اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010205628417500

چگونگی رسیدن به ترک اعتیاد واقعی

کد: 140010205628417500

https://bit.ly/3HP8KT4

، (اخبار رسمی): در ابتدا لازم است بدانیم که از دیدگاه روان پزشکی و پزشکی ، فرد معتاد یک بیمار است و بیماری وی مانند سایر بیماری ها نیاز به درمان و مراقبت های ویژه خود دارد.

ترک اعتیاد
چگونگی رسیدن به ترک اعتیاد واقعی

مواد مخدر از جمله موادی است که باعث ایجاد اعتیاد در بدن ما انسان ها می شود. بسیاری از افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند، تصور می کنند که با چند بار مصرف مواد مخدر معتاد نمی شوند؛

تجربه ترک اعتیاد:

ترک اعتیاد تجربه ای است که بسیاری از افراد مصرف کننده با آن مواجه شده اند و بعضی از افراد ترک کننده پس از قطع مصرف دیگر به سراغ مواد مخدر نرفته اند و بعضی از افراد دیگر هم متاسفانه دوباره به اعتیاد دچار شده اند. همه افرادی که اقدام به ترک اعتیاد کرده اند، بر این باور هستند که ترک کردن اعتیاد یک کار بسیار شیرین است که اگرچه شاید در زمان ترک، افراد با سختی هایی مواجه شوند؛ اما به هر حال تجربه ترک کردن اعتیاد آنقدر شیرین است که به امتحان کردنش می ارزد

اعتیاد:

اعتیاد یعنی « وابستگی به مواد به گونه ای که کاملاً مضر به حال شخص و اجتماع باشد » و مواد به هر نوع ترکیب شیمیایی که باعث تغییر در کار کرد مغز شود گفته می شود ، این تغییر می تواند به صورت هیجان ، افسردگی ، رفتار ناهنجار ، عصبانیت ها یا اختلال در قضاوت باشد . با توجه به مشکلات اجتماعی که در کشور ایران وجود دارد، متاسفانه بسیاری از افراد اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند؛ اما مصرف مواد مخدر مشکلات جبران ناپذیری را برای فرد مصرف کننده و حتی خانواده او ایجاد می کند. به همین خاطر توصیه می شود که افراد در سریع ترین زمان اقدام به ترک مواد مخدر کنند. مصرف مواد مخدر یکی از مشکلاتی است که امروز در بین جوانان و حتی میان سالان جامعه ایران وجود دارد. دلایل مختلفی برای مصرف مواد مخدر وجود دارد. مشکلات اجتماعی، مشکلات فرهنگی، مشکلات مالی و فشارهای جامعه و … از جمله مشکلاتی هستند که باعث بروز اعتیاد در جامعه می شوند؛ اما به هر حال خوشبختانه با روش های نوینی که برای ترک مواد مخدر وجود دارد، همه افراد می توانند در مدت زمان کوتاهی اقدام به ترک مواد مخدر کنند.

آیا اعتیاد درمان پذیر است؟

علیرغم اینکه اعتیاد یکی از پیچیده ترین بیماریها می باشد چنانچه فرد تمایل واقعی به درمان داشته و این امر برایش ارزشمند باشد و با روش درست به پیش رود قطعا درمان می گردد ، در حالیکه در مورد برخی از بیماریها متاسفانه چنین مسئله ای دیده نمی شود. در مقابل در صورتیکه فرد هنوز به تشخیص درستی نرسیده باشد، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود واقف نگردیده ، تمایل واقعی جهت درمان نداشته و حتی به ادامه روند اعتیاد خود بیشتر تمایل داشته باشد متاسفانه هرگونه اقدام درمانی بی نتیجه خواهد بود. البته در موارد نادری بدلیل پیچیدگیهای خاص روانی، اعتیاد یا بیماریهای زمینه ای جسمی امکان درمان وجود نداشته و تنها با برخی از داروهای خاص سعی در کنترل اعتیاد یا کاهش آسیبهای آن می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان