تومِیتوز، از فضای سرگرم‌کننده آن تعریف کرد. اسمیت نوشت: «زمانی برای مردن نیست» تمام چیزی است که من می‌خواستم و شاید حتی بیشتر! . هر چند مدت زمان فیلم طولانی بود اما هر زمان که یکنواخت و خسته‌کننده می‌شد دوباره با یک اتفاق غیرمنتظره هیجان‌انگیز می‌شد، همه‌چیز را از ابتدا آماده کرد. بنابراین فیلم «زمانی برای مردن نیست» عالی است! باند قدیمی، شرور قدیمی و تجهیزات قدیمی و داستانی که به نظر می‌رسد این سوال را مطرح می‌کند که ما هنوز چقدر به جیمز باند برای موفقیت در شرایط سخت نیاز داریم. هر لحظه‌ی آن لذت‌بخش بود، یک پایان کامل و عالی برای دنیل کریگ بود.

کلیتون دیویس، ویراستار جوایز ورایتی معتقد است که «زمانی برای مردن نیست» بزرگترین فیلم کریگ در نقش باند بود. دیویس نوشت: قسمت آخر جیمز باند دانیل کریگ بهترین جیمزباند دوران خودش است. «زمانی برای مردن نیست» در حرکات و رفتار شخصیت‌ها و ضربات احساسی موثر واقع شده است. تماشای این فیلم یک تجربه بسیار لذت‌بخش است و باید در نظر گرفت که من از علاقه‌مندان معمولی باند نیستم.

پخش آنلاین فیلم و سریال به صورت قانونیfilimo.com

منتقد روزنامه گاردین، پیتر بردشاو به این فیلم پنج ستاره داد و نوشت: آخرین فیلم کریگ به عنوان جاسوس سازمان اطلاعات بریتانیا یک طوفان حماسی است، با فیلمنامه نیل پورویس، رابرت وید، و احساساتی که فیبی والر بریج ارائه می‌دهد. یک اکشن، درام، کمدی پر زرق و برق کمپ (که باند در لحظات تندخویی «ام» را «عزیزم» می‌نامد)، سرشار از دل شکستگی، وحشت زیاد و پر از اکشنهای شگفت‌آور احمقانه قدیمی است که دنیای دکتر نو را در جزیره خود به یاد می‌آورد. کاری فوکوناگا کارگردان آن را با اعتماد به نفسی فوق العاده ارائه می‌دهد، فیلم همچنین یک باند رمانتیک را به ما نشان می‌دهد، باندی که مطیع و شیفته‌ی همسرش است، و از نشان دادن احساسات خود نمی‌ترسد، و تبدیل به آدم احساساتی و دل نازک می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر