اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107306781817749
در دسترس نیست

فیلم و سریال های غیر کمدی ایرانی

کد: 140107306781817749

، (اخبار رسمی): سالهاست که پلتفرم ‌هایی نظیر اچ بی او و نتفلیکس در سطح دنیا با پخش سریال و فیلم محبوبیت پیدا کرده اند و حالا در ایران نیز ما شاهد رونق چنین پلتفرم هایی مثل فیلیمو، نماوا و ... هستیم.

پلتفرم های نمایش خانگی در ایران سابق بر این محبوبیت چندانی نداشتند اما حالا با پخش فیلم و سریال های کمدی و غیر کمدی ایرانی با کیفیت رقیب سر سختی برای تلویزیون شدند. اخیراً بسیاری از نام‌آوران سینما و تلویزیون نیز با این شبکه های نمایش خانگی همکاری داشته اند و حاصل آن سریال های غیر کمدی ایرانی محبوبی است که بیننده را پای تلویزیون میخکوب می کنند. در ادامه این مطلب سه سریال محبوب که در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است را معرفی، نقد و بررسی می کنیم.

 

فیلم و سریال های غیر کمدی پر مخاطب ایرانی

یکی از سرگرمی های خانواده ایرانی تماشای فیلم و سریال ایرانی است. هر چند بسیاری از آنها بی کیفیت هستند و توجه مخاطب را به خود جذب نمی کنند اما خالی از لطف است اگر تمام آن ها را بی کیفیت خطاب کنیم. برنامه های متنوعی که از شبکه های نمایش خانگی پخش می شوند، با تنوع خود از ایرانی تا خارجی گرفته باب دل همه سلیقه هاست. در حال حاضر و با روی کار آمدن شبکه های پخش خانگی مثل پلتفرم فیلیمو و نماوا و فیلم نت و غیره، تنوع و دایره انتخاب سریال ها بالا رفته و حالا خانواده ها می توانند طیف وسیعی از سریال ها و فیلم های ایرانی را تماشا کنند. به تازگی سریال های غیر کمدی ایرانی به نام یاغی، بی گناه در حال پخش هستند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تماشای لامینور نیز به علت اکران آنلاین امکان پذیر است. در ادامه به معرفی و بررسی این 3 سریال پر مخاطب 1401 می پردازیم:

 

سریال یاغی

سریالی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و از نوجوان تا بزرگسال را پای تلویزیون می کشاند، سریال یاغی است. این سریال هم اکنون از فیلیمو قابل تماشا است و فصل 1 را پایان داده است و از رمانی به نام سالتو الهام گرفته است. سریال به ظاهر ورزشی است چون شخصیت اول سریال پسر جوانی به نام جاوید است که کشتی گیر زمین خاکی در محله های اطراف شهر است. همین موضوع هم باعث شده تا با رونق گرفتن و محبوبیت این سریال تاثیر این ورزش دوستی در جامعه هم نمایان شود. از پخش این سریال طولی نکشید تا زمانی که اخبار و شبکه های اجتماعی بلا قطع نام این سریال را رسانه ای کردند. به دنبال این رسانه ای شدن و بالا رفتن محبوبیت بین جوانان، به یکباره طرفداران کشتی ایرانی هم زیاد شد و آمار ثبت نام در کلاس های کشتی بالا رفت.

جاوید، شخصیت اصلی داستان با بازی خوب و کم نظیر علی شادمان؛ عاشق کشتی گرفتن، خواهرش و معشوقه اش ابرا است که داستان را با جستجوی هویت و شناسنامه نداشته اش آغاز می کند. در بطن داستان و با پیش رفتن خط داستانی سریال متوجه می شویم که ژانر این سریال به شدت اجتماعی است. نشانه ها هم حاکی از این موضوع است از بی شناسنامگی جاوید گرفته که مشکل بسیاری از کودکان ایرانی و افغانستانی است تا فقر و زندگی در انزوای افرادی که در خارج از مرکز شهر و به اصطلاح پایین شهر زندگی می کنند، فرهنگ پایین، فقر و در انتهای فصل 1 مسئله قاچاق مواد مخدر. در این بین مخاطب درگیر واقعیات زندگی می شود که گویی تا پیش از این در جامعه به آنها توجهی نشان نمی داده و حالا در خلال عاشقانه های جاوید و ابرا مجبور است دید جدیدی به وضعیت اجتماعی ایران بیاندازد.

در اواسط داستان دو شخصیت کلیدی به نام بهمن و طلا با بازی بی نظیر پارسا پیروز فر و طناز طباطبایی وارد می شوند و به ظاهر جان تازه ای در زندگی جاوید می دمند اما در واقعیت فراز و نشیب های داستان حکم دیگری صادر می کنند. از دیگر بازیگران این سریال که به ایفای نقش پرداخته اند می توان به آبان عسکری، الیکا ناصری، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، علی شادمان، نیکی کریمی، عباس جمشیدی، مه لقا باقری، مهدی حسینی نیا  و جواد خواجوی اشاره کرد و کارگردان این سریال غیر کمدی ایرانی نیز محمد کارت است که علاوه بر تجربه فیلم سازی تجربه مستند سازی هم دارد. این سریال ساعت 08:00 پنج شنبه هر هفته از فیلیمو پخش می شود.

 

بی گناه

عاشقانه دیگری از فیلیمو که این روزها مهمان خانه است و هنوز به 10 قسمت نرسیده طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.  این سریال را در ژانر درام اجتماعی تقسیم بندی کرده اند و با توجه به خط داستانی این سریال تا به اینجا می توان گفت تصمیم چندان اشتباهی هم نبوده است. مهران احمدی کارگردانی این سریال غیر کمدی فیلیمو را بر عهده داشته و خودش هم در این سریال نقش داماد استاد فرشباف بزرگ با بازیگری مسعود رایگان را ایفا کرده است. سریال از عاشقانه بین بهمن و فروغ با بازی شبنم مقدمی و محسن کیایی آغاز می شود، از دهه شصت و تا امروز ادامه دارد، داستانی ادامه دار و پر رمز و راز. شخصیت ها مرموز هستند و هر کدام رازی در سینه خود دارند و کارگردان با فاش کردن هر کدام از آنها بیننده را به تماشای آن وا می دارد.

لازم به ذکر است که در این سریال ویشکا آسایش، ماهور الوند، آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی، حسین پورکریمی، هدیه بازوند، نوید لایقی مقدم، منوچهر زنده دل، دنیا مدنی، مبینا طبایی، مهران وثوقی، مهرانه مهین ترابی، رویا تیموریان، باران احمدی، احسان معجونی و یگانه رادبخش به هنرمندی پرداخته ‌اند.

هر چند این سریال پر مخاطب بوده اما از تیر نقد هم در امان نبوده، از داستان کم رمق و بی جان آن گرفته تا بد بازیگری چندی از بازیگران کم تجربه آن و از همه مهم تر دیالوگ هایی که گاهی سرسری هستند و غیر طبیعی. با این وجود به نظر می رسد داستان سریال بی گناه با پیش رفتن به خود کمک می کند و هیجان انگیزتر، شما هم می توانید این سریال غیر کمدی ایرانی را مانند یاغی، به صورت اختصاصی از فیلیمو و در روز یکشنبه تماشا کنید.

 

تماشای فیلم سینمایی لامینور

بعد از حاشیه های فراوان و انتظار بینندگان، فیلم لامینور با کارگردانی داریوش مهرجویی این کارگردان خوشنام سینمای ایران، به مرحله اکران رسید. بینندگان فیلم های ایرانی بعد از تماشای آثار فاخر گاو و هامون سالهاست که منتظر برگشت داریوش مهرجویی به اوج بودند و حالا باید دید تماشای لامینور آن ها را به خواسته شان می رساند یا خیر.

این فیلم به نویسندگی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی  محصول سال 1398 است و به گفته برخی از منتقدان نسخه به روز شده فیلم سنتوری. خلاصه داستان به این شرح است که دختری جوانی با بازیگری پردیس احمدیه، به دنبال رسیدن به آرزوی خود یعنی موسیقی و نوازندگی است و در این راه با مشکلاتی رو به رو می شود از جمله درگیری با خانواده که مخاطب این فیلم را به چالش می کشد. منتقدان اما معتقدند که فیلم لامینور انتظارات طرفداران و مخاطبان آقای مهرجویی را برآورده نکرده و مشکل اصلی را عدم تعهد دیالوگ ها به داستان اصلی، غیر طبیعی بودن اتفاقات و وقایع و بازی ضعیف برخی از بازیگران مثل سیامک انصاری، کاوه آفاق و پردیس احمدیه دانستند. اگر شما هم قصد دیدن لامینور را دارید می توانید مانند سریال یاغی و بی گناه آن را از فیلیمو تماشا کنید.

 

در آخر

حال که بازار پلتفرم های شبکه نمایش خانگی پر رونق است، تماشای سریال های غیر کمدی ایرانی از این پلتفرم ها لذت دیگری دارد. این پلتفرم ها جان تازه ای به تلویزیون و سینمای ایران داده و با پخش برنامه های متنوع ایرانی و خارجی بار دیگر ایرانیان را به تماشای برنامه های سرگرم کننده ترغیب کرده است. بسیاری از این فیلم و سریال ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، مثل فیلم و سریال های غیر کمدی ایرانی که پیشتر به شما معرفی کردیم. امیدواریم از تماشای آنها لذت کافی را ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سینما و تئاتر | سرگرمی و تفریح