اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009255581215566

آشنایی با جدیدترین روش ‌های درمان کرونا در جهان

کد: 140009255581215566

https://bit.ly/3shHzMe

، اصفهان , (اخبار رسمی): محققان روزانه به دنبال روش‌های برای درمان کرونا می‌باشند و توانسته اند از زمان همه گیری این بیماری داروهای زیادی برای این بیماری کشف و تولید کنند. از جمله جدیدترین روش‌ها برای درمان بیماری کرونا می‌توان به رمدسیویر، آنتی بادی‌های مونوکلونال و استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته اشاره کرد.

آشنایی با جدیدترین روش ‌های درمان کرونا در جهان
آشنایی با جدیدترین روش ‌های درمان کرونا در جهان

آنتی بادی‌های مونوکلونال پادتن‌هایی هستند که توسط نوعی سلول ایمنی تولید می‌شوند و با چسبیدن به ویروس آن را از بین می‌برند. چندین آنتی بادی مونوکلونال مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده اند.

تاکنون داروهای ضد ویروسی زیادی برای درمان کرونا تولید شده است. داروهایی که به این منظور تولید شده‌اند ویروس را از بین نمی‌برند، بلکه تولید ویروس‌های جدید را در سلول‌های میزبان محدود می‌کنند.

درمان‌‌های مؤثر ضد ویروسی می‌توانند مدت زمان ابتلا به بیماری و عوارض را در بیماران کاهش دهند. از آنجایی که ویروس کرونا ویروس جدیدی می‌باشد روش‌های درمان آن نیز در حال بروز شدن است که در ادامه شما را با جدیدترین داروهای درمان کرونا و روش های درمانی آن آشنا می‌کنیم.

تولید قرص‌های جدید در درمان کرونا

در اواخر سال 2021، دو شرکت داروسازی اعلام کردند که قرص‌هایی را برای درمان کرونا تولید کرده اند. یکی از قرص‌ها mulnupirovir نام دارد که توسط شرکت داروسازی مرک ساخته شده است و دیگری Paxlovid نام دارد که توسط شرکت داروسازی فایزر ساخته شده است. هر دو شرکت داروسازی تصمیم دارند داده‌های مربوط به قرص‌های خود را در اوایل سال 2022 برای بررسی به سازمان غذا و دارو آمریکا ارسال کنند.

در حال حاضر نیز هر دو قرص از نظر خطرات و مزایای بالقوه‌شان در حال ارزیابی هستند و به نظر می‌رسد که خطر ابتلا به بیماری شدید را در افراد واکسینه نشده که مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند کاهش می‌دهد. البته تنها مطالعات بیشتر می‌تواند مشخص کند که آیا این قرص‌ها در درمان کرونا افرادی که برای ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، مؤثر می‌باشد یا خیر؟

قرص Mulnopirovir برای درمان در بریتانیا تاییده شده است که برای افراد مبتلا به کرونای خفیف تا متوسط ​​و همچنین افرادی که در معرض بیماری‌های شدید مانند دیابت، چاقی یا بیماری قلبی هستند و مبتلا به ویروس کرونا می‌شود موثر است.

داروی ضد ویروسی رمدسیویر

داروی ضد ویروسی رمدسیویر، در ابتدا برای مقابله با ویروس‌های ابولا و هپاتیت C ساخته شد اما با شروع همه گیری ویروس کرونا محققانی که بر روی این دارو در حال آزمایش بودند آزمایشات بیشتری روی این دارو انجام دادند تا ببینند چگونه می‌توان از تاثیر این دارو بر افراد مبتلا به ویروس کرونا کمک گرفت.

در ابتدا محققان آزمایشگاهی کشور چین طی آزمایشات زیادی دریافتند که داروی رمدسیویر هیچ تاثیری برای درمان ویروس کرونا ندارد. با این حال، مؤسسه ملی بهداشت آمریکا گزارش داد که در یک کارآزمایی بالینی، افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند و این دارو را دریافت کردند سریع تر از بیماران کرونایی که این دارو را دریافت نکردند بهبود یافتند.

به طور کلی آنها دریافتند که زمان بهبودی بیمارانی که این دارو را دریافت کردند در مقابل بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند 31 درصد کمتر می‌باشد(10 روز در مقابل 15روز).

آنتی بادی‌های مونوکلونال

آنتی بادی‌های مونوکلونال پادتن‌هایی هستند که توسط نوعی سلول ایمنی تولید می‌شوند و با چسبیدن به ویروس آن را از بین می‌برند. چندین آنتی بادی مونوکلونال مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده اند با این حال، تنها دو مورد از آنها در برابر نوع دلتای این ویروس موثر می‌باشد.

استفاده از آنتی بادی‌های مونوکلونال روشی موثر برای درمان کرونا است که 70 تا 85 درصد نیاز به بستری شدن برای بیماران با وضعیت حاد کرونایی را کاهش می‌‌دهد. آنتی بادی‌های مونوکلونال به صورت انفوزیون داخل وریدی تجویز می‌شوند و بهتر است در اوایل بیماری مانند سه تا چهار روز پس از شروع علائم اولیه انجام شود.

اما باید توجه داشت که آنتی بادی‌های مونوکلونال فقط در بعضی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از اینگونه آنتی بادی ها برای همه مجاز نمی‌باشد و تنها در صورتی اینگونه آنتی بادی‌ها برای بیماران تجویز و استفاده می‌شود که از قبل پزشک مربوطه مجوز استفاده از آن را داده باشد.

پلاسمای خون افراد بهبود یافته

هنگامی‌که فردی به ویروس کرونا آلوده می‌شود پس از گذراندن دوره نقاهت و بهبود یافتن، سیستم ایمنی‌ او آنتی بادی‌هایی را برای مبارزه این ویروس تولید می‌کند. این آنتی بادی‌ها که طی شکست موفقیت آمیز ویروس کرونا تولید می‌شوند آمادگی دفع مجدد ویروس و درمان کرونا را در آینده دارند.

پزشکان راهکارهایی را کشف کرده‌اند که می‌توان به کمک این روش‌ها آنتی بادی‌های افرادی که بهبودی پیدا کرده‌اند را گرفت و به بدن افراد بیمار به این ویروس تزریق کرد تا آنها نیز در مقابل این بیماری مقاوم شوند. پزشکان توانسته اند علاوه بر گرفتن مستقیم اینگونه آنتی بادی و تزریق به بیمار، داروهایی زیادی را نیز از همین طریق تولید کنند.

تحقیقات نشان داده است که میزان مرگ و میر در بیماران کرونایی که آنتی بادی افرادی که نقاهت یافته اند را دریافت کرده اند تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

سخن آخر:

محققان روزانه به دنبال روش‌های برای درمان کرونا می‌باشند و توانسته اند از زمان همه گیری این بیماری داروهای زیادی برای این بیماری کشف و تولید کنند. از جمله جدیدترین روش‌ها برای درمان بیماری کرونا می‌توان به رمدسیویر، آنتی بادی‌های مونوکلونال و استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان