اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009285586216948

تولید و فروش انواع گیربکس صنعتی توسط گروه صنعتی ایران گیربکس

کد: 140009285586216948

https://bit.ly/32cqecO

، تهران , (اخبار رسمی): گیربکس صنعتی ماشینی است که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و همچنین برآورده ساختن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف کننده به کار می رود.

تولید و فروش انواع گیربکس صنعتی توسط گروه صنعتی ایران گیربکس
تولید و فروش انواع گیربکس صنعتی توسط گروه صنعتی ایران گیربکس

گیربکس صنعتی در واقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که بین منبع توان و مصرف کننده توان یک انعطاف پذیری بر قرار می کند.

انواع اجزای گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی ماشینی است که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و همچنین برآورده ساختن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی در واقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که بین منبع توان و مصرف کننده توان یک انعطاف پذیری بر قرار می کند.

به دلیل هماهنگ بودن گشتاور و سرعت دورانی منبع تولید توان با مصرف کننده نیاز به ماشینی که بتواند این هماهنگی را به صورت یک واسطه برقرار کند امری ضروری به نظر می‌رسد. دستگاهی که این خواسته را می‌تواند تامین کند, گیربکس صنعتی نام دارد. منبع تولید توان مهم نیست که با چه نوع سوخت یا منابع انرژی توان را تولید می کند، بلکه این مهم است که در شفت ورودی به گیربکس توان تولید شده را به صورت گشتاور به گیربکس منتقل کند.

گیربکس صنعتی به زبان ساده ابزاری است که به منظور انتقال نیرو از طریق منبع آن الکتروموتور و افزایش قدرت، جهت تنظیم قدرت مورد نیاز دستگاه های صنعتی از طریق کاهش یا افزایش نیروی گشتاور موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران شرکت های بزرگی هستند که به تولید گیربکس صنعتی مشغول هستند.

اجزای گیربکس صنعتی

چرخ دنده ها : چرخ دنده ها یکی از مهم‌ترین اجزای این سیستم می باشند که دارای نقش بسیار مهمی می‌باشد. و در ساخت چرخدنده  هم باید بسیار دقت شود.

پوسته گیربکس : این قسمت تمامی دنده های سیستم را در درون خود جای می‌دهد. جنس ساخته شده این پوسته اکثرا از چدن ریخته گری می‌باشد.

شافت ورودی و خروجی : جنس این شافت ها از آلمینیوم می‌باشد که اصولا یا به فرم سوراخ یا شکاف وجود دارند.

یاتاقان : از یاتاقان برای تحمل بارهایی از نوع شعاعی و محوری شافت های ورودی و خروجی استفاده می‌شود.

کاسه نمد : برای محافظت در مقابل عوامل محیطی مثل گرد و غبار بوسیله کاسه نمد انجام می‌گیرد.

درپوش کنترل روغن

نکات مهم در انتخاب گیربکس

توان ورودی (منظور قدرت الکترو موتور با واحد کیلو وات یا اسب بخار)

دور ورودی (دور چرخش شافت الکترو موتور در دقیقه)

دور خروجی (دور چرخش شافت خروجی گیر بکس در دقیقه)

اندازه گشتاور خروجی (معمولاً بر حسب واحد نیوتن متر سنجیده می‌شود)

نسبت تبدیل (از تقسیم عدد دور خروجی بر عدد دور ورودی بدست می‌آید)

نوع ماشینی که برای آن انتخاب شده است

دمای محیط

شرایط محیط مانند گرد و خاکی بودن، رطوبتی بودن، یخ زدگی، استوایی

موتور محرک (نوع و مشخصات)

نوع انتقال بین موتور گیربکس (مستقیم، از طریق کوپلینگ کلاچ، واریاتور)

آرایش محورها

مقدار بار شعاعی و یا پیشران و علل آن

نکات قابل توجه در تعمیر گیربکس های صنعتی

گیربکس های صنعتی ها قطعات و ملزومات پیچیده‌ای دارند که باید با دقت نصب شوند و به همان اندازه با دقت تعمیر شوند. هر زمان که نیاز به تعمیر گیربکس صنعتی خود دارید، مهم است که مطمئن شوید مراحل زیر صحیح و به ترتیب انجام شود.

در طول سال‌ها، تکنیک های تعمیر و سرویس برای افزایش عملکرد و طول عمر گیربکس بهینه شده است. آگاهی از مراحل دقیق که شرکت خدمات گیربکس شما برای تعمیر تجهیزات شما انجام می دهد به شما کمک می کند تا زمان خرابی ، هزینه ها و مشکلات تحتمالی را به حداقل برسانید.

موارد زیر مراحلی است که شرکت تعمیرات شما هنگام کار روی گیربکس شما باید انجام دهد.

ارزیابی اولیه:

هنگامی که گیربکس صنعتی شما دریافت می‌شود ، قبل از بازکردن آن، ارزیابی بصری اولیه نمای بیرونی انجام می‌شود. این مرحله شامل بررسی سطوح بیرونی و بررسی عملکرد کلی تجهیزات، تنظیمات بلبرینگ و عکس العمل های گیربکس است.

جداسازی قطعات گیربکس:

در طی این مرحله از فرآیند تعمیر گیربکس، تکنسین ها گیربکس را کاملاً باز می‌کنند. تمام اجزای دستگاه، حتی بلبرینگ ها، جدا می‌شوند. این به تکنسین اجازه می‌دهد وضعیت گیربکس شما و اجزای داخلی آن را تشخیص دهد.

بررسی وضعیت گیربکس:

پس از انجام بازرسی و جداسازی اولیه، تکنسین باید وضعیت موجود گیربکس را بررسی کند. این گزارش شامل هرگونه آسیب قابل توجه و مشاهدات انجام شده توسط تکنسین خواهد بود. ممکن است به شما جزئیات کار و توصیه هایی را برای قطعاتی که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند ارائه دهد.

تعویض قطعات غیر قابل استفاده:

هنگامی که تعویض قطعات توسط درخواست دهنده تأیید شد، روند تعویض  قطعات آغاز می شود. مجموعه ما در سرویس تعمیرات تلاش می‌کند تا کیفیتی را در هر خدمتی که ارائه می‌دهیم حفظ کند.

قطعات اغلب می‌توانند تمیز و استفاده مجدد شوند، نه اینکه جایگزین شوند. این به شما کمک می‌کند در هزینه خود صرفه جویی کنید. هرگونه اطلاعات در مورد قطعاتی که نیاز به تعویض دارند یا نیازی به تعویض ندارند، باید در فاکتور ارائه شود.

قطعاتی که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند شامل چرخ دنده ها و شافت ها است که احتمال تعویض آن در صورتی که خوردگی نداشته باشد از بقیه قطعات کمتر است. قطعاتی مانند بلبرینگ ها، کاسه نمد، پیچ و مهره ها و … احتمال تعویض بالاتری دارند.

قطعات جایگزین باید با کیفیت، درجه ۱ و اصلی باشند.

گام بعدی در فرآیند تعویض قطعات پس از پاکسازی و بازرسی ثانویه اجزای باقی مانده، مونتاژ مجدد گیربکس و بررسی وضعیت گیربکس تعمیر شده است.

آزمایش تضمین کیفیت:

پس از اتمام تعویض قطعات گیربکس، تمام قطعات توسط متخصصان دوباره مونتاژ می‌شوند. در این مرحله، آزمایش چرخش بدون بار انجام می‌شود. این اقدامات کیفیت را تضمین می‌کند و به اطمینان از طول عمر گیربکس شما کمک می‌کند. اگر گیربکس هم از نظر ارتعاش و هم از نظر سر و صدا این تست را پشت سر بگذارد، ماسه زده و با دو لایه رنگ اپوکسی دوباره رنگ آمیزی می‌شود. این رنگ برای مقاومت در برابر شرایط سختی که گیربکس ها در معرض آن هستند طراحی شده است.

پیروی از این مراحل تضمین می‌کند که همه عوامل در مورد تعمیرات گیربکس صنعتی در نظر گرفته شده است. هنگام جستجو برای یک مرکز تعمیر گیربکس قابل اعتماد، مرکزی را انتخاب کنید که هر یک از این مراحل را درک کرده و به طور معمول انجام دهد. برخی از تکنسین ها و مشاغل تعمیر گیربکس، فقط تعداد محدودی خدمات تعمیر انجام می‌دهند. این می‌تواند منجر به مشکل در گیربکس و سیستم اجزای گیربکس شود.

گیربکس شافت مستقیم (Coaxial Gearbox)

 گیربکس‌ شافت مستقیم یا گیربکس هلیکال که بیشتر به‌عنوان کاهنده (reducer) مطرح می‌باشند وظیفه انتقال قدرت از الکتروموتور را به مصرف‌کننده همراستا با محور الکتروموتور بر عهده دارند. به این مفهوم که راستای ورود به گیربکس و خروج از گیربکس در یک امتداد مستقیم می‌باشند و از مکانیزم سیستم انتقال قدرت موازی تبعیت می‌کنند، بنابراین در گیربکس‌های شافت مستقیم از چرخ‌دنده‌های نوع spur استفاده می‌شود. اگرچه این نوع چرخ‌دنده‌ها هم می‌تواند ساده و یا هلیکال باشند.

مجموعه صنعتی ایران گیربکس که از سال 1368 در قالب کارخانه تولید انواع گیربکس های صنعتی در خدمت صنعت ایران زمین بوده است، در سال 1398 و در 30امین سالگرد حضور خود در عرصه گیربکس سازی و ثبت برند جدید i-Gearbox با تکیه بر سه دهه تجربه خود، دریچه ای جدید به این صنعت گشوده است .

این مجموعه با بهره گیری از کادر مجرب مهندسی، ماشین کاری و مونتاژکاری و همین طور استفاده از دقیق ترین و به روز ترین ماشین آلات و ابزار های ماشین کاری مربوطه و همچنین در اختیار داشتن واحد های ریخته گری و عملیات حرارتی اختصاصی از نخستین گام تا آخرین مراحل تولید انواع گیربکس های صنعتی و فروش گیربکس صنعتی را به صورت خودکفا انجام داده است و سعی بر ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل جهت رقابت با برند های خارجی دارد.

امید است بتوانیم سالیان سال در مسیر ارتقای تولید ملی و خودکفایی آن فعالیت سازنده داشته باشیم.

تلفن ثابت :۲۸۴۲۱۰۹۵ – ۰۲۱

تلفن مستقیم و واتس آپ:۰۹۱۲۳۹۶۸۷۷۲

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید