اطلاعات تماس
  • 091260*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009205571617331

آشنایی با عایق کاری ، عایق کاری و ورق کاری و عایق حرارت

کد: 140009205571617331

https://bit.ly/3dJMih4

، (اخبار رسمی): عایق کاری و ورق کاری دو فاکتور مهمی است که در صنعت باید مورد توجه قرار گیرد. عایق کاری باعث صرفه جویی در مصرف انرژِی میشود و تا حد امکان از انتقال حرارت ، صوت و رطوبت جلوگیری میکند. عایق کاری انواع مختلفی دارد که از مهمترین آن ها عایق حرارت است.

عایق کاری ، عایق کاری و ورق کاری ، عایق حرارت
آشنایی با عایق کاری ، عایق کاری و ورق کاری و عایق حرارت

عایق کاری استخر سیمانی

استخرها یکی از اجزای ساختمان است که برای نگهداری آب مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل موضوع عایق و آب بندی استخرها اهمیت بسیاری دارد. برای آب بندی ساختمان ها راه های بسیاری در نظر گرفته شده است که در این میان عایق کاری و ورق کاری یکی از بهترین روش های آب بندی استخرها به شمار می رود. عایق کاری استخر سیمانی دارای مراحل پیچیده ای است و به متریال های خاصی نیاز دارد. این عایق باید مانع از خوردگی بتن شده و ماندگاری و عمر آن را افزایش دهد. بهترین عایق کاری  استخر سیمانی باید به گونه ای باشد که از تمامی لوله کشی ها و زهکشی های ساختمان در برابر رطوبت محافطت کند. در صورتی که عایق کاری و ورق کاری استخر سیمانی بدرستی انجام شود می توان به راحتی کاشی و سرامیک را بر روی آن قرار داد. همچنین این عایق از پوسته شدن رنگ نیز جلوگیری خواهد کرد.

عایق کاری ، ورق کاری استخر سیمانی انواع مختلفی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به عایق رطوبتی استخر پودری، عایق مایع، عایق رطوبتی بر پایه قیر، عایق رطوبتی نانو و … اشاره کرد. استخرهای سیمانی به خودی خود می توانند تا حد بسیاری مانع از نفوذ آب شوند ولی برای این که به صورت کامل از نشت آب جلوگیری کنید و میزان مصرف آب را کاهش دهید می توانید به راحتی از عایق کاری ، ورق کاری استفاده کنید. استفاده از مواد پلیمری نیز از دیگر روش های عایق کاری  به روش اصولی به شمار می رود که یکی از مهم ترین مواد پلیمری عایق رطوبتی بر پایه اکریلیک، عایق رطوبتی بر پایه اپوکسی، عایق رطوبتی پلی ارتان و پلی یورتان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عایق کاری استخر سیمانی با بهترین متریال تنها کافیست از طریق شماره های مندرج در سایت با بهینه عایق تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.

عایق کاری دیوار خارجی ساختمان

یکی از اصلی ترین راه هایی که منجر به هدر رفتن گرما و انرژی ساختمان ها شود، دیوارهای خارجی می باشند. علاوه بر استفاده از مصالح ساختمانی ایده آل به شیوه استاندارد، لازم است از مصالح عایق نیز برای این منظور به کار برده شود. از جمله عایق های مورد استفاده برای دیواره های خارجی ساختمان می توان به عایق نانو، پلی استایرن، پلی اورتان، پشم شیشه، پشم سنگ و عایق های سلولزی اشاره داشت.

در روند اجرای عایق کاری دیوار خارجی ساختمان پس از قرار گرفتن مواد عایق از جمله پشم سنگ، لازم است روی آنها با سایر مصالح از جمله سیمان پوشانده شود. همچنین لازم به ذکر است که اجرای این اقدامات به شیوه های مختلفی صورت می گیرد. به عنوان مثال، برخی از مواد عایق بین دیوار دو ساختمان ممکن است استفاده شوند و برخی دیگر با بلوک های سیمانی قابل اجرا می باشند. نحوه اجرا به نوع ساختمان و عایق انتخابی و اصول ایمنی و استانداردها بستگی دارد.

عایق حرارتی چیست؟

یکی از مهم ترین فاکتورها در معماری و عمران و ساخت بناهای مختلف، فراهم ساخت شریط ایده آل از نظر دمایی می باشد. این مساله در محیط های مسکونی به منظور ایجاد آرامش بیشتر و همچنین کاهش هزینه ها اهمیت دارد. در مقابل، در بخش های صنعتی به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به تجهیزات نیز فرایند عایق کاری انجام میشود. عایق حرارتی به مواد معدنی و شیمیایی گفته میشود که امکان انتقال و جابه جایی گرما از محیط های گرم به سرد را تا حد امکان کاهش می دهد. این مواد به شیوه های مختلفی تولید شده و در انواع مختلف مایع و نانو و همچنین فوم و پشم شیشه مسطح و لوله ای و غیره تولید میشوند..از مهم ترین موارد کاربرد هر یک از عایق های حرارتی می توان به سقف، پشت بام، کف ساختمان ها، لوله های بخار، تجهیزات و تاسیسات موتور خانه ها، دیوار ها و کف تراس و موارد مشابه اشاره نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091260*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه