اطلاعات تماس
  • 091260*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009205571517331

آشنایی با عایق تاسیسات و اتاقک شنوایی سنجی

کد: 140009205571517331

https://bit.ly/3oLEd1w

، (اخبار رسمی): عایق کاری تاسیسات در محیط های صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا عایقکاری اشتباه میتواند خسارت های غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد. ادیومتری یا اتاقک شنوایی سنجی دارای بدنه ی اکوستیک بوده و هیچ صدایی از ان نفوذ نمیکند.

عایق تاسیسات ،  اتاقک شنوایی سنجی
آشنایی با عایق تاسیسات و اتاقک شنوایی سنجی

عایق تاسیسات چیست؟

استفاده از سیستم های سرمایشی و گرمایشی در محیط های مسکونی، مخازن و دیگ های بخار و بویلر، چیلرها در محیط های صنعتی کاربرد گسترده ای دارند. نقطه مشترک بین تمام این تاسیسات، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و ممانعت از جا به جایی و انتقال گرما و سرما به محیط بیرون می باشد. علاوه براین، در برخی از آنها از نفوذ ذرات رطوبت نیز باید تا حد امکان جلوگیری شود. در غیر این صورت نه تنها انرژی هدر خواهد رفت، بلکه خسارت های جانی نیز ممکن است در بر داشته باشد. عایق تاسیسات به نوع خاصی از انواع عایق های حرارتی، رطوبتی و صوتی گفته میشود که بر روی لوله ها و مخازن مختلف قرار میگیرند.این عایق ها به صورت لوله ای و رولی و صفحات مسطح با مواد مختلفی تولید و مورد استفاده قرار میگیرند، به عنوان مثال برای لوله ها بیشتر از نوع لوله ای و رول استفاده شده و برای سقف مخازن از نوع مسطح و ورقه ای کاربرد دارند.

عایق کاری مخازن انبساط

مبدل های حرارتی و منابع انبساط و کویلی از دیگر تاسیسات بسیار پرکاربرد در کارخانجات و محیط های صنعتی می باشند که عایق کاری حرارتی و رطوبتی اهمیت بسیار زیادی برای آنها دارد. با توجه به اینکه بر روی این منابع تا حد امکان نباید پیچ و پرچ انجام شود، به همین دلیل از تسمه برای اتصال عایق استفاده میشود. برای این منظور از ورق های مسطح پشم شیشه  و پشم سنگ استفاده میشود که نه تنها عایق حرارتی و رطوبتی میشود، بلکه در برابر ضربه نیز آنها را مقاوم میسازد.

علاوه بر بدنه، برای سقف منبع و مخزن نیز از مواد عایق مخصوص استفاده میشود. این مواد نه تنها مخزن را در برابر حرارت و رطوبت عایق می کنند، بلکه اثرات منفی اشعه های نورخورشید را از بین میبرند.

عایق کاری کانال ها

در بخش های مختلف صنعتی و حتی مجتمع های مسکونی کانال های گالوانیزه و فلزی برای انتقال سرما و گرما مورد استفاده قرار میگیرند. این کانال ها مخصوصا در بخش های صنعتی نیاز به عایق کاری پیشرفته و استاندارد دارند که به شیوه های مختلف قابل انجام می باشند. برای کانال ها بیشتر از عایق های پتویی استفاده شده و درزبندی ها با چشب های مخصوص انجام میشود.

عایق کار تاسیسات

تاسیسات در محیط های صنعتی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هر گونه اشتباه در نحوه عایق کاری در نهایت می تواند منجر به خسارت های مادی و حتی جانی شود. به همین دلیل لازم است این اقدامات توسط تیم های متخصص و حرفه ای و با تجربه با رعایت استانداردها صورت گیرد. بهینه عایق با سالها تجربه در این زمینه و اجرای پروژه های بزرگ صنعتی موفق از جمله مجموعه های شناخته شده در این حوزه می باشد.

کاربردهای اتاقک ادیومتری

به دلیل استفاده از مواد اکوستیک در بخش های مختلف اتاق ادیومتری، از این تجهیزات در محیط های مختلفی استفاده میشود. از جمله موارد کاربرد آنها می توان به کلینیک ها، بیمارستان ها و مطلب های شنوایی سنجی اشاره نمود. در ساختار این اتاق ها درب کاملا عایق در نظر گرفته میشود که عرض آن به اندازه عبور میز و صندلی فضای کافی دارد. از دیگر موارد کاربرد این اتاقک ها می توان به ضبط صدا در محیط های ساکت و آرام اشاره کرد. در استودیوهای ضبط صدا نیز فضایی با دیواره ها و درب و پنجره و سقف کاملا عایق اهمیت زیادی داشته و می توان از اتاقک های اکوستیک برای این منظور استفاده نمود.

انواع اتاقک ادیومتری

علاوه بر تفاوت هایی که در اندازه و ابعاد اتاقک شنوایی سنجی وجود دارد، بر اساس نحوه نصب و جا به جایی می توان آنها را در گروه های مختلفی دسته بندی کرد. بر همین اساس می توان این اتاقک ها را در دو گروه قرار داد که عبارتند از:

اتاقک شنوایی سنجی ثابت

این اتاق ها در محیط فیزیکی ساخته شده و دیوار و سقف و کف کاملا عایق میشود. به همین دلیل امکان جا به جایی و تغییر مکان در آنها وجود نداشته و می توان از آن برای کاربردهای مختلفی استفاده نمود. این قبیل اتاقک های ثابت بیشتر در محیط های بیمارستانی ساخته شده و از نظر هزینه های اجرایی ارزان تر از نوع پرتابل هستند.

اتاق ادیومتری پرتابل

نوع دیگری از اتاقک های مورد استفاده برای تست شنوایی، پرتابل یا قابل جا به جایی هستند. این اتاق ها در اغلب مواقع بدنه چوبی داشته و از ورق های ام دی اف برای دیواره های آن استفاده میشود. مانند اتاق ادیومتری ثابت، برای اتاق های پرتابل نیز از مواد اکوستیک استفاده شده و کاملا عایق می باشند. از مهم ترین مزایای این اتاق ها می توان به جا به جایی آسان و قابلیت استفاده در محیط های مختلف اشاره نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091260*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش